Inlägg från: Stealth |Visa alla inlägg
  • Stealth

Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.

Anton Chigurh skrev 2010-08-13 11:43:23 följande:
    Butikslokaler räknas som almänna utrymmen och således gäller allemansrätten (vilken är inskriven i en av Sveriges fyra grundlagar ,2 kap. 18 § regeringsformen),och i den ingår att jag får ta min skottkärra med mig var jag än behagar.

Bankfacket, däremot, räknas inte in i ovan nämnda resonemang. Tänkta bara förtydliga i förväg.
    Du har nog missuppfattat lagen, definitionen och allemansrätten.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Anton Chigurh skrev 2010-08-13 11:43:23 följande:
    Butikslokaler räknas som almänna utrymmen och således gäller allemansrätten (vilken är inskriven i en av Sveriges fyra grundlagar ,2 kap. 18 § regeringsformen),och i den ingår att jag får ta min skottkärra med mig var jag än behagar.

Bankfacket, däremot, räknas inte in i ovan nämnda resonemang. Tänkta bara förtydliga i förväg.
    Lokal är en bebyggelse, allemansrätten har aldrig inneburit att man fritt får vandra i andras privatägda hus. Du blandar ihop allmänna ytor i en lokal med "allmäna" ytor i naturen.
    http://www.naturvardsverket.se/sv/Att-vara-ute-i-naturen/Allemansratten--en-unik-mojlighet/Vad-galler-enligt-allemansratten/Allemansratten-I-tatortsnara-natur/
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    AmandaBrun skrev 2010-08-13 11:53:41 följande:
    Isch du måste ha starka armar du. Och en affär med bred ingång.
    äh de väger inte så mycket de små och det finns smala sådana
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    AmandaBrun skrev 2010-08-13 11:56:49 följande:
    När jag handlar på ICA så använder jag mig av en smart vagn. Den brukar stå och vänta på mig.  Tillsammans med en massa andra likadana vagnar.
    Jag brukar bara gå och hämta mjöl från min döda granne istället för att handla. Mjölet gick ut 2000 men det går fortfarande att göra bröd på! Brödet äter jag med rikliga mängder majonäs. Strumpor i bpmull, tjocka sådana handlar jag dock i närbutiken.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Jag har blivit avstängd från min nya matbutik för att jag handlar för lite.