• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • Sophia84

JoCee- Vad bra, då får ni förhoppningsvis några svar inom kort. Förstår att det känns tungt.
    Hoppas lillkillen lyckades somna tillslut och du likaså.

Kramar!!!

• Lovi
    JooCee skrev 2010-07-05 13:22:06 följande:
    Dom ringde från barnläkaren på sollentuna sjh och redan i morgon ska vi dit på pricktest. =) För en gångs skull reagerar systemet snabbt. =)

Hoppas ni har en fin dag där under eken.
    Hoppas att det visar för mjölkallergi. Min erfarenhet ( då i princip alla i min släkt varit mjölkallergiska som barn) är att det inte alltid visar så mkt på pricktestet. Vi har fått tjatat flera gånger om att vi trott barn haft mjölkallergi men läkarna har bara sagt "nä det är så ovanligt" och sen så har det varit det i alla fall. Men jag tänker att det är ju inte så konstigt om lilla E kräks även av nutramigenen. Eftersom hon bajsat blod så är ju tarmen ( om det är allergi) ganska så förstörd eller vad man ska säga och det tar ju ett tag innan den läker, vilket också gör att de fortsätter ha symptom även om man byter till mjölkfri kost.
  • Lovi

Tusen tack för härlig dag under kastanjen!! Det slog mig på vägen hem, att vad gör alla föräldralediga som inte har ett sånt schysst gäg att hänga med? Vem skulle man snacka så mycket med om allt och inget då? Och hur skulle man få hela veckan att gå?Glad

• JooCee
    Lovi skrev 2010-07-05 17:41:46 följande:
    Hoppas att det visar för mjölkallergi. Min erfarenhet ( då i princip alla i min släkt varit mjölkallergiska som barn) är att det inte alltid visar så mkt på pricktestet. Vi har fått tjatat flera gånger om att vi trott barn haft mjölkallergi men läkarna har bara sagt "nä det är så ovanligt" och sen så har det varit det i alla fall. Men jag tänker att det är ju inte så konstigt om lilla E kräks även av nutramigenen. Eftersom hon bajsat blod så är ju tarmen ( om det är allergi) ganska så förstörd eller vad man ska säga och det tar ju ett tag innan den läker, vilket också gör att de fortsätter ha symptom även om man byter till mjölkfri kost.
    Nä jag vet, det är inte förens dom är två år egentligen som man kan få tillförlitliga test men dom ville i alla fall kolla det.

Vi var ju som sagt inne igen i lördags och pratade med en annan läkare. Han tyckte det var konstigt att dom hade dragit slutsatsen att hon skulle vara allergisk då hon inte har några andra symtom alls. Hon bajsade blod tre gånger, that was it och det kunde man tydligen göra av en vanlig virusinfektion. Det sätter sig ofta på magen hos bebisar tydligen. Nu har vi på hans inrådan bytt tillbaka till vanliga sempen och hon kräks mindre och bajset är bra igen. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro? Time will tell helt enkelt. Ska bli skönt att få lite uppföljning med en och samma läkaren nu i alla fall och se om vi kan få någon rätsida på vad detta kan ha varit? =) Om det är allergi ändå så kommer jag helt klart behöva lite råd och pepp från någon med erfarenhet.

Det finns verkligen all mjölig kompetens i denna tråd, det är så härligt! Bvc, släng er i väggen.

Jag saknar er!!!!
  • HelenaOlivia

Vi prata nu på kvällenspromenaden just om hur jäklans bra jag har det och haft det som har er här. Tror att jag är en lugnare och tryggare mamma pga er då era råd och de ni själva delat med er av har hjälpt mig massor!!

Vi var hos några kompisar idag och de att W är så lugn och så säger många och jag tänker, jasså! För alla era bebisar är ju ungefär som W så tycker han e normal eller vad man ska säga men jag gissar att våra barn e lugna och trygga då vi är det och vi är det (eller jag är det) mkt pga er.

Tack för att ni finns helt enkelt!

Jag ska nog åka till Fridhemsplan imorgon då jag behöver byta min bh då kupan känns för liten så får hoppa IKEA med er bästa bästa

• LillaStollan

Hej alla darlings!

Sitter i mammas och pappas hus i Dalarna. Veckan började kanon men i söndags dök min brors (fullkomligt rubbade) blivande svärmor hit och nu ska det bli ganska skönt att åka härifrån. Hade världens bråk med min bror igår angående det här och det är visserligen löst men hans puckade svärmor är ju här så stämnigen kan inte vra på topp...

Joo- Hoppas det löser sig snabbt med Em. Tänker på er! Kram!

Nu ska vi gå en liten sväng med hunden innan det är dags att sussa!

Kramar till er allihop! Saknar er!

• elzilen
    LillaStollan skrev 2010-07-05 22:07:28 följande:

Hej alla darlings!

Sitter i mammas och pappas hus i Dalarna. Veckan började kanon men i söndags dök min brors (fullkomligt rubbade) blivande svärmor hit och nu ska det bli ganska skönt att åka härifrån. Hade världens bråk med min bror igår angående det här och det är visserligen löst men hans puckade svärmor är ju här så stämnigen kan inte vra på topp...

Joo- Hoppas det löser sig snabbt med Em. Tänker på er! Kram!

Nu ska vi gå en liten sväng med hunden innan det är dags att sussa!

Kramar till er allihop! Saknar er!

den tanten måste vi få höra mer om :o) hihi...

ha en underbar semster. saknar er...
  • elzilen
    HelenaOlivia skrev 2010-07-05 22:04:31 följande:

Vi prata nu på kvällenspromenaden just om hur jäklans bra jag har det och haft det som har er här. Tror att jag är en lugnare och tryggare mamma pga er då era råd och de ni själva delat med er av har hjälpt mig massor!!

Vi var hos några kompisar idag och de att W är så lugn och så säger många och jag tänker, jasså! För alla era bebisar är ju ungefär som W så tycker han e normal eller vad man ska säga men jag gissar att våra barn e lugna och trygga då vi är det och vi är det (eller jag är det) mkt pga er.

Jag ska nog åka till Fridhemsplan imorgon då jag behöver byta min bh då kupan känns för liten så får hoppa IKEA med er bästa bästa

Känner det samma, at ag har er har nog gjort att jag inte hamnat i en depression. Är det ngt jag behöver ventilera kan jag alltid prata med er om det. Så skönt. Kan oxå fråga migg vad andra mammor som inte har ett sådant gäng gör med alla sina funderingar.

KRAM PÅ ER!!!
  • FrökenX
    HelenaOlivia skrev 2010-07-05 22:04:31 följande:

Jag säger detsamma. Ni stöttar och kommer med kloka råd när sånna behöves. Det finns utrymme att spy galla över sånt/sånna man är less på osv. Jag är väldigt glad över att jag har er. Ni är i särklass något utöver det vanliga!

Inget Ikea för mig heller imorgon. Måste invadera stan och leta klänningar till jag åker till Korea då jag inser att jag inte ens med den bästa vilja kommer att kunna klämma ner mig i något av de fodralen som hänger i min garderob nu då jag både har en postgravid kropp och en gravid sådan. Då illamåendet har mig i ett fast grepp så är småäta en massa sött det enda som hjälper, och vem vill må illa liksom
  • FrökenX

Om någon skulle vara intresserad av att ta en fika i stan på ett fik imorgon så hojta till!

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!