• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • Anton Chigurh
    linjes skrev 2010-08-13 10:43:04 följande:
    Brukar du gå o handla med skottkärra? O ta med den in i affären?
    Det händer väl inte så ofta, men inte fan är det förbjudet.
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • linjes
    Anton Chigurh skrev 2010-08-13 10:46:22 följande:
    Det händer väl inte så ofta, men inte fan är det förbjudet.
    nä kan hända det inte är o visst är det ett bra sätt att få hem varorna,men jag fattar ändå inte varför hon tog med den in i affären
  • Mirva
    SkåneP skrev 2010-08-13 10:32:40 följande:
    ANOF är en FL legend. Tråden ligger bra där den ligger.
    in i sandlådan om det är fejk, har ingen betydelse om ts är en legend.
  • Mornie Alantie
    Mirva skrev 2010-08-13 10:53:05 följande:
    in i sandlådan om det är fejk, har ingen betydelse om ts är en legend.
    Vem säger att det är fejk?
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • SkåneP
    Anton Chigurh skrev 2010-08-13 10:38:04 följande:
    Det står inte skrivit i någon lagstiftning att det är förbjudet att handla i egen medhavd skottkärra.....
    Det står inte heller någonstans att det är en rättighet att göra det.

Däremot står det innehavare tämligen fritt att avhysa folk från sina ägor så länge det inte kan härledas till någon diskriminering. 
  • linjes

Tråden är med all säkerhet inte fejkSolig

• Bambusa

bara läst lite här och där, men min första tanke, en gammal barnvagn!! har man sett flera haft med sig in i affärn, utan att ha nå barn i den åldern med sig..

• SVejsan

Så om jag förstår detta...
    Du handlar lite (för lite) men du måste ta med dig en stor skottkärra för att få med dig det hem. Och sista gången så ställde du den inte så lilla skottkärran inne i butiken under 10-30 minuter och gjorde det omotiverat svårt för affärens kunder och personalens personal att röra sig i affären för att du var rädd för att någon skulle stjäla en defekt skottkärra. Jag antar att skottkärran inte används för trädgårdsarbete precis innan utan att den är välhållen och ren? Problemet är väl snarast att du bör låsa fast din skottkärra utanför med tex ett cykellås. Och använda de för ändamålet tillhandahållna kundkorgarna / vagnarna. Och betala med kontanter. Varför skulle du ha lås med dig - för att slippa ha den i butiken kanske? 
     Du handlar dessutom med kort under dina småhandlingarna så blir det en dålig affär för butiken, då de får betala avgifter för kundens kortanvändning.?

Ett under att man orkar släpa ett fåtal varor i en skottkärra.

Man skulle i vårt samhälle kalla en person som gör detta för ett by-orginal eller en excentrisk person - Och en del skulle inte kunna hantera en sådan person, och folk är rädda för folk som är annorlunda och därför reagerar man genom att införa regler för att undvika att komma i kontakt med dom. Och som folk är så har de ofta  svårt att säga sanningen - nu blev svepskälet inhandlade mängden varor.

Det var en mysko tråd detta -   (och jag vet själv vad jag tror om den - men det får man ju inte uttrycka

(Jag har cykel med korg... Man kanske skulle rulla runt cykeln inne i butiken också och lasta direkt i den. Då har man dessutom en ringklocka så att man kan plinga om det är kö vid köttdisken, man kan ju dessutom använda battericykellampan i det skumma hörnet vid grönsaksdisken.  )

• Gudmorsan90

Jag har inte sovit på tre dygn och denna tråd håller mig vaken.

• linjes
    SVejsan skrev 2010-08-13 11:01:42 följande:
    (Jag har cykel med korg... Man kanske skulle rulla runt cykeln inne i butiken också och lasta direkt i den. Då har man dessutom en ringklocka så att man kan plinga om det är kö vid köttdisken, man kan ju dessutom använda battericykellampan i det skumma hörnet vid grönsaksdisken.  )
    asg
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.