• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • veh

Har bara läst TS inlägg, men vill påpeka att de flesta affärer har kundvagnar för att köra grejer i. Skottkärra känns alltså litet överflödigt att ha med. Kanske även var svårt att få ut den vid kassorna? Det finns även korgar, som är lämpliga att ha när man bara handlar ett fåtal grejer.

Det låter märkligt att de stängt av dig för att du handlar omotoverat litet, det låter mer som att någon  i butiken inte vågade säga att du är inte välkommen in med skottkärra, och att det definitivt inte uppskattades att du fixade däcket inne i butiken. Det är ändå en matvarubutik, och inte en verkstad!

Ska du ha med dig skottkärran till butiken så rekommenderar jag dig att fixa en låsanordning och lämna den utanför. Eller skaffa dig en shoppingvagn eller liknande, som inte riskerar att få punktering.

• Anton Chigurh
    veh skrev 2010-08-13 09:35:39 följande:
    Har bara läst TS inlägg, men vill påpeka att de flesta affärer har kundvagnar för att köra grejer i. Skottkärra känns alltså litet överflödigt att ha med. Kanske även var svårt att få ut den vid kassorna? Det finns även korgar, som är lämpliga att ha när man bara handlar ett fåtal grejer.

Det låter märkligt att de stängt av dig för att du handlar omotoverat litet, det låter mer som att någon  i butiken inte vågade säga att du är inte välkommen in med skottkärra, och att det definitivt inte uppskattades att du fixade däcket inne i butiken. Det är ändå en matvarubutik, och inte en verkstad!

Ska du ha med dig skottkärran till butiken så rekommenderar jag dig att fixa en låsanordning och lämna den utanför. Eller skaffa dig en shoppingvagn eller liknande, som inte riskerar att få punktering.
    Ett utomordentligt kompetent råd..............!

Hoppas ANOF följer det. Om hon inte väljer mitt.
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Michisen
    Anton Chigurh skrev 2010-08-13 09:44:03 följande:
    Ett utomordentligt kompetent råd..............!

Hoppas ANOF följer det. Om hon inte väljer mitt.
    Jag tror inte ditt råd gör att ANOF får ett större utbud av matvaruaffärer att välja på, tråkigt nog. Det känns tvärtom som att en bortsprängd affär blir en affär mindre...
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Anton Chigurh
    Michisen skrev 2010-08-13 09:45:10 följande:
    Jag tror inte ditt råd gör att ANOF får ett större utbud av matvaruaffärer att välja på, tråkigt nog. Det känns tvärtom som att en bortsprängd affär blir en affär mindre...
    En revolusjon er ikke noe middagsselskap.    Máo Zédōng
  • Michisen
    Anton Chigurh skrev 2010-08-13 09:48:07 följande:
    En revolusjon er ikke noe middagsselskap.    Máo Zédōng
    Jag lär mig nya saker i den här tråden jämt. Som att Mao talade norska!
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • FruSen

Nu har jag inte läst hela tråden, men jag tror inte alls att butiken stängt av dig TS av anledningen att du handlat för lite!!!
    Har själv arbetat i butik och har butiks- och kioskägare i släkten och min erfarenhet ä att man har otroligt stort tålamod med kunderna och det är i absolut extrema fall de portas - tex om de alltid kommer in kalpp och kanonfulla, spyr och kissar i butiken, upprepade ggr hotar personalen då de inte får rabatt när och hur de vill osv osv.
    Det måte vara något mer som gjort att butiken portat dig.

• FruSen
    veh skrev 2010-08-13 09:35:39 följande:

???
    Skottkärra? Alltså en sån, riktig bruksskottkärra som man typ lastar hästskit eller krattade löv i???
  • viseversa
    FruSen skrev 2010-08-13 09:52:22 följande:
    ???
    Skottkärra? Alltså en sån, riktig bruksskottkärra som man typ lastar hästskit eller krattade löv i???
    Ja en sån skottkärra. Tror det är pga den som ts blivit portad.
  • Anton Chigurh
    FruSen skrev 2010-08-13 09:52:22 följande:
    ???
    Och vad är det för fel med det då ??????

JA, Michisen, Máo skrev på norska också. Hur skulle jag annars kunna hitta citat av den gamle stöten på just norska  !!!!!!
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.