• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • Lovi
    Joo Cee: Hoppas ni får svar snart på vad det är. Om det är mjölkallergi så kommer ni att klara det med så bra. Så fort hon kan börja med mat och slipper Nutramiganen ( om det är den hon får nu) så blir det roligare med mat igen. Nu för tiden finns det ju så många bra alternativ till mjölk. Det braiga är ju också att de är så små att de aldrig fått upp smaken för mjölkprodukter utan  kommer tycka att ex. sojayoughurt etc på en gång är den rikitga produkten.

Till veckan ska jag be läkaren på BVC att ge remiss för utredning av mjölkallergi hos J. Hon har också haft problem och vi var på Sachsska i onsdags för det. Jag var själv mjölallergiker som barn och var på sjukhus till och från och det är tydligen ärftligt i viss mån
  • JooCee

Tack alla fina! <3

Jag är dock livrädd att det ska vara något annat, något livsfarligt. Har haft riktigt dödsångest idag och analyserat minsta lilla ryckning i hennes ansikte ungefär. Tycker att hon har sovit ovanligt mycket men jag kanske inbillar mig? Men det blir säkert bättre! Hoppas vi får komma till Bvc-läkaren fort bara så man kan släppa lite oro.

Kram på er alla!

• elzilen
    JooCee skrev 2010-07-02 22:48:07 följande:
    Tack alla fina! <3

Jag är dock livrädd att det ska vara något annat, något livsfarligt. Har haft riktigt dödsångest idag och analyserat minsta lilla ryckning i hennes ansikte ungefär. Tycker att hon har sovit ovanligt mycket men jag kanske inbillar mig? Men det blir säkert bättre! Hoppas vi får komma till Bvc-läkaren fort bara så man kan släppa lite oro.

Kram på er alla!
    för att förhoppningsvis lugna dig lite, förstår att hundra saker snurrar i ditt huvud just nu, men Lukas sover oxå så otroligt mkt mer nu än förut. Jag tror att det är värmen som gör att de sover mer för att kunna spara på sin energi och annat som behövs i denna värmen.

Kramen...
  • JooCee
    elzilen skrev 2010-07-02 23:04:46 följande:
    för att förhoppningsvis lugna dig lite, förstår att hundra saker snurrar i ditt huvud just nu, men Lukas sover oxå så otroligt mkt mer nu än förut. Jag tror att det är värmen som gör att de sover mer för att kunna spara på sin energi och annat som behövs i denna värmen.

Kramen...
    Ja, det är sant! jag har inte ens tänkt på att det varit varmare i dag än i vanliga fall. Dessutom kanske hon blir tröttare/mättare på den nya ersättningen? Ingen aning.. time will tell.. Men det är svårt att inte bygga upp mardrömsscenarion i huvudet. Phu! Ska väl våga gå och lägga mig snart tänkte jag..
  • FrökenX
    JooCee: Hur går det?

Är fortfarande kvar i de jämtländska skogarna men imorgon åker vi åter till civilisationen, yey! Ser fram emot fika till v då jag kommer vara väldigt sällskapssjuk efter att bara umgåtts m familjen och myggen här uppe. Vilka dagar ska vi satsa på? Btw, illamåendet smyger sig på mig nu, tänk att jag redan glömt hur det är att må illa fast jag spydde i 26 veckor m Emma....Tyst
  • elzilen
    Ja när ska vi ses...

VECKA 27

Mån: Eva-Lena, Ida. Sophia, miah

Tis: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Ons: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Tors: Eva-Lena, Ida, Sophia, miah

Fre: (Sophia), miah

• Mollywood

Hejsan! Här har det hänt grejer!

Grattis Miah! Jobbigt att det blev oplanerat igen, men jag är övertygad om att det kommer gå bra! De kommer ha mkt glädje av varandra :) Håller tummarna för att du mår bättre denna grav!

JooCee: Fy vilken chock! Får verkligen hoppas det är över nu och att ni får klara besked om orsaken snart. Kram.

Har med S hemma tagit semester och låter lugna lunken infinna sig hemma :)

• HelenaOlivia

Joocee, fy va läskigt! jag förstår att du har panik och har gråtit! Håller tummarna att det "bara" är mjölkallergi.
    Massa kramar till er från oss! Och säger som evis att värmen gör säkert att hon sover mer, W är inte riktigt sig själv heller.
    Hoppas du kan sova.

Miah, va roligt att dina föräldrar blev glada! Det är en ära att du berättat så tidigt för oss och har så stort förtroende för oss. Vi får hoppas att allt går bra och kanske du får kräkas på emma nu efter att hon kräkts på dig Tungan ute

Evis och Malin, tack för senast och så trist att jag inte hann med loppisen, snyft!
    Måste gnälla lite oxå på min svärfar, han e snäll men kan oxå va en gnällgubbe och när niklas säger att ni måste nog träffa han oftare nu då han blivit mer medveten och kan bli lessen hos okända då kläcker han ur sig att: -ja ni vet ju vart vi bor. Och känner ja och du vet var vi bor, åka komunalt dit och härja med litet barn eller för honom att sätta sig i bilen 15min, arg blev jag men orkade inte säga nåt denna gång. Så nu har jag spytt färdigt ;)

• elzilen
    HelenaOlivia skrev 2010-07-03 22:35:14 följande:
    Joocee, fy va läskigt! jag förstår att du har panik och har gråtit! Håller tummarna att det "bara" är mjölkallergi.
    Massa kramar till er från oss! Och säger som evis att värmen gör säkert att hon sover mer, W är inte riktigt sig själv heller.
    Hoppas du kan sova.

Miah, va roligt att dina föräldrar blev glada! Det är en ära att du berättat så tidigt för oss och har så stort förtroende för oss. Vi får hoppas att allt går bra och kanske du får kräkas på emma nu efter att hon kräkts på dig Tungan ute

Evis och Malin, tack för senast och så trist att jag inte hann med loppisen, snyft!
    Måste gnälla lite oxå på min svärfar, han e snäll men kan oxå va en gnällgubbe och när niklas säger att ni måste nog träffa han oftare nu då han blivit mer medveten och kan bli lessen hos okända då kläcker han ur sig att: -ja ni vet ju vart vi bor. Och känner ja och du vet var vi bor, åka komunalt dit och härja med litet barn eller för honom att sätta sig i bilen 15min, arg blev jag men orkade inte säga nåt denna gång. Så nu har jag spytt färdigt ;)
    förstår att du blev arg, skulle jag oxå bli, eller ja det har jag u blivit. Och lika som dig är man tyst. Måste ta mig i kragen och inte vara tyst med det jag tycker. Vi får peppa varandra för att göra våra röster hörda mot svärföräldrarna och alla andra som tycker så mkt ;o)
  • LindaB78
    JooCee: Vad läskikgt! Hoppas att det inte är något allvarligare än allergi. Om det är mjölkallegi och du vill ha lite coatching så har jag en viss erfarnhet som mamma till en fd mjölkallergiker. Mjölk växer ju dessutom bort för de allra flesta. Håller tummarna för att ni får besked snart, aldrig roligt att vänta.
    Och när det gäller mjölkfri ersättning (Nutramigen, eller vilken det nu blev) Om inte lillan gillar den smyg i ett krm vaniljsocker i början och ta bort det när hon har accepterat den. Melvin gillade nutra! Jag vägrade dock köpa sinlac gröten för den smakade så läskigt körde på EnaGo och Sempers istället.

Det ska bli sol nästa vecka på Gottland! Yeey!
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!