• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • Jennie med ie

Om man gång efter annan befinner sig i affären både ofta och länge och bara till slut kommer till kassan och betalar för lite smågrejer känner nog många affärsinnehavare en viss och befogad oro för snatteri. I synnerhet i kobination med ett minst sagt udda val av transportmedel. Konfrontationen mellan affären och kunden kan då om man är funtad på vissa sätt och har den förmågan att missuppfatta som TS har lätt vridas till "jag handlar för lite och är därför förbjuden att gå dit mer".

• Jag bryr mig inte vad ni tycker
    ANOF skrev 2010-08-13 18:21:34 följande:
    Det finns ingen annan affär som är på lämpligt gångavstånd. I så fall så måste jag ta med kärran på bussen.
    Skippa skottkärran.
  • Jezamine
    Det finns ingen annan affär som är på lämpligt gångavstånd. I så fall så måste jag ta med kärran på bussen.
    Men varför skaffar du inte en sådan där väska på hjul o handlar i.Ist för att släpa med en skottkärra?
    Avstängd tills vidare
  • MysTic PrincesS
    Leina skrev 2010-08-13 18:20:28 följande:
    Lysande jämförelse Du slutar aldrig att förvåna mig med din intelligens.
    Kyss Hjärta {#emotions_dlg.flower} Solig
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • ALM
    Precis vad jag försökte förklara .För kärran måste med eller?
  • Mornie Alantie
    Kan du inte skaffa en lite mindre smidigare kärra då? Då kanske det är lättare att åka buss med den. Jag tycker dock fortfarande att du ska få hjälp av någon att prata med chefen i affären. Jag är säker på att det går att lösa.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • ANOF

Jag och en granne har vart och pratat med BC i butiken nu och vi har kommit överens om att jag ska ta med lås till kärran så att jag kan låsa den och inte ta med den in i butiken bland varorna.

• MysTic PrincesS
    Köp en moppe o ha kärran på släp? Du slipper både att vänta på bussar och dra den Solig
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • ALM
    ANOF skrev 2010-08-13 18:25:21 följande:
    Jag och en granne har vart och pratat med BC i butiken nu och vi har kommit överens om att jag ska ta med lås till kärran så att jag kan låsa den och inte ta med den in i butiken bland varorna.
    Vilken granne?
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.