• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • kajsalisa
    Pancakes skrev 2010-06-02 08:49:07 följande:
    Kajsalisa, hur är det med dig då? Vad gulligt att du hänger kvar i den här tråden fastän du plussat! :)
    Det är ju så mysigt här... Flört
    Jo, jag mår bra. Är lite nojjig över att jag inte känner lika många symptom längre. UL om en vecka och jag tror att det kanske är det som spökar. Det var ju på UL förra gången som det upptäcktes att det inte längre fanns nåt där...
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-06-02 10:27:34 följande:
    Nope ingen mer blödning. Känns bara som sent för nid.. å andra sidan har jag ingen aning om när jag hade äl så.. utgår ju bara från 28 dagars cykel nu. Helt vilse! Hahahah!

Kommer mensen så ska vi köpa stickor till nästa månad och sen sexa varannan dag vid äl säger sambon! :)
    Vad skumt att det bara kom en liten blödning och sen inget mer. Om det var mensen så borde den kommit igång på riktigt ju nu.

Jag är också vilse och har ingen riktig koll. Lite skönt är det iofs för man har lägre förväntningar då eller hur? Om man vet exakt när ÄL var så blir man ju ännu mer besviken om det inte tog sig.
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-06-02 10:43:15 följande:
    Det är ju så mysigt här... Flört
    Jo, jag mår bra. Är lite nojjig över att jag inte känner lika många symptom längre. UL om en vecka och jag tror att det kanske är det som spökar. Det var ju på UL förra gången som det upptäcktes att det inte längre fanns nåt där...
    Åh, jag förstår dig så! Jag är helt skräckslagen inför det där med UL eftersom det var en sån fruktansvärd upplevelse sist. Men du har haft ditt jobbiga nu och den här gången kommer det gå bra!!! Du ska se att UL kommer vara en mycket trevligare upplevelse den här gången och man måste faktiskt inte ha en mass symtom hela tiden. Min kompis som fick barn alldelse nyligen hade i stort sett inga symtom alls så hon fick komma på VUL för hon var orolig men allt var som det skulle!
  • FruW

Lycka till Kajsalisa - det kommer gå jättebra på UL! Vilken vecka är du i?

Ger upp för den här gången - mensen är utan tvekan på gång.. Låt den komma, försvinna o hit med ny ÄL o nya försök!

Lycka till ni andra som väntar på BIM i veckan!

• Tejj

Hej alla!!

Lite uppdatering från mig...

Var hos läkaren idag... gjorde vanlig undersökning o UL.... Allt såg jätte fint o normalt ut =)
    Fick utskrivet piller som jag ska äta under några månader... ett gulkroppshormon... ska äta 1 piller/dag i 10 dagar... 1-2 dgr senare kommer någon mensliknande sak... ska låta det gå 16 dagar från första mensdagen, innan jag börjar knapra nya piller i 10 dgr till... o så ska det fortsätta under 3månader.... detta för att få en regelbunden mens, vilket detta hormon ska hjälpa till med... det kan tyvärr vara så att jag inte har/har ytterst lite sån här hormon i kroppen o därför inte har regelbunden mens... o har jag inte blivit gravid efter 3mån, så ska det startas en utredning....

Men ni vet ju alla hur det är, när man väl sitter där så kommer man inte på några frågor, de kommer ju sen när man sätter sig i bilen på väg till jobbet...... bla. kan de inte ta nå blod/urinprov o se om jag har detta hormon i kroppen eller ej?! Har jag det o jag äter dessa piller i 3mån o det inte ger någe som helst resultat... då är jag ju på ruta 0 igen.... ännu mer väntan för min del....
    o OM jag skulle bli gravid under dessa 3mån, då ska jag väl sluta äta dessa piller, eftersom det är ett horomon som framkallar mens.... eller???

Måste ringa o kolla detta, drar ju till Kreta imorrn, så bra o veta innan... men gör i efm/imorrn bitti....

