• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • linjes
    SkåneP skrev 2010-08-13 12:18:06 följande:
    Skottkärra i all ära. 

Själv föredrar jag att handla med flakmoppe .
    Kör du oxå in den i affären?
  • AmandaBrun
    RockPaperScissorLizardSpock skrev 2010-08-13 12:16:40 följande:
    Nämen! Stackare! Hur löste du det hela? Fyllde däcket med majonäs, o sen var det bara o köra på..?
    Nä. Men tänk om jag ändå vetat om den hemligheten innan!

Det va pinsamt. Fick lassa tillbaka alla bananer och be en äldre herre att hjälpa mig bära ut skottkärran.

Gick aldrig tillbaka efter den incidenten.
  • FruSen
    ANOF skrev 2010-08-13 12:08:39 följande:
    Det går att komma fram med en skottkärra. Den är mycket bättre än dom vagnar som finns i butikerna som knappt går att köra. Sern så är den inte för bred att få in i gångarna utan den brukar passa ganska bra. Och det är absolut inte stor svängradie som någon skrev.

Jag ställde den där jag märkte punkteringen, det var vid mjölken någonstans.
    Men varför tog du inte en korg??? Du skulle ju bara handla litegrann, inte behövde du väl en stor skottkärra för att rymma det lilla du skulle köpa?
    Hur länge stod skottkärran kvar? Om du var tvungen vänta på bussen för att åka tillmacken stod den kanske in nån timme och mest troligt var den ivägen!
  • AmandaBrun
    ANOF skrev 2010-08-13 12:19:18 följande:
    Varför inte? Jag har ingen annan kärra och tänker inte heller köpa någon.
    Nä inte ska du lägga pengarna på det när du redan har en fin kärra!

Punkterings-säkra hjul kan dock vara en ide. Kör jag med hädanefter.
  • ANOF
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-08-13 12:01:06 följande:
    Nu ska jag vara lite allvarlig. Ts ställ din jävla skottkärra vid cykelstället och ta en kundvagn och lägg ner dina ägg, bröd och smör i kundvangnen.Gå till kassan, betala. Packa ner varorna i en kasse. Gå ut och gå till din skottkärra. Lägg ner varorna i skottkärran och gå sen hem.
    VARFÖR skulle jag göra så? Det är omständigt och är mycket mer praktiskt att ta skottkärran hela vägen i butiken och sen hem igen.
  • AmandaBrun
    SkåneP skrev 2010-08-13 12:18:06 följande:
    Skottkärra i all ära. 

Själv föredrar jag att handla med flakmoppe .
    Flakmoppe?

Allvarligt?

Är du bonde eller?
  • FruSen
    k girl skrev 2010-08-13 11:57:27 följande:
    Nej men nu skämtar du väl ändå? Du tror väl inte att butikslokaler omfattas av allemansrätten...?
    Det står inte skrivit i någon lagstiftning att det är förbjudet att handla i egen medhavd skottkärra.....
    Kanske jag har missuppfattat det här med ICA - om allemansrätten gäller är det ju bara att gå in och ta för sig! Damn, jag som betalade 1000 kr när vi storhandlade igår!!!!
  • ANOF
    FruSen skrev 2010-08-13 12:20:45 följande:
    Men varför tog du inte en korg??? Du skulle ju bara handla litegrann, inte behövde du väl en stor skottkärra för att rymma det lilla du skulle köpa?
    Hur länge stod skottkärran kvar? Om du var tvungen vänta på bussen för att åka tillmacken stod den kanske in nån timme och mest troligt var den ivägen!
    Varfrör skulle jag tagit en korg när jag hade kärran med mig? Jag vet inte om jag hittar något an nat som jag behöver få med mig hem och tog därför kärran när jag gick till butiken.

Jag vet inte riktigt hur länge den stod kvar i butiken, det spelar ingen roll. Men om personalen i butiken hade kunnat se till att det blev lagat så hade jag inte behövt lämna den i butiken för att åka iväg.
  • AmandaBrun
    ANOF skrev 2010-08-13 12:25:05 följande:
    Varfrör skulle jag tagit en korg när jag hade kärran med mig? Jag vet inte om jag hittar något an nat som jag behöver få med mig hem och tog därför kärran när jag gick till butiken.

Jag vet inte riktigt hur länge den stod kvar i butiken, det spelar ingen roll. Men om personalen i butiken hade kunnat se till att det blev lagat så hade jag inte behövt lämna den i butiken för att åka iväg.
    Håller med. Dålig service.
  • linjes
    AmandaBrun skrev 2010-08-13 12:26:31 följande:
    Håller med. Dålig service.
    hahahaha
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.