Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.
Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.
Var förresten hos läkaren i dag med Emmie. Pricktesten visade, som väntat, ingenting. Inte heller bajsodlingsproven från akuten och blodprovet såg bra ut det också. Skönt! Emeline har börjat bli regelbunden i sitt bajsande igen och kräks ungefär som förut (alltså en hel del) men eftersom att hon går upp i vikt var det inget vi skulle oroa oss för. Mao tror dom inte på någon mjölkallergi! Hon sa att bajs i avföringen kan bero på många simpla saker och inte är helt ovanligt hos små bebisar. Utöver det berömde en uska, en sjuksköterska samt läkaren Emeline för att vara stark, vaken och utomordentligt söt. Det var en stolt mamma och en stolt pappa som med något lättare hjärtan gick därifrån efter besöket. Har dock fortf en gnagande känsla inombords, känns jobbigt att inte veta vad som var fel även om det förmodligen vara nada. Men det är ju så det är att ha barn, man är ständigt orolig för deras välmående.
För att spinna vidare på det spåret.. jag sprang på en gammal vän i dag som gick runt med sin nyfödda i vagnen. Nyfödda och förstfödda. Hon skrattade och sa att hon var fullkommligt livrädd för presic allting, sådant hon aldrig tänkt på tidigare. Kör dom inte lite väl fort i den här korsningen, sa hon med skämtsam blick efter att vi hade pratat om det. Känns skönt att vara ifrån det där första livrädda stadiet i alla fall.
Tyvärr när man räknar ut det så blir det lika dyrt som att ha en "dyrare" lägenhet men med billigare hyra.. Vi funderar på att flytta ut i någon av ytterförorterna men jag är så hönsig och trivs så bra här.. Hur är sollentuna, lugnt eller?
Tack Fina för dina råd både här och på Fejjan! Sollentuna kollas upp, har dock en man som verkar skeptisk till allt.. suck!
Niklas blev mkt besiken över att bli lurad på en grillning med er på fredag ;)
Ja, stackars Lukas. Hoppas hans mamma hade en bra hemmadag ändå, eller var du orolig?
Joo - Jobbigt att inte veta, skönt hon mår som vanligt igen. Det verkar som att det är mkt som är svårt att veta varför det uppstår med såna här små, kanske kan vara lugnande att det mesta är ok och går över fort - hmm, vet inte jag ;)
Helena - Jobbigt med humöret, bra att du hittar sådant som boostar. Är också väldigt känslig för sömnbristen... Ser bara problem överallt och orkar inte ta mig för.
Alfa - ja, nackdelen med Åkersberga är ju att det blir lite projekt att ta sig in och som nu på sommaren orkar iaf inte jag det i samma utsträckning. Men är fint här, och har inte råd med typ Solna, så ska bara försöka skaka liv i mammagruppen här ute, för lite social vill man ju va. Hoppas ni hittar ngt som passar er!
Nu är jag strulig igen!!
Kom hit på grillning på fredag! Vi firar att semestern börjar och vi bjuder på potatissallad så ta med något att grilla och dricka! Vid dåligt väder trängs vi inne!
ALfa- Ska kolla med mannen om vi inte har ngt planerat, för i så fall kommer vi gärna =)
På torsdag, imrorn fika under eken jag e på!!! Eller kanske kastanjen ;)