Anonym (Mitt liv) skrev 2010-06-12 15:23:00 följande:
Tja, vet inte riktigt vad jag ska skriva, det är så mycket......
Kan bara säga att jag just nu önskar jag vore död. Jag orkar inte mer! Men jag måste, åtminstone för mitt ena barns skull, hon är 1 1/2 år och jag kan inte lämna anvaret i min nyblivna ex omsorg, jag litar inte på att han fixar det. Mitt andra barn är 8 år och hon har en fantastisk pappa och en jättebra bonusmamma och de kommer ta väl hand om henne. Jag har levt i ett mer eller mindre i tre års tid nu, där mannen och hans förra familj fullkomligt har brutit ner mig med sina beteende, mannen har dessutom misshandlat mig både fysikst och psyiskt. Jag är så stressad, nedstämd, deprimerad, agressiv, ilsken, frustrerad, ledsen, sorgsen att jag snart inte längre vet vad jag ska ta mig till. För ett halvår sen började jag känna smärtor i bröstet och att hjärtat rusade och ibland slog hårt, jag blev allt mer orolig, det har varit ständiga bråk, ja krig mellan mannen och mig och han har säkert lämnat mig och sagt att han vill skiljas 100 ggr. För lite mer en sex veckor sedan vände jag mig till VC och fick en akuttid samma dag, när jag berättade hur jag mådde, jag fick diagnosen depression, vilket också konstaterades av ytterligare en läkare när jag bröt ihop fullkomligt och fick besöka psykakuten. Mannen har vid flertal tillfälle sagt att han inte orkar med mig längre, han lämnar mig nu när jag blivit sjuk av något som han och hans familj har varit medverkande i, det känns så fruktansvärt. Jag har tagit Sertralin i en månad nu, hjälper inte ett dugg, är snarare sämre.....
Krigen fortsätter mellan mig och min man och nu tryckte han upp i huvudet att det är slut mellan oss, jag är ett psykfall som han INTE vill ha något mer med att göra. Jag har haft kraftiga utbrott under två dagar nu pga vissa omständigheter som jag inte kan göra ett skit över, jag är fullkomligt maktlös i situationen, han gör som HAN vill, oavsett om det sårar mig! Hans känslor och hans familj går före mina! Jag känner mig så kränkt och sviken av mannen jag gifte mig med i NÖD och lust, han missade nog det där med nöd.....
Jag började gå till en kurator i förra veckan och ska dit igen på måndag, när hon fick höra min historia förstod hon mycket väl att jag gått ner mig fullkomligt och drabbats av en depression, av läkaren jag först gick till gav mig en mkt snabb tid till kuratorn och jag fick gå före i kön pga mitt dåliga mående. Tänk er, det finns bara en liten människa som gör att jag fortfarande lever. Jag vet inte hur jag ska orka mer.....
Min bakgrund är samma som din. Minus barnen dock. Du är inget psykfall, ditt mående är fullt naturligt med tanke på omständigheterna.
Att du mår sämre nu med medicinen är inte heller konstigt. Man kan bli sämre de första 4-6veckorna innan det vänder. Jag blir väldigt labil i början när jag tar medicin. Höll på attt sluta med självmord första gången, för jag förstod inte att det är vanligt att man blir så.
Att mannen lämnar är nog en gåva till dig. Du kommer vara fri att arbeta upp allt det som han har raserat. Det kommer bli bättre, när du är fri från honom på riktigt.