• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Röntgensyrran - grattis till ett lyckat VUL, såå glad för er skull! Kunde inte låta bli att spana in bilden i ditt galleri - vilket litet knyte {#lang_emotions_smile} Antar att det var en fantastisk känsla att få se den lille, o ett fint hjärta som slår!! Grattis igen!!

Testtankarna har vuxit sig starkare, men jag VET ju att det inte är ngn idé att testa än.. ska åka iväg till sthlm i morgon, kommer hem igen söndag kväll, blir nog bra att få lite annat att tänka på.. Försöker deala med mig själv o säga att jag kan ju testa när jag kommit hem igen isåfall, hehe.. bra på att lura mig själv!

Någon som vet vilka symptom som brukar vara först? Under mina två graviditeter har jag ju aldrig misstänkt att jag varit gravid, i och med att "mensen" kom som den skulle.. Tycker mig känna av lite stickningar o spänningar där nere emellanåt, men visst måste det vara ALLDELES för tidigt för det ännu??

Kram till alla oss som kämpar på tycker jag! I dag har det "bara" varit barnvagnar o gravidmagar ute på stan - lite kämpigt, känslorna har åkt berg- o dalbana! Men jag antar att jag ser vad jag letar efter... Hoppas såå att vi snart få gå där med våra fina magar oxå!!

• kajsalisa

Happiness; förstår att det kliar i testfingrarna. Försök hålla ut. Jo, jag har kommit en bra bit på väg, men eftersom jag inte fick mf förra gången, utan ma som upptäcktes just på första tidiga UL på BMG, så känns inget säkert förrän jag ser att det finns något där med ett hjärta som slår...

• Pancakes

Åh, grattis Röntensyrran, så underbart roligt! Jag fattar att känslan är helt fantastisk. För mig känns det helt overkligt och nästan som en omöjlighet att få gå på ett VUL en dag och få positiva nyheter! Spelar ofta upp den där scenen i huvudet när barnmorskan satt och rynkade pannan och sa "hmm, det här ser konstigt ut" Huaaaa! Men du ger mig hopp! Är så glad för din skull!!!

Happiness, väntar med spänning tills du får testa igen! Hoppas hoppas sååå att du får bra nyheter! Jag får inte heller testa förrän nästa helg och ska försöka tänka på annat tills dess. Har en sån där dyr CB digital hemma och tänker inte slösa den förrän jag passerat BIM med några dagar.

• Happiness

Idag sket jag i allt vad restriktiner heter ...Haha  ni känner ju mig. Ovitrellen som sagt KAN vara i urinen i 10 dgar står det i FASS. Men vad 17 tänker...Jag brukar ju testa varje dag bara få att få stegring eller avtagande streck. Har ju liksom vanan inne. Sagt och gjort jag tog ett gravtest igår och där var det ett streck. Inte super starkt men ändå...ok tänker ju jag om det är ovitrellen så måste ju strecket klinga av eller hur??? Det tycker jag verkar super logiskt iallafall så idag tog jag mitt sista och det visade samma streck. Nu är jag frustrerad över att det inte är strakare...menmen jag är glad och tacksam för det lilla. haha! så nu har jag beställt 15 st gravstickor från testlagret.

Allvarligt talat jag måste göra så här tror jag för min egen del annars blir jag GALEN och EXPLODERAR!!!! Tänk att testa på TD BARA FÖR ATT MÖTAS AV ETT STORT MINUS. Nenej bättre att vara lite förberedd och följa utvecklingen.....

*************************KRAM**********************************

• Happiness

Undra hur det går för ODD föresten. Kajsa-lisa...visst har vi en bra känsla kring detta med USA...känner på mig att hon kommer lyckas. Shit vad GÖTT om det blir avgjort nu...

Tror ni inte ODD skulle klappa händerna och jubla åt min gravtest idé????

