• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • Mariohn
    ANOF skrev 2010-08-13 12:50:51 följande:
    VARFÖR skulle det hoppa runt???
    De har nog punka på sina kärror. 
  • SVejsan

Men skottkärran är tyngre eftersom du måste lyfta den i skaklarna med vridningspunkten relativt långt fram, så det är troligen i åtgången kraft lika jobbigt som att lyfta ur varorna och packa om...

Sedan så är en skottkärra mer tipp/vält benägen (om du lastar den full med ägg så det blir med råge, så blir tyngdpunkten högre) särskilt i de skarpa kurvorna, iofs så kan man kompensera det genom att gå bredre isär med benen och då självklart så är det lättare att gå bredbent ifall man har riktiga rågummistövlar, ger bättre grepp)

Nackdelen är ju ocså om det är trä-skaklar då krävs det nästan arbetshandskar för att skjuta den (pga stickorna), och då måste man ju ta av de stup ikvarten om man skall klämma på tomaterna, avocadoarna eller provsmaka i lösgodislådorna... 

• sär skriven
    ANOF skrev 2010-08-13 12:50:51 följande:
    VARFÖR skulle det hoppa runt???
    Eftersom det ofta är mycket dålig fjädring i skottkärror, och eftersom däcken som regel är hårt pumpade för att klara av lite tuffare terräng än asfalt. Minsta gupp så hoppar kärran, med andra ord.
  • FruSen
    ANOF skrev 2010-08-13 12:25:05 följande:
    Varfrör skulle jag tagit en korg när jag hade kärran med mig? Jag vet inte om jag hittar något an nat som jag behöver få med mig hem och tog därför kärran när jag gick till butiken.

Jag vet inte riktigt hur länge den stod kvar i butiken, det spelar ingen roll. Men om personalen i butiken hade kunnat se till att det blev lagat så hade jag inte behövt lämna den i butiken för att åka iväg.
    Men du kan ju inte gå in till en liten MATVARUBUTIK och förvänta dig att personalen ska kunna laga ett trasigt däck på en skottkärra! En skottkärra är faktiskt jämförbart med en cykel tycker jag. Man tar INTE med sig en cykel in i butiken, oavsett hur praktiskt man tycker det är. Man lämnar den utanför och är man rädd att den ska bli stulen då låser man fast den! Likadant ska du göra med din skottkärra. Du ska lämna den utanför och låsa fast den om du är rädd att den ska bli stulen. I butiken använder du en kundvagn eller en korg när du plockar dina varor.
    Att parkera där du fick punktering, utan hänsyn till att den kanske är ivägen för andra kunder eller personalen som ska komma förbi med nya varor är riktigt respektlöst och detta ÄR en skälig grund att porta dig från butiken!
  • linjes
    ANOF skrev 2010-08-13 12:50:20 följande:
    Använder du ens skottkärra? Det ÄR mer lättstyrd och lättare att hantera än vagnarna man tar från butiken.
    Japp ute i trädgården där den hör hemma och den är inte lättstyrd
  • SkåneP
    linjes skrev 2010-08-13 12:19:36 följande:
    Kör du oxå in den i affären?
    Naturligtvis.
  • Mariohn
    sär skriven skrev 2010-08-13 12:53:02 följande:
    Eftersom det ofta är mycket dålig fjädring i skottkärror, och eftersom däcken som regel är hårt pumpade för att klara av lite tuffare terräng än asfalt. Minsta gupp så hoppar kärran, med andra ord.
    Äh trams!
  • mion

Jösses o du undrar VARFÖR du inte "får" handla i butiken mer hahahahaha

• sär skriven
    Mariohn skrev 2010-08-13 12:56:22 följande:
    Äh trams!
    Men inte alls! Jag har kört mycket skottkärra i min dar och även irriterat mig sönder och samman på att sådant jag lagt i kärran studsar ut om jag skulle drifta mig till att köra över ett litet gupp eller en grop i vägen.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.