• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Väntan på en liten
    rontgensyrran skrev 2010-05-31 17:21:21 följande:
    v 10 + fick jag mitt MA sist :(
    Usch vad trist, jäkla skit att sånt ska finnas när man vill bara vill slappna av och njuta när man äntligen lyckats att bli gravid. Men jag är säker på att det går vägen denna gången för dig
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • MCT79
    FruW skrev 2010-05-31 19:00:27 följande:
    MCT79 - ja jag tror jag förstår.. När du fick nästan fullt utslag på ÄL o även svagt på gravtest - var du gravid då eller var det efter mf? Jag får svagt utslag på Testlagrets gravtest (stickorna), tycker inte att det har blivit starkare de senaste 4 dagarna... Ngn som vet om styrkan på teststrecket har ngn betydelse?? Men - behöver nog inte fundera över detta mer snart.. Har börjat få bruntonade flytningar och deppkänsla (pms) så jag antar att mensen strax är här.. Var ändå väntat - vem har sån tur att man blir gravid direkt efter mf?? Då verkar ju iaf mensen vara igång som den ska... Någon som har koll på om man kan få positivt på gravtest ngra dagar innan BIM och att det ändå inte betyder att ngt litet har fäst? (Även om det senare kan leda till mf..) Jag har ju fått utslag på flera (massor!!) med tester, så har uteslutit så kallade spökstreck iaf, för det verkar man bara kunna få på enstaka test, eller? Gah, att detta med att få barn ska vara såå svårt! Blir less o trött... Ursäkta allt gnäll - är inte meningen att få er andra på dåligt humör!
    Ptja... gravid men det var ett utomkveds.. med det menar jag inte att det är det för dig!! Strecket borde bli starkare kan man tycka men.. bara vänta tyvärr... :/
  • Väntan på en liten
    Tejj skrev 2010-05-31 17:30:06 följande:
    Jaha.... idag går jag in i vecka 10 utan vare sig ÄL eller mens sen mitt MF i mars.... På ons ska jag iväg o prata me läkare på KK... se vad de säger/gör.... är så trött på denna väntan... vill bara få igång kroppen så jag vet att allt är OK..... visste måste man väl kuna begära o få några tabletter som "kör igång"/"väcker upp" kroppen???? Eller se om jag har några ÄL blåsor på G på ett VUL???? Suck... gör vad som helst läkare... bara jag får igång min kropp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Sen morgonen efter det, åker jag o sambon en vecka till kreta... skönt... få vila upp sig lite, från allt... jobb, ÄL/mens o så.... hoppas bara läkarbesöket ger mig lugnande besked o inte nå annat som stör när jag ligger där på stranden..............
    Och fy fan 10 veckor, förstår verkligen din frustration, skulle bli galen på om jag skulle hamna i samma elände. Hoppas läkaren har nåt bra att säga imorgon och att du får en underbar vecka på Kreta.
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • FruW

MCT - det är lungt! =) Men så typiskt när man väl börjar få upp det där "förbjudna" hoppet så knuffas man snabbt ner i deppet igen.. Ska ge det några dagar o se, antingen kommer väl mensen i gång.. annars ringer jag min gyn-läkare o kollar med dom, de sa att jag skulle höra av mig igen nästa gång jag plussade.. Inte för jag vet vad de ska göra, men men..

• MCT79

Godkväller..

Pancakes vad är din status idag?
    Jag fick en liten blödning idag... inte mkt alls. Slutade. Blev lite glad och tänkte nid! Mår lite lätt illa.. men inte så mkt andra symtom.. bröstvårtorna är klart känsligare än de brukar vara men de gör inte ont.. brösten lite lite ömma bara.

Sen tittade jag i min app till iPhonen och insåg att jag hade en likadan blödning 4 dagar före mens förra månaden! RIDÅ!

