• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-05-31 09:12:18 följande:
    Samma här, helt gaaaalet trött! Men vill inte hålla på att spekulera heller, man kanske bara har sovit för lite :) Men illamåendet låter ju lovande för din del! Det är så svårt att låta bli att känna efter fastän man inte vill. Som sagt, jag är så trött och somnar som en stock. Sen tycker jag mig känna av nåt på träningen. Tränar fem-sex gånger i veckan så håller igång väldigt mycket men de senaste dagarna har jag blivit väldigt andfådd och trött på träningen. Men åter igen, kanske sovit för lite och stressat för mycket. Inte spekulera, inte spekulera, inte spekulera..... :)
    Japp din och min vecka.... duuu å jaaa Alfred! ;)
    Näe jag vet att det är för tidigt att testa.... å det är skitsvårt att låta bli! Verkligen!
    Time will tell.. men jag tror inte det är nått för min del.. vet ju inte exakt när jag hade äl iofs men det har ju inte duggat supertätt mellan sexet precis. Å andra sidan hade jag sex 2 ggr på 2½ vecka när det tog sig i januari.. så det handlar kanske inte om antalet ggr utan mer rätt tillfälle.. ;)

Jag håller tummarna för oss Pancakes!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-05-31 10:26:48 följande:
    Japp din och min vecka.... duuu å jaaa Alfred! ;)Näe jag vet att det är för tidigt att testa.... å det är skitsvårt att låta bli! Verkligen!Time will tell.. men jag tror inte det är nått för min del.. vet ju inte exakt när jag hade äl iofs men det har ju inte duggat supertätt mellan sexet precis. Å andra sidan hade jag sex 2 ggr på 2½ vecka när det tog sig i januari.. så det handlar kanske inte om antalet ggr utan mer rätt tillfälle.. ;)Jag håller tummarna för oss Pancakes!
    Jag är i samma sits! Ingen stenkoll på ÄL och inte jättemycket sex heller. Det var likadant för mig när jag var gravid förra gången. När BM räknade ut befruktningsdatum så var det på en helg när min man var bortrest... Eh, pinsamt.. Nä då, vi skrattade mest åt det. Men det tyder ju på att det kan bli lite hur som helst.

Jag håller tummarna för oss också! Är det nån mer med BIM den här veckan? Har inte sett listan på länge. Ska leta fram den!
  • Pancakes
    {#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    25 maj -puttekulan(6:e försöket efter MF dec-09)
    28 maj -Längtan efter liten (3 försöket efter 3 mf på raken, MA feb-10) 
    29 maj - odd (första försöket efter 4de mf på raken maj-10)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2-3 juni Pancakes (MA början på april-2010)
    2 juni Mimmi80 (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09
    4 juni MCT79 (2:a försöket efter X jan-10)
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Mallanis BF 19/
  • Väntan på en liten

Jag fick MA den 22 maj och väntar nu på min första mens för att kunna försöka igen. Hoppar in här.

Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    {#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2-3 juni Pancakes (MA början på april-2010)
    2 juni Mimmi80 (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09
    4 juni MCT79 (2:a försöket efter X jan-10)
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Mallanis BF 19/
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • rontgensyrran
    Väntan på en liten skrev 2010-05-31 10:52:17 följande:
    Jag fick MA den 22 maj och väntar nu på min första mens för att kunna försöka igen. Hoppar in här.
    Välkommen hit igen. Hur är allt med dig?
  • Väntan på en liten
    rontgensyrran skrev 2010-05-31 10:53:50 följande:
    Välkommen hit igen. Hur är allt med dig?
    Tack för välkomnadet

Jo det är sisådär, ledsen såklart för det som hänt. Hoppas snart kunna göra nytt försök. Det är bara frustrerande att inte ha något att gå efter eller om man nu ska räkna att mensen kommer ca 29 dagar efter det att blödningen började eller slutade. Det verkar vara så himla individuellt hur det är.

Jag var på KK i tisdag, då hade jag nåt på 9 mm att blöda ut, men fick till svar att det skulle kroppen fixa självt. har inte blött så mycket efter det besöket. På fredagen var det 8,5 mm och fortfarande samma bedömning och knappt blött nåt i helgen och nu ingen blödning sedan igår kväll så man undrar vad detta på 8,5 mm tatt vägen för jag borde ju ha märkt att det kommit ut med blödningar då ju. har mått lite konstigt i helgen, ont i huvudet, illa, trött, frusen och mensvärk igår.

