• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • ALM

Du har kanske betett dig på ett olämpligt sätt precis som den gången du var i badhuset.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker
    Leina skrev 2010-08-13 17:59:34 följande:
    Hur kan du tro det?Man får handla hur lite man vill t.o.m gå in i en affär och bara titta på varorna och sen gå ut igen.
    Men skottkärror det kan man glömma att ha med in i affärenan.
  • MysTic PrincesS

Det händer inte ofta.. men nu står jag här... svarslös och rådlös....

Vad ska man säga liksom...Obestämd

Handla i en annan affär...?

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • mosterYster
    sannapannapådal skrev 2010-08-13 17:59:23 följande:
    Ja, reperationsgrejerna kan hon ju ta till affären i en annan skottkärra,
    och är hon smart så drar hon med sig en kompressor så hon kan pumpa
    däcket också.
    Skitbra, det är ju ändå inga stressade kunder i affären nu, fredag och allt...
    Jag vet inte vad en kompressor är. Jag skulle också ha velat reparera min Ekeby om jag hade fått punktering.

Alla kunder är väl lika mycket värda?
  • Mornie Alantie
    ANOF skrev 2010-08-13 17:49:42 följande:
    Det spelar ingen roll! Det finns inget som säger att man inte kan göra så. Det man stängde av mig för är alltså för att jag handlat omotiverat lite enligt dom. Om jag handlat mer så hade jag inte blitt avstängd så därför är det just det som är det intressanta.
    Det kanske blev lite trångt vid mjölken om din skottkärra stod där? Hur lång tid tog det att laga den? Sa någon något till dig medan du höll på laga den?

Jag tycker att du ska be någon du känner gå till affären med dig och försöka prata med dem. Du måste ju kunna handla. Det kanske har blivit ett missförstånd som är lätt att lösa om man bara pratar om det?
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • ALM
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-13 18:01:47 följande:
    Det händer inte ofta.. men nu står jag här... svarslös och rådlös....

Vad ska man säga liksom...Obestämd

Handla i en annan affär...?
    Och ta skottkärran på bussen då eller
  • gertie
    ANOF skrev 2010-08-13 17:57:22 följande:
    Ja, alltså är det just det att jag handlar för lite som är orsaken till avstängningen.
    Du skulle nog säkert vara välkommen att handla lite om du gjorde det på ett normalt och inte irriterande sätt. Om du kommer med skottkärra till butiken, gör sönder den där inne, lämnar den sedan åt sitt öde, kommer tillbaka och spenderar resten av eftermiddagen åt att laga den inne i butiken och sedan bara köper några ägg, smör och bröd - ja, det är lite lite med tanke på hur mycket du besvärat personalen.
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker
    Leina skrev 2010-08-13 18:04:29 följande:
    Då blir hon avstängd från bussarna med.
  • MysTic PrincesS
    Leina skrev 2010-08-13 18:04:29 följande:
    Ja varför inte? Kan man ha barnvagn och rullator så kan la en skottkärra få förgylla färden för de andra pasagerarna Solig
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Skånetös67
    mosterYster skrev 2010-08-13 18:02:13 följande:
    Jag vet inte vad en kompressor är. Jag skulle också ha velat reparera min Ekeby om jag hade fått punktering.

Alla kunder är väl lika mycket värda?
    En kompressor använder man bl a till att pumpa bildäck, och självklart
    skottkärredäck också om det skulle behövas.
    En ganska stor, klumpig sak. Säkert tung och jobbig att dra med sig, men hon
    måste ju ha hem skottkärran. Nån kan ju sno den annars...
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.