• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • linjes
    villsågärna38 skrev 2010-08-13 13:22:37 följande:
    Borde inte den här tråden ligga i sandlådan? För det är väl inte på riktigt?
    klart den är på riktigt
  • JBC

Dom portar dig för att du har en skottkärra med dig in i butiken, trots att du bara handlar lite. "Omotiverat lite" enligt BC som uppenbarligen hänvisar mot kärran. Förstår du verkligen inte det? 

• mosterYster
    chimp skrev 2010-08-13 13:14:21 följande:
    En gång blev en dement dam portad från matbutiken som jag jobbade i. Hon luktade så mycket kiss att butiken stank i flera timmar efter att hon varit där. Hon var dessutom döv så butiksägaren gick efter henne med en skylt där det stod "Du luktar kiss". 

Förlåt för OT-inlägg ANOF men jag var bara tvungen att dela med mig av denna sorgliga historia. 
    Men ANOF luktar inte kiss. Hon har en Sva... jag menar skottkärra.

Jag förstår inte hur du menar.
  • mosterYster
    overdose skrev 2010-08-13 13:13:52 följande:
    Skottkärra är det senaste. Kiefer Sutherland och Kirsten Dunst hade skottkärra när de var i femman och handlade. Den är väldigt praktisk. De fick inte bara plats med alla bananer utan även med Kirsten. De hade stannat för att ta sig ett glas på en närbelägen pub, och efter det var hon inte väldigt stadig.
    Vilken femma?

Vet du vilket märke det var på skottkärran? Jag funderar på att skaffa en, det vore bra att veta vad som är inne bland Hollywoodkändisarna för tillfället.
  • mosterYster
    Mariohn skrev 2010-08-13 13:40:58 följande:
    Får man ha tvillingvagn får man ha skottkärra!
    Jag tycker att tvillingvagn är mer omotiverat. Hur får man plats med ägg om man har två barn i vagnen?
  • overdose
    mosterYster skrev 2010-08-13 13:41:20 följande:
    Vilken femma?

Vet du vilket märke det var på skottkärran? Jag funderar på att skaffa en, det vore bra att veta vad som är inne bland Hollywoodkändisarna för tillfället.
    Det är ett shoppingcenter i Göteborg. Skottkärran var en Ekeby 90. Enligt  vad som sägs hade Kiefer sagt att det minst behövdes en 110 för att få plats med Dunsts bak, men hon lyckades på något vis komma ned i den. Huruvida man fått loss henne är en annan fråga.
  • UmmAlina
    Hannah76 skrev 2010-08-12 21:52:27 följande:
    Man får faktiskt vägra vissa kunder att komma in i butiken.
    Nej det får man inte!
    Man får inte längre portförbjuda folk...
  • UmmAlina

Enligt svensk lag är butikerna allmän plats och kunder får därför inte portförbjudas - även om de är kända för att snatta eller uppträda störande i butiker

• mosterYster
    overdose skrev 2010-08-13 13:57:12 följande:
    Det är ett shoppingcenter i Göteborg. Skottkärran var en Ekeby 90. Enligt  vad som sägs hade Kiefer sagt att det minst behövdes en 110 för att få plats med Dunsts bak, men hon lyckades på något vis komma ned i den. Huruvida man fått loss henne är en annan fråga.
    Dunst är väl ganska slank, det torde funka. En 90 är ju en sk size zero-kärra. 
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.