Får helt enkelt hoppas på att det är detta som fattas i min kropp för att allt ska funka.... Har iaf ätit första pillret redan, så hoppas på ÄL efter kreta veckan.. ska fortsätta med ÄL stickorna så jag har lite koll...

En liten uppdatering om mig... tack för att ni bryr er o efterfrågar, betyder mkt för mig =)

Nu ska vi ha sommarfest på jobbet resten av dagen, sen bär det av till sthlm för o invänta semestern =) Kollar nog in i kväll igen en snabbis!!!

Kram på er alla!!!

• Pancakes

Skönt att du fick träffa läkare nu Tejj och att det händer nåt! Låter bra att du får göra nåt som får igång regelbunden mens. Låter väl som att du borde sluta med pillren om du blir gravid. Du kan ju alltid ringa och fråga den dag du plussar också. Så slipper du stressa med att ringa nu innan resan.

Ha ni en riktigt lugn och mysig resa!! Usch, vad avundsjuk jag är! Vill också!! :)

• Pancakes

Brun flytning här också! Antar att det är mensen som är på gång :( Skit också!

• Längtan efter liten
    Tejj skrev 2010-06-02 12:40:37 följande:
    Hej alla!!

Lite uppdatering från mig...

Var hos läkaren idag... gjorde vanlig undersökning o UL.... Allt såg jätte fint o normalt ut =)
    Fick utskrivet piller som jag ska äta under några månader... ett gulkroppshormon... ska äta 1 piller/dag i 10 dagar... 1-2 dgr senare kommer någon mensliknande sak... ska låta det gå 16 dagar från första mensdagen, innan jag börjar knapra nya piller i 10 dgr till... o så ska det fortsätta under 3månader.... detta för att få en regelbunden mens, vilket detta hormon ska hjälpa till med... det kan tyvärr vara så att jag inte har/har ytterst lite sån här hormon i kroppen o därför inte har regelbunden mens... o har jag inte blivit gravid efter 3mån, så ska det startas en utredning....

Men ni vet ju alla hur det är, när man väl sitter där så kommer man inte på några frågor, de kommer ju sen när man sätter sig i bilen på väg till jobbet...... bla. kan de inte ta nå blod/urinprov o se om jag har detta hormon i kroppen eller ej?! Har jag det o jag äter dessa piller i 3mån o det inte ger någe som helst resultat... då är jag ju på ruta 0 igen.... ännu mer väntan för min del....
    o OM jag skulle bli gravid under dessa 3mån, då ska jag väl sluta äta dessa piller, eftersom det är ett horomon som framkallar mens.... eller???

Måste ringa o kolla detta, drar ju till Kreta imorrn, så bra o veta innan... men gör i efm/imorrn bitti....

Får helt enkelt hoppas på att det är detta som fattas i min kropp för att allt ska funka.... Har iaf ätit första pillret redan, så hoppas på ÄL efter kreta veckan.. ska fortsätta med ÄL stickorna så jag har lite koll...

En liten uppdatering om mig... tack för att ni bryr er o efterfrågar, betyder mkt för mig =)

Nu ska vi ha sommarfest på jobbet resten av dagen, sen bär det av till sthlm för o invänta semestern =) Kollar nog in i kväll igen en snabbis!!!

Kram på er alla!!!
    skönt att du har fått piller som förhoppninghsvis ska ställa din cykel tillrätta.. tycker också att du bör sluta med piollerna när du blir gravid. men det är nog bäst att kolla med läkarna.. vad är det för piller du ska äta?

vis ka till kreta i september, så du för avslöja precis allt om stället, jag har aldrig varit där :) vart i kreta ska ni=) ni kommer få sååå underbart..
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

pancake o Mimmi: tråkigt med mensen :( men tiden går fort, snart är det nytt äl :D

Längtan efter liten är stor
  • kajsalisa

Va rar du e Pancakes. Hoppas sååå att du har rätt. Mimmi; jag befinner mig mitt i vecka 10...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3