Mmmmm det tror jag

• Happiness
    Pancakes skrev 2010-05-26 08:55:59 följande:
    Åh, grattis Röntensyrran, så underbart roligt! Jag fattar att känslan är helt fantastisk. För mig känns det helt overkligt och nästan som en omöjlighet att få gå på ett VUL en dag och få positiva nyheter! Spelar ofta upp den där scenen i huvudet när barnmorskan satt och rynkade pannan och sa "hmm, det här ser konstigt ut" Huaaaa! Men du ger mig hopp! Är så glad för din skull!!!Happiness, väntar med spänning tills du får testa igen! Hoppas hoppas sååå att du får bra nyheter! Jag får inte heller testa förrän nästa helg och ska försöka tänka på annat tills dess. Har en sån där dyr CB digital hemma och tänker inte slösa den förrän jag passerat BIM med några dagar.
    Nu tycker jag du är väldigt stark som kommer at hålla dig så länge. Men jag vet där är ju för att man vill hålla i "GULDTESTET" så lnge som möjligt. Och det är bra!!!!

Själv kommer jag ju doppa billighetstickor i kiss på löpande band här. Har lagt dom på bordet i toaletten för att kunna följa utveckligen..antingen dippar strecket av eler så blir det starkare. Men då GÖR jag något iallafall. Än att bara sitta här och bita p naglarna tills jag är inne på skelettet.
  • Pancakes

Happiness, vad roligt med strecket!!!! Hoppas så att det gått vägen! Varför skulle det vara ett streck nu om det inte är nåt? Men förstår att du inte vill ropa hej än.. Teta på du med dina billiga tester, du har det ju i huvudet hela tiden ändå!

Ja, jag ska försöka hålla på testandet ändå. Har två hektiska veckor framför mig ändå så jag tror jag kan tänka på annat. Försöker tänka att det inte är hela världen om mensen kommer ändå. Missfallet var ju så nyligen och jag är gravid nu kommer BF krocka exakt med inflyttningen i vårt nya hus. Kanske vore lite skönt att få pack upp flyttkartonger i fred. Kanske lite försvarsmekanismer det här men vill inte bli besviken och hänga upp hela tillvaron på det här..

• Pancakes
    Happiness skrev 2010-05-26 12:15:09 följande:
    Undra hur det går för ODD föresten. Kajsa-lisa...visst har vi en bra känsla kring detta med USA...känner på mig att hon kommer lyckas. Shit vad GÖTT om det blir avgjort nu...Tror ni inte ODD skulle klappa händerna och jubla åt min gravtest idé????Mmmmm det tror jag
    Åh, jag tänker också på Odd! När kommer hon hem?

Ja Happiness, du skulle behövt expert-Odd här nu i dina testtider :)
  • Happiness
    Pancakes skrev 2010-05-26 12:39:37 följande:
    Åh, jag tänker också på Odd! När kommer hon hem?Ja Happiness, du skulle behövt expert-Odd här nu i dina testtider :)
    Vet faktiskt inte när hon kommer hem. Hon bara måste logga in direkt hon kommer .

Åh vad bra att du har mycket att göra. Det är det allra bästa då går tiden så fort och hjärnan är helt upptagen. Kanon bra!!!!

Jag önskar dig ett Sort LYCKA TILL!!!!!! Jag kommer ju försöka avlägga dagen doppningsrapport varje dag.. . HAHA!!!
  • Pancakes
    Happiness skrev 2010-05-26 12:55:19 följande:
    Åh vad bra att du har mycket att göra. Det är det allra bästa då går tiden så fort och hjärnan är helt upptagen. Kanon bra!!!!Jag önskar dig ett Sort LYCKA TILL!!!!!!

Vi ska fira vår första bröllopsdag och åka på romantisk weekend nästa helg. Vore ju lite kul med ett plus att fira också.. Om inte så får jag dricka massa god champagne :) Får helt enkelt test på bröllopsdagens morgon. Om inte mensen kommit då såklart..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3