• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • Queenie70

ANOF, hur tänker du göra framöver? Tänker du fortsätta handla på andra affärer med skottkärra.

Det är såhär förstår du att det inte är ett vanligt beteende, och butiksinnehavarna kommer att bli arga på dig. Har du sett nån annan med skottkärra i matbutiken om du tänker efter. Du måste försöka göra som alla andra för annars kommer du att få problem.

Kan du lova att du framöver tar använder en kundvvagn som alla andra?

Som du ser så håller alla i tråden med om att man inte ska ha en skottkärra med sig in, så även om du inte förstår varför kan du ju försöka lita på alla oss som berättar för dig att man inte ska göra så och rätta dig efter det.

För din egen skull tänker jag.

• antispantis

Ursäkta mig, men kan inte hålla käften längre

Normala människor går inte in med en skottkärra i en affär! PUNKT

• sstv
    linjes skrev 2010-08-13 12:10:02 följande:
    Men hur kan en skottkärra vara bättre än vagnarna? haha
    Betydligt mer lättstyrd och sen behöver man ju inte lasta om varorna bara för att man lämnar butiken.
  • sär skriven

Alltså när man kör skottkärra hoppar ju grejerna runt, och ägg är ju lite känsliga för hoppande så att säga. Spänner du fast dina ägg i kärran TS?

• linjes
    sstv skrev 2010-08-13 12:41:41 följande:
    Betydligt mer lättstyrd och sen behöver man ju inte lasta om varorna bara för att man lämnar butiken.
    Har svårt att se att en skottkärra ska vara lättstyrd
  • sär skriven
    antispantis skrev 2010-08-13 12:39:34 följande:
    Ursäkta mig, men kan inte hålla käften längre

Normala människor går inte in med en skottkärra i en affär! PUNKT
    TS har inte gjort några anspråk på att vara normal..?
  • ANOF
    linjes skrev 2010-08-13 12:43:30 följande:
    Använder du ens skottkärra? Det ÄR mer lättstyrd och lättare att hantera än vagnarna man tar från butiken.
  • sstv
    linjes skrev 2010-08-13 12:43:30 följande:
    Det är i alla fall min uppfattning. Tycker man det skumpar för mycket får man väl minska på däcktrycket.
  • ANOF
    sär skriven skrev 2010-08-13 12:42:51 följande:
    Alltså när man kör skottkärra hoppar ju grejerna runt, och ägg är ju lite känsliga för hoppande så att säga. Spänner du fast dina ägg i kärran TS?
    VARFÖR skulle det hoppa runt???
  • Mariohn

Fan vad arg jag blir! Om gamla tanter får släpa runt sina hjulburna väskor får väl TS handla i sin skottkärra om hon vill?? 

Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.