• ANOF

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Jag har nu ingenstans i närheten där jag kan handla mat vilket är ett stort problem. Matbutiken har stängt av mig på helt ologiska grunder för att jag handlar för lite och dom vill försöka tjäna mer pengar på det här uppenbatr märkliga sättet.

• Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.
  • Emeli
    SunnyBunny skrev 2010-08-12 22:46:26 följande:
    Ja som jag skrev tidgare kanske det här blir en ny trend? Funderar på och ta patent på en sprillans ny shoppingskottkärra!
    Jag tror jag döööör

TS, hur fick du in skottkärran i butiken? Var den inte för bred? Är den inte för bred för att få igenom kassorna?
  • gutegirl

Men gör som de somaliska tanterna ute i förorterna, skaffa en stor gammal barnvagn med bara varukorgen kvar och kör hem dina grejer i den.

Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • SunnyBunny
    gutegirl skrev 2010-08-13 00:37:40 följande:
    Men gör som de somaliska tanterna ute i förorterna, skaffa en stor gammal barnvagn med bara varukorgen kvar och kör hem dina grejer i den.
    japp..så gör en del här oxå, även försöker åka gratis buss med en filt över matvarorna;)
  • SunnyBunny
    TjockKatt skrev 2010-08-13 00:28:58 följande:
    Det är värt. Tro mig.
    Har du en länk?
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Du får väl göra en anmälan mot butiken.

• Noiis

gud så jag har skrattat! i dom lokala matvaru affärena här så kan man knappt komma fram med en barnvagn eller en rullstol. hur fan tar man sig fram med en skottkärra?? jag har riktiga cravings på att testa!
    klart som fan att du blir avstängd TS om du lämnar en skottkärra i butiken, drar i väg på en buss tur, sen kommer tillbaka och lagar den i butiken och handlar för typ 50 spänn.
    Ja du har handlat förlite i förhållande till den hyra d borde ha betalat för att använda butiken som förråd!

vågar man fråga vart i butiken du ställde kärran???

Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Mirva

De har kanske hakat upp sig på någonting och anger kanske ett skäl som inte har med orsaken till att du avstängs? De kanske är väldigt rigida? Har ni haft någon diskussion om något?

• Mirva
    tattarunge skrev 2010-08-12 22:37:12 följande:
    Jag måste bara fråga, vad hade du I skottkärran? Apor som skrek? En jordhög med mask? Barn? Smutstvätt? Eller var den bara tom?

I vilket fall så kan dom knappast porta dig för något sådant! Anmäl! 
    Till vem ska hon anmäla? Polisen? Starta ett civilrättsmål och betala hela rättegångskostnaden om hon förlorar?
  • Lördagkväll

Spännande.. Vill veta mer..

• Gudmorsan90

Ts ringer polisen: Hej jag har blivit avstängd ifrån en mataffär.
    Polisen frågar varför.
    Ts svarar: Jo för jag körde in en skottkärra i mataffären. Jag handlade för lite. Ägg, bröd och smör.
    Polisen frågar: Ja, det är väldigt lite för att ha med i en skottkära. Så du tar med dig en stor skottkärra för tre saker? Vad gör du när du ska storhandla?
    Ts: Då kör jag in med min husvagn i affären.

*ironi*

Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.