• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • tattarunge

Jag vill fortfarande veta ifall det var någonting I kärran???

• HSB Lund

Tack för dagens skratt!

Jävlas du med mig, så mosar jag dig.
  • FisenM

Kan det vara så att de fått för sig att det finns risk att du snattar? Alltså att de tror att du handlar så lite för att maskera stöld...

• dicny

Vet inte hur seriös den här tråden är men jag fick iaf lära mig när vi hade utbildning på jobbet (jobbar i en ICA-affär) att en kund aldrig kan bli portad från en affär eftersom det är en allmän plats. Man får be kunden att sluta handla där, men den har fortfarande all rätt i världen att gå in där...

• Mornie Alantie

Jag tycker inte heller att själva skottkärrekörandet i sig är så farligt, så länge inte kärran innehåller gammal gödsel eller nått. Däremot kan jag förstå att butikspersonalen inte uppskattar att det står en skottkärra i mejeriavdelningen x timmar medan ägaren införskaffar reservdelar för att sedan, fortfarande i mejeriavdelningen, laga punkteringen.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Bedhead
    ANOF skrev 2010-08-13 12:08:39 följande:
    Det går att komma fram med en skottkärra. Den är mycket bättre än dom vagnar som finns i butikerna som knappt går att köra. Sern så är den inte för bred att få in i gångarna utan den brukar passa ganska bra. Och det är absolut inte stor svängradie som någon skrev.

Jag ställde den där jag märkte punkteringen, det var vid mjölken någonstans.
    Fast frågan är väl inte om din skottkärra fick plats, utan om andra kunder kunde komma fram obehindrat och nå de varor de ville ha trots att din skottkärra stod där.
  • Virriga Vera
    Mornie Alantie skrev 2010-08-13 16:41:56 följande:
    Jag tycker inte heller att själva skottkärrekörandet i sig är så farligt, så länge inte kärran innehåller gammal gödsel eller nått. Däremot kan jag förstå att butikspersonalen inte uppskattar att det står en skottkärra i mejeriavdelningen x timmar medan ägaren införskaffar reservdelar för att sedan, fortfarande i mejeriavdelningen, laga punkteringen.
    Egentligen så är det ännu märkligare att personalen låtit skottkärran stå kvar.  Det tycker jag låter otroligt.
  • HSB Lund

Det känns även litet förvirrat att tro att man kan kräva att få ha sin skottkärra inne i en matbutik, medan man själv går och köper reservdelar. Att laga kärran hade gått alldeles utmärkt även utanför själva butiken, även om det säkert varit en munter uppsyn för förbipasserande även där.

Jävlas du med mig, så mosar jag dig.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.