• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-05-31 20:17:12 följande:
    Godkväller..Pancakes vad är din status idag?Jag fick en liten blödning idag... inte mkt alls. Slutade. Blev lite glad och tänkte nid! Mår lite lätt illa.. men inte så mkt andra symtom.. bröstvårtorna är klart känsligare än de brukar vara men de gör inte ont.. brösten lite lite ömma bara.Sen tittade jag i min app till iPhonen och insåg att jag hade en likadan blödning 4 dagar före mens förra månaden! RIDÅ!Oh well! ;)
    Attans! Hur mår du idag? Det behöver ju inte betyda nånting den där blödningen. Kan ju vara nid faktiskt! Blöder det mer idag elelr har det slutat?

Jag känner ingenting speciellt faktiskt. Fortfarande trött men det har nog mest att göra med att jag kommer i säng för sent, det är ju så ljust på kvällarna.. Känner på mig att mensen kommer snart, la ner tamponger i väskan idag. Har nog en svaaaag mensvärk faktiskt på gång.
  • Längtan efter liten

hej tjejer... har inte läst igenom allt jag missat så hoppas jag in te missat något viktigt. ni får uppdatera mig i så fall..

här är mensen i stort sett över vilket glädjer mig.. de här "tråkiga" dagarna går rätt snabbt iaf. så snart kan vi börja mysa på igen :) och denna månad ska vi göra det av kärlek och inget annat :D men visst känner jag mig rättk ommer tankarna ändå vara där i stundens hetta, "tar det sig nu" " är det detta myset som gör mig gravid" man är ju helt otrooooolig... men det är värt ett försök.

Längtan efter liten är stor
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-06-01 12:00:52 följande:
    hej tjejer... har inte läst igenom allt jag missat så hoppas jag in te missat något viktigt. ni får uppdatera mig i så fall..

här är mensen i stort sett över vilket glädjer mig.. de här "tråkiga" dagarna går rätt snabbt iaf. så snart kan vi börja mysa på igen :) och denna månad ska vi göra det av kärlek och inget annat :D men visst känner jag mig rättk ommer tankarna ändå vara där i stundens hetta, "tar det sig nu" " är det detta myset som gör mig gravid" man är ju helt otrooooolig... men det är värt ett försök.
    Jag känner igen de där tankarna :) Men det är väl ok att tänka så, det gör ju det hela lite mer speciellt faktiskt. Men som du skriver så vill man ju att det ska vara av kärlek, inte i "produktionssyfte". Skönt att mensen snart är över för dig i alla fall! Själv sitter jag och väntar på att den ska komma...eller snarare att den INTE ska komma :)
  • FruW

Åh - jag blir knäpp! Är hemma o är sjuk, har inget bättre för mig än att springa på toa heeela tiden o kolla om mensen har kommit igång än.. Hade man varit på jobbet hade jag ju iaf haft annat att distrahera mig med..

Hur går det för er andra som har BIM i veckan?

Längtan - går de där tankarna att undvika? Om du vet hur man gör så tipsa mig gärna! Även om jag är sugen så kommer de där tankarna upp ändå, hjärnar räknar automatiskt efter om det finns ngn chans eller inte... Men jag kan ofta släppa det där, o slappna av, men ibland får man nog inse att det är helt ok att ha sex i rent produktionssyfte med - det behöver inte vara perfekt varje gång! Men vissa gånger, när det känns väldigt "produktionsinriktat" kan jag känna en lätt rädsla över att verkstaden ska paja romansen o passionen... Men jag hoppas innerligt att det inte gör det!

• Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-06-01 14:20:00 följande:
    Jag känner igen de där tankarna :) Men det är väl ok att tänka så, det gör ju det hela lite mer speciellt faktiskt. Men som du skriver så vill man ju att det ska vara av kärlek, inte i "produktionssyfte". Skönt att mensen snart är över för dig i alla fall! Själv sitter jag och väntar på att den ska komma...eller snarare att den INTE ska komma :)
    tyvärr blir det allt för ofta i produktionssyfte. men jag ha gett mig feeeen på att det ska gå på ren kärlek, dock känns det som att de kärlekstillfällerna inte är allt för vanliga.. men på den senare tid har vi lyckats bättre...

