Inlägg från: Mirva |Visa alla inlägg
  • Mirva

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

De har kanske hakat upp sig på någonting och anger kanske ett skäl som inte har med orsaken till att du avstängs? De kanske är väldigt rigida? Har ni haft någon diskussion om något?

• Mirva
    tattarunge skrev 2010-08-12 22:37:12 följande:
    Jag måste bara fråga, vad hade du I skottkärran? Apor som skrek? En jordhög med mask? Barn? Smutstvätt? Eller var den bara tom?

I vilket fall så kan dom knappast porta dig för något sådant! Anmäl! 
    Till vem ska hon anmäla? Polisen? Starta ett civilrättsmål och betala hela rättegångskostnaden om hon förlorar?
  • Mirva
    SkåneP skrev 2010-08-13 10:32:40 följande:
    ANOF är en FL legend. Tråden ligger bra där den ligger.
    in i sandlådan om det är fejk, har ingen betydelse om ts är en legend.
  • Mirva
    SVejsan skrev 2010-08-13 11:01:42 följande:
    Så om jag förstår detta...
    Du handlar lite (för lite) men du måste ta med dig en stor skottkärra för att få med dig det hem. Och sista gången så ställde du den inte så lilla skottkärran inne i butiken under 10-30 minuter och gjorde det omotiverat svårt för affärens kunder och personalens personal att röra sig i affären för att du var rädd för att någon skulle stjäla en defekt skottkärra. Jag antar att skottkärran inte används för trädgårdsarbete precis innan utan att den är välhållen och ren? Problemet är väl snarast att du bör låsa fast din skottkärra utanför med tex ett cykellås. Och använda de för ändamålet tillhandahållna kundkorgarna / vagnarna. Och betala med kontanter. Varför skulle du ha lås med dig - för att slippa ha den i butiken kanske? 
     Du handlar dessutom med kort under dina småhandlingarna så blir det en dålig affär för butiken, då de får betala avgifter för kundens kortanvändning.?

Ett under att man orkar släpa ett fåtal varor i en skottkärra.

Man skulle i vårt samhälle kalla en person som gör detta för ett by-orginal eller en excentrisk person - Och en del skulle inte kunna hantera en sådan person, och folk är rädda för folk som är annorlunda och därför reagerar man genom att införa regler för att undvika att komma i kontakt med dom. Och som folk är så har de ofta  svårt att säga sanningen - nu blev svepskälet inhandlade mängden varor.

Det var en mysko tråd detta -   (och jag vet själv vad jag tror om den - men det får man ju inte uttrycka

(Jag har cykel med korg... Man kanske skulle rulla runt cykeln inne i butiken också och lasta direkt i den. Då har man dessutom en ringklocka så att man kan plinga om det är kö vid köttdisken, man kan ju dessutom använda battericykellampan i det skumma hörnet vid grönsaksdisken.  ).
    Tycker bara att det är oerhört trist att det finns en massa människor som gör sig lustiga över TS som då är detta byorginal. Dessa människor som då tycker detta är så sanslöst roligt är väl just dessa som själva skulle porta TS från mataffären om de skulle jobba där.
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.