Ska på återbesök hos fertilitesgyn jag har på fredag, är allt inte ute då så hoppas jag på tabletter eller skrapning så jag kan få ett slut åtminstone kroppsligt så man kan sluta blöda och vänta på ny mens och ny äl och nytt hopp för nu står allt bara still.
  • rontgensyrran
    Väntan på en liten skrev 2010-05-31 11:00:35 följande:
    Tack för välkomnadet Jo det är sisådär, ledsen såklart för det som hänt. Hoppas snart kunna göra nytt försök. Det är bara frustrerande att inte ha något att gå efter eller om man nu ska räkna att mensen kommer ca 29 dagar efter det att blödningen började eller slutade. Det verkar vara så himla individuellt hur det är.Jag var på KK i tisdag, då hade jag nåt på 9 mm att blöda ut, men fick till svar att det skulle kroppen fixa självt. har inte blött så mycket efter det besöket. På fredagen var det 8,5 mm och fortfarande samma bedömning och knappt blött nåt i helgen och nu ingen blödning sedan igår kväll så man undrar vad detta på 8,5 mm tatt vägen för jag borde ju ha märkt att det kommit ut med blödningar då ju. har mått lite konstigt i helgen, ont i huvudet, illa, trött, frusen och mensvärk igår.Ska på återbesök hos fertilitesgyn jag har på fredag, är allt inte ute då så hoppas jag på tabletter eller skrapning så jag kan få ett slut åtminstone kroppsligt så man kan sluta blöda och vänta på ny mens och ny äl och nytt hopp för nu står allt bara still.
    Skum att de inte bokar tid till dig på skrapning direkt. Det gjorde de ju när jag var med om samma sak, fast visserligen hade jag ju gått till v 10+. Förstår din frustration.

Jag blev dessutom rådd att väntan en mens innan vi började igen. Och det tog en evighet innan mensen kom igång, 5 veckor :/

Hoppas du snart kan försöka igen :)
  • Väntan på en liten
    rontgensyrran skrev 2010-05-31 11:04:22 följande:
    Skum att de inte bokar tid till dig på skrapning direkt. Det gjorde de ju när jag var med om samma sak, fast visserligen hade jag ju gått till v 10+. Förstår din frustration.Jag blev dessutom rådd att väntan en mens innan vi började igen. Och det tog en evighet innan mensen kom igång, 5 veckor :/ Hoppas du snart kan försöka igen :)
    Det har inte vart nåt snack om nån skrapning, läkaren på SöS sa att det allra bästa är om kroppen får sköta det hela själv. Samma sa k sa läkaren på KK i tisdags och samma sak i fredags. Men är det inte slut på fredag så ska jag verkligen trycka på.
    jag är bara rädd att det ska säha att det är bra och så sitter det nåt stopp i cervix som inte syns för jag läste om en annan som hade så och det blev jättelång väntan innan det upptäcktes.

Jo, när jag haft minst en normal mens så har jag fått klatrecken att försöka igen och det kommer jag att göra, får bara hoppas att tiden med uteblivna ÄL är förbi så den funkar och gärna att jag plussar då och får en liten välskapt frisk bebis i mars/april om nu mens och ÄL är i juni/juli.
  • rontgensyrran
    Väntan på en liten skrev 2010-05-31 11:09:59 följande:
    Det har inte vart nåt snack om nån skrapning, läkaren på SöS sa att det allra bästa är om kroppen får sköta det hela själv. Samma sa k sa läkaren på KK i tisdags och samma sak i fredags. Men är det inte slut på fredag så ska jag verkligen trycka på.jag är bara rädd att det ska säha att det är bra och så sitter det nåt stopp i cervix som inte syns för jag läste om en annan som hade så och det blev jättelång väntan innan det upptäcktes.Jo, när jag haft minst en normal mens så har jag fått klatrecken att försöka igen och det kommer jag att göra, får bara hoppas att tiden med uteblivna ÄL är förbi så den funkar och gärna att jag plussar då och får en liten välskapt frisk bebis i mars/april om nu mens och ÄL är i juni/juli.
    Jag håller tummarna för att det kommer att bli så för dig :)

Alla läkare säger nästan olika +att det är olika rutiner på olika sjukhus och i olika län. Skumt det där.

Jag hoppas verkligen att det håller i sig denna gången för mig. Har ännu inte kommit över den magiska gränsen då jag fick MA förra gången.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3