Jag hoppas ju förståss att den inte ska komma för din del, utan att det visar sig att det finns en liten krabat i magen på dig :D
    FruW skrev 2010-06-01 14:29:01 följande:
    Åh - jag blir knäpp! Är hemma o är sjuk, har inget bättre för mig än att springa på toa heeela tiden o kolla om mensen har kommit igång än.. Hade man varit på jobbet hade jag ju iaf haft annat att distrahera mig med..

Hur går det för er andra som har BIM i veckan?

Längtan - går de där tankarna att undvika? Om du vet hur man gör så tipsa mig gärna! Även om jag är sugen så kommer de där tankarna upp ändå, hjärnar räknar automatiskt efter om det finns ngn chans eller inte... Men jag kan ofta släppa det där, o slappna av, men ibland får man nog inse att det är helt ok att ha sex i rent produktionssyfte med - det behöver inte vara perfekt varje gång! Men vissa gånger, när det känns väldigt "produktionsinriktat" kan jag känna en lätt rädsla över att verkstaden ska paja romansen o passionen... Men jag hoppas innerligt att det inte gör det!
    det där med att produktionssyftet lätt kan leda till pajat passionen och kärleken är jag också riktigt rädd för och ettt tag trodde jag att jag hade lyckats med att paja den... men nu är vi på väg i rätt riktning och jag hoppas vi ska lyckas fullt ut... det är viktigt att man tar hand om sin kärlek, för det är ju trots allt därför man försöker tillverka ett barn, för kärlekens skull...
  • Pancakes

Även på jobbet är det lätt att man springer och kollar :) Men förstår att det är värre att vara hemma och tiden går långsamt.

Tränade på lunchen och det kändes som mensen kom men det var nog bara svett, haha. Om mensen ska komma vill jag att den gör det NU så man slipper gå runt och undra hela veckan.

• FruW

Längtan - du har så rätt! Det är ju MED kärleken jag vill ha barn, inte UTAN den.. Tyckte det var värst efter ett par månader i verkstaden, de senaste månaderna har vi kunnat slappna av mer både jag o sambon.. Vi båda vill det här så mkt, och försöker hjälpas åt att jobba Men visst vore det toppen att inte behöva tänka så mkt, utan bara slappna av, njuta av livet o varandra, o vips så har man barnet i magen {#lang_emotions_wink} Men jag har hört talas om extreme baby-makeing, det ska tydligen ta tid för att bli bra.. {#lang_emotions_wink}

• Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-06-01 14:35:50 följande:
    Även på jobbet är det lätt att man springer och kollar :) Men förstår att det är värre att vara hemma och tiden går långsamt.

Tränade på lunchen och det kändes som mensen kom men det var nog bara svett, haha. Om mensen ska komma vill jag att den gör det NU så man slipper gå runt och undra hela veckan.
    ha ha ha " det var nog bara svett"
    egentligen hade det varrit sjukt roligt att samla alla kansiga citat vi säger här på fl :) man säger en hel del roligt må du tro.
  • FruW

Pancakes  - jag känner likadant! Ska tanten komma så kom då - nu! Men - så länge hon håller sig här ifrån desto bättre, det är ju ändå det vi vill, eller hur!

Längtan - haha, ja en citatsamling i bokform från trådarna här på fl skulle nog kunna sälja som smör.. Typ "gamla tanter lägger inte ägg.."

• Pancakes
    FruW skrev 2010-06-01 14:38:27 följande:
    Men visst vore det toppen att inte behöva tänka så mkt, utan bara slappna av, njuta av livet o varandra, o vips så har man barnet i magen
    Precis så var det för oss när jag blev gravid, alltså det som slutade i missfallet. Känns så extra sorgligt för det kommer nog inte bli så igen. Vi var så avslappnade och räknade ingenting utan lät allt bara vara och vips en månad så kom det ingen mens. Precis så som vi ville ha det. Det är helt omöjligt att hitta tillbaka till det, nu FÖRSÖKER man på ett annat sätt, suck!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3