• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • Brooke

Men herregud! Vad är det jag läser? 
    Detta är ju fan absurt att du är avstängd från din matbutik, kan man inte anmäla dem eller något sånt? Får ens butiker göra så här? jag menar , det är ingen bra anledning att du blivit avstängd från din affär, om du hade gått Crazy på affären med att dra ur alla varor ur hyllorna skulle jag nog tycka att det var okej att bli avstängd men inte när du handlar för lite :S asså jag tkr nästan du ska skriva en insändare i eran Lokala tidning och skriva vad dem har gjort... Då kanske dem inte får några kunder dit..  

• buffydk

Finns endel småbutiker som inte godkänner köpet om man handlar under 100 kr & vill bet med kort ;/ De får ju inte ta extraavgift för detta längre om jag förstått det rätt.

Isabell ✝ 070722 ★ Alica 090414 ★ Lilla3an BF 101203
  • 071001

Kan man bli det?? Bara läst ts. Det låter ju jättemärkligt.

• Niiskuneiti

Butiken väljer väl själv vilka kunder de inte vill ha, naturligtvis har de rätt att neka nån, precis som en restaurang har. Men inte tror då jag att TS blivit det för att denne handlar för lite....nej nej....

• buffydk

Har läst igenom allt TS skrivit nu & varför i all sin dar tar man med sig en stor skottkärra när man handlar ägg, bröd & smör? Är det en liten butik känns det som om skottkärran bara är i vägen för alla. Låter knepigt iallafall.

Isabell ✝ 070722 ★ Alica 090414 ★ Lilla3an BF 101203
  • linjes
    071001 skrev 2010-08-13 11:11:26 följande:
    Kan man bli det?? Bara läst ts. Det låter ju jättemärkligt.
    kan man säkert om man tar i en fet skottkärra i affären
  • 071001

Ah, såg det där om skottkärran nu! Läste som sagt bara ts. Då undrar jag också, varför skottkärra i butiken ts?

• lilla V

Detta var det roligaste jag läst på längeSkrattande Jag är helt säker på att det inte direkt handlade om att du köpte för få varor. Jag brukar inte heller köpa så mycket i vår närbutik. Skillnaden är väl att jag inte tar med mig en skottkärra in. Det kan ses som ett ganska olämpligt beteende och det är då inte så konstigt att du blir avstängd.

Det var någon tidigare som skrev att personalen kanske trodde att du skulle köpa mycket men blev besvikna när du inte gjorde det, att det var därför du blev avstängd med motiveringen att du handlar omotiverat lite. Men så kan man ju inte tänka. Man kan ju inte förvänta sig hur mycket folk ska handla och om de inte gör de så blir de avstängda. Som om Ingvar Kamprad kom in på ICA i Älmhult och köper en liter mjölk och blir avstängd för att personalen trodde han skulle köpa mer för att han är rik.

• Anton Chigurh
    SkåneP skrev 2010-08-13 10:54:56 följande:
    Det står inte heller någonstans att det är en rättighet att göra det.

Däremot står det innehavare tämligen fritt att avhysa folk från sina ägor så länge det inte kan härledas till någon diskriminering. 
    Butikslokaler räknas som almänna utrymmen och således gäller allemansrätten (vilken är inskriven i en av Sveriges fyra grundlagar ,2 kap. 18 § regeringsformen),och i den ingår att jag får ta min skottkärra med mig var jag än behagar.

Bankfacket, däremot, räknas inte in i ovan nämnda resonemang. Tänkta bara förtydliga i förväg.
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.