• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • Rulltrappa
    Jennie med ie skrev 2010-08-13 18:32:21 följande:
    Vad konstigt, för det hade ju absolut definitivt inget med kärran att göra ju...
    :D
  • thessires
    ANOF skrev 2010-08-13 18:25:21 följande:
    Jag och en granne har vart och pratat med BC i butiken nu och vi har kommit överens om att jag ska ta med lås till kärran så att jag kan låsa den och inte ta med den in i butiken bland varorna.
    Men... då handlade det ju om skottkärran ändå :)... Vad bra att det löste sig. Jobbigt att åka tunnelbana med en skottkärra för att ta sig till annan butik.
  • Pappa22

Jag måste bara säga att den här tråden gjorde min vecka :) asg

• Sublime

Vad bra ANOF att du kunde erkänna att du hade fel och nu får handla i affären Vilken snäll granne du måste ha. Får jag fråga varför du flyttade? Var det på grund av grannen som betedde sig som en katt?

• lol0809

handlat för lite eller haft ett störande beteende? snattat? en butik stänger inte av folk så där.

Äntligen gravid igen hoppas bebis stannar
  • lol0809

nu såg ja att du haft en skottkärran med in i butiken???? Varför inte köpa en vanlig sån där kärra som är till för matvaror mm som har hjul? känns konstigt att man tar med en skottkärra till butiken....

Äntligen gravid igen hoppas bebis stannar
  • leia83

*skrattar så jag gråter* Allvarligt alltså? TS tala nu sanning är du snäll...du ble INTE avstängd på grund av att du handlade för lite utan för att butiksinnehavarna förmodligen tycker att du är en lite märklig person som tar med sig en skottkärra in i butiken samt lagar en påstådd punktering...tror dom är lite rädda för säkerheten för övriga kunder.

Är det förbjudet att kalla någon för mytoman på FL för om det är det så gör jag ju såklart inte det
    Men det är min enda rimliga förklaring till denna TS 

• Mrs TH
    jådåsåatt skrev 2010-08-12 21:53:54 följande:
    Haha, eller hur..

Faktum är att de inte får hindra dig från att komma in, man får inte ens porta snattare. Däremot behöver de inte sälja något till dig.
    Nja enligt polisen i staden där jag bor så är det så här. Vi( jag jobbar på en liten Ica Nära) har rätt att säga åt kunder att lämna butiken, däremot har de rätt att försöka komma in, dvs pundare nr1 kan försöka komma in 30 ggr om dagen och jag kan vända honom i dörren och säga du är inte välkommen här.  Om de ändå tränger sig in så skuggar vi dem 1 meter bakom, vägar att betjäna dem och ringer polisen, de flesta brukar fatta galoppen efter ett par gånger...
    Har man stora problem med enskilda" kunder" som är våldsamma eller som snattar med sig hela butiken så får de "besöksförbud" det är inte speciellt svårt att få ett sådant utfärdat om "kunden" i sig är välkänd hos polisen och om man vid upprepade tillfällen tagit personen för snatteri.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.