Oh well! ;)

• Tejj
    Väntan på en liten skrev 2010-05-31 20:06:36 följande:
    Och fy fan 10 veckor, förstår verkligen din frustration, skulle bli galen på om jag skulle hamna i samma elände. Hoppas läkaren har nåt bra att säga imorgon och att du får en underbar vecka på Kreta.
    Galen ja... minst sagt... jag har mina ups and downs... o när jag väl är nere, så kan jag nog inte komma längre ner än vad jag är just då... bara gråter o gråter... fattar inte på ett sätt hur jag kan gå vidare, men gör det ändå.... o stackars sambon min... vad ska han säga? vad ska han göra? när jag inte ens själv vet vad som ska sägas lr göras... suck... eländiga kropp, eländiga väntan... det vet jag iaf att jag tycker... så de som har sin mens, men inte blir gravida... var glada för det... jag har inte ens mens o kan inte ens försöka bli gravid... jeje... får se vad läkaren säger som sagt....

Nu ska här packas kreta-kläder =)
  • FruW

Åh Tejj - så lessen för er skull! Jag hoppas att ni får bra hjälp av läkaren, att ni kan njuta av semestern - Kreta låter underbart, och att din kropp snart börjar fungera som den ska igen!

Känner mig dum nu som klagar över att jag inte vet om jag är gravid eller inte, förlåt! Förstår att du mycket hellre skulle vilja ha mens o äl än som det är nu, det är jättejobbigt att inte ens få chansen att försöka bli gravid! Jag lovar att jag ska sluta gnälla o vara glad istället över att jag iaf har mens o äl.. Skickar en kram till dig och hoppas att du förstår hur jag menar - lite svårt ibland när man bara har texten att använda sig av..

//Mimmi {#lang_emotions_embarassed}

• Tejj
    FruW skrev 2010-05-31 21:16:23 följande:
    Åh Tejj - så lessen för er skull! Jag hoppas att ni får bra hjälp av läkaren, att ni kan njuta av semestern - Kreta låter underbart, och att din kropp snart börjar fungera som den ska igen! Känner mig dum nu som klagar över att jag inte vet om jag är gravid eller inte, förlåt! Förstår att du mycket hellre skulle vilja ha mens o äl än som det är nu, det är jättejobbigt att inte ens få chansen att försöka bli gravid! Jag lovar att jag ska sluta gnälla o vara glad istället över att jag iaf har mens o äl.. Skickar en kram till dig och hoppas att du förstår hur jag menar - lite svårt ibland när man bara har texten att använda sig av.. //Mimmi
    Nänä... ingen fara, förstår absolut vad du menar... o det är inte så att jag tycker att ni gnäller för att ni får mens hit o mens dit... eller, är jag gravid eller är jag inte... absolut inte... gnäll på ni bara... (även om jag är lite smått avis på allt erat gnällande) ;) jag gnäller ju bara över att jag inte får varken det ena eller det andra... det är bara så frustrerande... att inte ens få chansen att försöka, få chansen till att hoppas o gå i ovishet... visst är inte det alltid kul, men bra mkt roligare än hur jag har det nu iaf.... mer spännande så att säga... hoppas du/ni förstår vad jag menar =)

Nu ska här snart nannas.... nästan packat klart, har imorrn efm på mig oxå o komma på allt jag glömt packa *s*

Sov gott alla vänner, mensiga-gravida-ickegravida-iväntanpåÄL/mens-o-alla-ni-andra =)
  • FruW

Tejj - tack för att du förstår vad jag menar =) Ha nu en superbra resa!! Skickar en lycka till kram

• Pancakes
    Tejj skrev 2010-05-31 20:20:32 följande:
    Galen ja... minst sagt... jag har mina ups and downs... o när jag väl är nere, så kan jag nog inte komma längre ner än vad jag är just då... bara gråter o gråter... fattar inte på ett sätt hur jag kan gå vidare, men gör det ändå.... o stackars sambon min... vad ska han säga? vad ska han göra? när jag inte ens själv vet vad som ska sägas lr göras... suck... eländiga kropp, eländiga väntan... det vet jag iaf att jag tycker... så de som har sin mens, men inte blir gravida... var glada för det... jag har inte ens mens o kan inte ens försöka bli gravid... jeje... får se vad läkaren säger som sagt....Nu ska här packas kreta-kläder =)
    Åååh, vad trist för dig Tejj!!! Måste vara så frustererande! Visst är det så att man blev glad när första mensen var igång även om man hellre velat vara gravid, men det betyder mer än man tror att veta att kroppen fungerar. Hoppas verkligen du får nån bra hjälp eller tips av läkaren. En resa låter i alla fall underbart just nu och precis vad ni behöver!

Kram!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3