• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten

panncake: ja man önskar ju att det vore så lätt att bara vifta bort alla tankar och så vips så är man gravid.. men det är ju så saaablarns svårt.. men det är värt ett försök. jag kommer med våra resultat i slutet på juni.. ca 23-24. :)

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

ha ha ha gamla tanter lägger inte ägg.. det var roligt, och sant :D ja guud ja. undrar om jag ska försöka snappa upp lite citat

• FruW

Längtan - gör det, jag skulle garanterat köpa boken iaf! Sen finns det ju trådar här på FL som handlar om lustiga saker folk har varit med om under sin förlossning.. Brukar finnas mkt skoj där!

Har tänkt på att man blir så otroligt medveten om sin kropp och dess funktioner när man försöker bli gravid,,, stenkoll varje dag på hur man ligger till i cykeln, äl-tester, äl-känningar, flytningars färg, mängd, konsistens, tuttarnas ömmande eller inte, illamående, gaser mm.. har iaf aldrig tidigare haft dessa tankar, o inte delat med mig av dom till sambon eller er andra här på fl heller.. folk utanför sekten "graviditet önskas tack" skulle tro man var knäpp om de visste! O det kanske jag är.. {#lang_emotions_wink} kan nästan kännas så iaf!

• Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-06-01 14:38:27 följande:
    Längtan - du har så rätt! Det är ju MED kärleken jag vill ha barn, inte UTAN den.. Tyckte det var värst efter ett par månader i verkstaden, de senaste månaderna har vi kunnat slappna av mer både jag o sambon.. Vi båda vill det här så mkt, och försöker hjälpas åt att jobba Men visst vore det toppen att inte behöva tänka så mkt, utan bara slappna av, njuta av livet o varandra, o vips så har man barnet i magen {#lang_emotions_wink} Men jag har hört talas om extreme baby-makeing, det ska tydligen ta tid för att bli bra.. {#lang_emotions_wink}
    ha ha extreme baby making :) ha ha,, ja men visst är det så att det tar tid att göra den perfekta babyn ;) vi kör på det.
    vi har också kunnat slappna av lite iaf.. eller jag ska jag säga.. min sambo har alltid varit lugn, men jag är inte lika hysterisk längre som jag kunde vara för 1 år sen...
    nu känner jag bara panik över att det blir ett sånt glapp mellan dottern och syskonet.
  • Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-06-01 14:59:07 följande:
    Längtan - gör det, jag skulle garanterat köpa boken iaf! Sen finns det ju trådar här på FL som handlar om lustiga saker folk har varit med om under sin förlossning.. Brukar finnas mkt skoj där!

Har tänkt på att man blir så otroligt medveten om sin kropp och dess funktioner när man försöker bli gravid,,, stenkoll varje dag på hur man ligger till i cykeln, äl-tester, äl-känningar, flytningars färg, mängd, konsistens, tuttarnas ömmande eller inte, illamående, gaser mm.. har iaf aldrig tidigare haft dessa tankar, o inte delat med mig av dom till sambon eller er andra här på fl heller.. folk utanför sekten "graviditet önskas tack" skulle tro man var knäpp om de visste! O det kanske jag är.. {#lang_emotions_wink} kan nästan kännas så iaf!
    man är ju inte knäpp, men man känner sig som det ibland faktiskt...
    men man är ju inte mer än människa...
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-06-01 09:12:24 följande:
    Attans! Hur mår du idag? Det behöver ju inte betyda nånting den där blödningen. Kan ju vara nid faktiskt! Blöder det mer idag elelr har det slutat?

Jag känner ingenting speciellt faktiskt. Fortfarande trött men det har nog mest att göra med att jag kommer i säng för sent, det är ju så ljust på kvällarna.. Känner på mig att mensen kommer snart, la ner tamponger i väskan idag. Har nog en svaaaag mensvärk faktiskt på gång.
    Ptja.. blöder inget idag.. kom typ 1/2 tsk eller så igår...  ?... idag lite brunt bara. Vi får väl se.
    Har lite mensvärk, förra månaden hade jag överjävligt ont kvällen innan mensen kom. Time will tell.. sugen på att testa i morgon igen....hmm...

Hoppas din mens håller sig borta!!
  • MCT79

Känner igen det ni skriver om sexet... att det är lätt att tappa passionen i det... trist. Just nu har jag svårt att hitta lust alls....  särskilt runt äl... kan jag månne undermedvetet vara lite rädd sen förra gången??

Tejj ha det så underbart på kreta! Du ska se att semester, värme, sol och bad och massa intryck kommer göra att dina tankar skingras och kroppen hoppar igång igen!

• FruW

MCT79 - skönt att det inte kommit ngt mer blod idag, håller tummarna för dig! När var det du skulle ha BIM? Har du testat ännu? Jag har bara haft små små bruna flytningar idag, ibland, inget som kommit i trosan utan bara på pappret.. (ursäkta!) däremot känns det som om mensen kommer hela tiden...

Tejj - du kanske redan har åkt på semester? Men hur gick det hos läkarn idag? Jag hoppas ni fick bra besked! Ha en fantastisk resa!

• Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-06-01 21:10:02 följande:
    Ptja.. blöder inget idag.. kom typ 1/2 tsk eller så igår...  ?... idag lite brunt bara. Vi får väl se.
    Har lite mensvärk, förra månaden hade jag överjävligt ont kvällen innan mensen kom. Time will tell.. sugen på att testa i morgon igen....hmm...

Hoppas din mens håller sig borta!!
    hoppas det är bebis
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-06-01 21:13:49 följande:
    Känner igen det ni skriver om sexet... att det är lätt att tappa passionen i det... trist. Just nu har jag svårt att hitta lust alls....  särskilt runt äl... kan jag månne undermedvetet vara lite rädd sen förra gången??

Tejj ha det så underbart på kreta! Du ska se att semester, värme, sol och bad och massa intryck kommer göra att dina tankar skingras och kroppen hoppar igång igen!
    visst är det värdelöst, men man får nästan tvinga sig att inet ha det bara för bebis skull..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3