• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Väntan på en liten
    rontgensyrran skrev 2010-05-31 11:22:06 följande:
    Jag håller tummarna för att det kommer att bli så för dig :)Alla läkare säger nästan olika +att det är olika rutiner på olika sjukhus och i olika län. Skumt det där.Jag hoppas verkligen att det håller i sig denna gången för mig. Har ännu inte kommit över den magiska gränsen då jag fick MA förra gången.
    Jag är bara rädd att allt inte blött ut och att det ska ska bli tabletter eller ny väntan på att blödningen ska sätta igång och ny väntan. Jag ska säga på fredag om det är så att nu får ni boka tid så jag blir av med detta genom en skrapning så att jag slipper gå och vänta och vänta och vänta. Det är så frustrerande.

I vilken vecka fick du MA? Hoppas så att det går vägen den här gången för dig och för mig med nästa gång jag plussar om jag nu gör det vilket jag verkligen hoppas på.
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Happiness

Pancakes...ser på BIM-listan att det är snart din tur vännen!!!!! Nu kryssar vi fingrar och ben.....Känner du något???

****************************KRAM********************************

• Pancakes
    Väntan på en liten skrev 2010-05-31 11:44:18 följande:
    Jag är bara rädd att allt inte blött ut och att det ska ska bli tabletter eller ny väntan på att blödningen ska sätta igång och ny väntan. Jag ska säga på fredag om det är så att nu får ni boka tid så jag blir av med detta genom en skrapning så att jag slipper gå och vänta och vänta och vänta. Det är så frustrerande.I vilken vecka fick du MA? Hoppas så att det går vägen den här gången för dig och för mig med nästa gång jag plussar om jag nu gör det vilket jag verkligen hoppas på.
    Välkommen hit och beklagar verkligen ditt mf!

Ja, jag tycker också du borde få skrapning nu! Hoppas de lyssnar på dig!

Klart du plussar igen snart, det här är en magisk tråd :) Kolla på listan ovan så ser du att det är fler på plus än på BIM och det är ju upplyftande!
  • Happiness

ODD-TJEJEN-VÄNNEN!!!!!!!! Hur går det? jag hoppas för allt i världen att ditt pluss håller i sig och blir starkare och starkare. Vilken tur att dom kom till läkaren och fick Trombyl. Såg att du varit inne en snabbis, men antar att du inte skrev hemifrån....Har du kommit hem än och hur mår du?

Vi väntar på dig härinne......

*******************PUSS OCH KRAM********************

• Pancakes
    Happiness skrev 2010-05-31 12:58:22 följande:
    Pancakes...ser på BIM-listan att det är snart din tur vännen!!!!! Nu kryssar vi fingrar och ben.....Känner du något???****************************KRAM****************** **************
    Vad du är gullig! Kram på dig :)

Nja, jag känner efter lite och inbillar mig nog mest saker. När jag plussade innan MF så kände jag absolut ingenting så jag kanske är en sån som inte känner så mycket. Ok, det ENDA man skulle kunna säga att jag är väldigt trött på kvällen och svimmar nästan pang bom när jag går och lägger mig och så var jag extra andfådd på träningen de senaste två gångerna. Men det är ju småpotatis..behöver ju inte betyda nånting.

Hur är det själv? Blir det nåt testande i veckan. BIM 6:e står det på dig på listan!
  • ElleMelle
    {#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}
    20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    28 maj -Längtan efter liten (3 försöket efter 3 mf på raken, MA feb-10) 
    29 maj - odd (första försöket efter 4de mf på raken maj-10)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2-3 juni Pancakes (MA början på april-2010)
    2 juni Mimmi80 (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09
    4 juni MCT79 (2:a försöket efter X jan-10)
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Mallanis BF 19/

Flyttade ned mig på listan till väntar på mens då jag fortfarande väntar på att den skall dyka upp. Sedan i januari har mensen kommit när den känner för det. Dag 28, 20, 27, 25, 15 och nu är jag då inne på dag 34 och inte en antydan till mens eller graviditet heller för den delen. Det är bara så himla skumt och säkert helt normalt efter mf antar jag.
    Något som är väldigt glädjande är däremot att pluslistan i tråden tycks öka mest hela tiden, helt underbart! Håller tummarna för er alla!
  • rontgensyrran
    Väntan på en liten skrev 2010-05-31 11:44:18 följande:
    Jag är bara rädd att allt inte blött ut och att det ska ska bli tabletter eller ny väntan på att blödningen ska sätta igång och ny väntan. Jag ska säga på fredag om det är så att nu får ni boka tid så jag blir av med detta genom en skrapning så att jag slipper gå och vänta och vänta och vänta. Det är så frustrerande.I vilken vecka fick du MA? Hoppas så att det går vägen den här gången för dig och för mig med nästa gång jag plussar om jag nu gör det vilket jag verkligen hoppas på.
    v 10 + fick jag mitt MA sist :(
  • Tejj

Jaha.... idag går jag in i vecka 10 utan vare sig ÄL eller mens sen mitt MF i mars.... På ons ska jag iväg o prata me läkare på KK... se vad de säger/gör.... är så trött på denna väntan... vill bara få igång kroppen så jag vet att allt är OK..... visste måste man väl kuna begära o få några tabletter som "kör igång"/"väcker upp" kroppen???? Eller se om jag har några ÄL blåsor på G på ett VUL???? Suck... gör vad som helst läkare... bara jag får igång min kropp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Sen morgonen efter det, åker jag o sambon en vecka till kreta... skönt... få vila upp sig lite, från allt... jobb, ÄL/mens o så.... hoppas bara läkarbesöket ger mig lugnande besked o inte nå annat som stör när jag ligger där på stranden..............

• FruW

MCT79 - ja jag tror jag förstår.. När du fick nästan fullt utslag på ÄL o även svagt på gravtest - var du gravid då eller var det efter mf? Jag får svagt utslag på Testlagrets gravtest (stickorna), tycker inte att det har blivit starkare de senaste 4 dagarna... Ngn som vet om styrkan på teststrecket har ngn betydelse?? Men - behöver nog inte fundera över detta mer snart.. Har börjat få bruntonade flytningar och deppkänsla (pms) så jag antar att mensen strax är här.. Var ändå väntat - vem har sån tur att man blir gravid direkt efter mf?? Då verkar ju iaf mensen vara igång som den ska... Någon som har koll på om man kan få positivt på gravtest ngra dagar innan BIM och att det ändå inte betyder att ngt litet har fäst? (Även om det senare kan leda till mf..) Jag har ju fått utslag på flera (massor!!) med tester, så har uteslutit så kallade spökstreck iaf, för det verkar man bara kunna få på enstaka test, eller? Gah, att detta med att få barn ska vara såå svårt! Blir less o trött... Ursäkta allt gnäll - är inte meningen att få er andra på dåligt humör!

• LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-05-31 08:16:37 följande:
    Jag har hört flera som haft äl redan ett par veckor efter mf! Jag beklagar ditt mf, hoppas kroppen kommer på banan snart igen!
    Då får jag bara vänta och hoppas då.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3