• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • linjes
    SkåneP skrev 2010-08-13 12:56:18 följande:
    Naturligtvis.
    Då ska jag börja cykla in på ica så jag slipper packa ur o ut hela tiden

Tack för tipset vem det nu va som skrev det 
  • sstv
    sär skriven skrev 2010-08-13 12:57:44 följande:
    Men inte alls! Jag har kört mycket skottkärra i min dar och även irriterat mig sönder och samman på att sådant jag lagt i kärran studsar ut om jag skulle drifta mig till att köra över ett litet gupp eller en grop i vägen.
    Och du har aldrig funderat på att minska på luften i däcket om det irriterat dig så?
  • game set match

Du skämtar med mig?? Man tar verkligen inte in en skottkärra i butiken. Hade du kommit med skottkärra till min butik hade jag bett dig lämna den utanför och om du ändå tagit in den och ställt den mitt i butiken när du är iväg på busstur så hade jag helt sonika tagit ut den o ställt den på lastkajen. Och du kan INTE kräva att butiken har lagningskit till dina prylar. 
    Herregud... jag trodde tråden var ett skämt först... 

• mosterYster

Jag tycker ärligt talat att du kan anmäla BC för diskriminering ANOF. Massa andra kunder kan gå in med framåtstyrda kärror (barnvagnar) medan du blir portad. Skottkärror har dessutom bara ett hjul samt innehåller inte något som potentiellt kan störa omgivningen.

• blygarn

Vad är problemet? Det är väl för tusan ingen mänsklig rättighet att få komma in i någons affär. Det är deras privata egendom - precis som ditt hus. Du har ingen juridisk rätt att få komma in i affären. Anmäl dig till matkassen.se eller skaffa nån hemhjälp.

• Mariohn
    mosterYster skrev 2010-08-13 13:05:43 följande:
    Jag tycker ärligt talat att du kan anmäla BC för diskriminering ANOF. Massa andra kunder kan gå in med framåtstyrda kärror (barnvagnar) medan du blir portad. Skottkärror har dessutom bara ett hjul samt innehåller inte något som potentiellt kan störa omgivningen.
    Helt rätt! 
  • SkåneP
    linjes skrev 2010-08-13 12:58:57 följande:
    Då ska jag börja cykla in på ica så jag slipper packa ur o ut hela tiden

Tack för tipset vem det nu va som skrev det 
    Gör du det.

Allemansrätten FTW! 
  • overdose
    Queenie70 skrev 2010-08-13 12:36:16 följande:
    ANOF, hur tänker du göra framöver? Tänker du fortsätta handla på andra affärer med skottkärra.

Det är såhär förstår du att det inte är ett vanligt beteende, och butiksinnehavarna kommer att bli arga på dig. Har du sett nån annan med skottkärra i matbutiken om du tänker efter. Du måste försöka göra som alla andra för annars kommer du att få problem.

Kan du lova att du framöver tar använder en kundvvagn som alla andra?

Som du ser så håller alla i tråden med om att man inte ska ha en skottkärra med sig in, så även om du inte förstår varför kan du ju försöka lita på alla oss som berättar för dig att man inte ska göra så och rätta dig efter det.

För din egen skull tänker jag.
    Skottkärra är det senaste. Kiefer Sutherland och Kirsten Dunst hade skottkärra när de var i femman och handlade. Den är väldigt praktisk. De fick inte bara plats med alla bananer utan även med Kirsten. De hade stannat för att ta sig ett glas på en närbelägen pub, och efter det var hon inte väldigt stadig.
  • chimp

En gång blev en dement dam portad från matbutiken som jag jobbade i. Hon luktade så mycket kiss att butiken stank i flera timmar efter att hon varit där. Hon var dessutom döv så butiksägaren gick efter henne med en skylt där det stod "Du luktar kiss". 

Förlåt för OT-inlägg ANOF men jag var bara tvungen att dela med mig av denna sorgliga historia. 

Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.