• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej!

Härligt med en så aktiv tråd - missat 1 dag o flera sidor att läsa igen =)

ODD - jag håller tummarna hårt hårt för att ni får det besked ni önskar i rätten! Jag vet inte bakgrunden, men det låter jobbigt..

Happiness - lyckospark till dig att ni får många fina ägg!! {#lang_emotions_flower}

Fick fullt utslag på ÄL-stickan i går och idag {#lang_emotions_laughing} är såå glad, var orolig för att jag skulle behöva vänta i månader på att kroppen skulle komma igång efter mf igen. Så nu är det verkstaden som gäller, sambon klagar inte direkt, 3 veckors blödningar var inte populärt där heller {#lang_emotions_wink}

Har ingen aning om BIM nu, men om ngn vecka så... Hoppas så på superägg o superspermier som fattar tycke för varann och tycker att det är en bra idé att bygga någorlunda permanent boende i min mage...

Ha en fin kväll allesammans - hoppas ni har underbart väder!
    KRAM

• FruW
    {#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

12 maj - Mallanis (3-4 försöket efter MA nov 09
     13 maj - fröken SJ ( 2:a seriösa  försöket efter Mf Jan-10)
     18 maj - Sommaren2005 (1:a försöket efter mf april -10)
    20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)
    25 maj -puttekulan(6:e försöket efter MF dec-09)
    27-28 maj- LittleJunia (2:a försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    29 maj - odd (första försöket efter 4de mf på raken maj-10)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    2-3 juni Pancakes (MA början på april-2010)
    2 juni?? Mimmi80 (Mf augusti -09, mf april-10, första försöket)
    4 juni MCT79 (2:a försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Smålands jänta BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
  • FruW

Happiness - åh vad jag håller tummarna för er, du ska se att allt kommer att gå super i morgon, finfina ägg och finfina blastocyster att sätta in! {#lang_emotions_sunny} Ska bli spännande att höra vad ni har att rapportera om..

Bev - wow, ev 2 stycken!! Så häftigt! Har du barn sen tidigare? Min sambo vill helst bara ha 2 barn, så om vi skulle få twins första gången blir det inga mer graviditeter (säger han ja..) men jag vill gärna få vänta barn (då räknas inte mf!) två gånger, så jag tycker inte att twinsen ska räknas som 2 då, hehe.. Spännande, o lite jobbigt kan jag tänka mig, att inte veta om det är 1 eller 2.. Bekanta till oss väntar barn nr 3 o 4 vilken dag som helst, det är ngt visst med tvillingar.... drömmer mig bort, haha!

• FruW

12 maj - Mallanis (3-4 försöket efter MA nov 09
    27-28 maj- LittleJunia (2:a försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)

2 juni (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    maria204

Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    Smålands jänta BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011

• FruW

Sommaren2005 - grattis, vad härligt!! Stort lycka till för dig!! Underbart att läsa om alla som blir gravida så snabbt efter mf! {#lang_emotions_smile} Här har äl-stickorna precis slutat ge utslag, så sista aktiviteterna i verkstaden är inplanerade, snart är jag inne i hoppas-hoppas-perioden igen..

Happiness - wow, 5 ägg, låter väl jättebra?!! Jag har ingen aning om vad man "brukar" få för resultat, men låter lovande tycker jag!! Hoppas att ni får många perfekta befruktade ägg att sätta tillbaka! Sätter man tillbaka ett o fryser de andra, eller hur gör man? (Om jag säger ngt som låter "fel" eller plumt ber jag om ursäkt, jag har ingen erfarenhet av IVF..) Vad skönt att höra att plockningen gick bra, lite morfin kan ju bara va trevligt {#lang_emotions_tongue_out}

Maria204 - det är ju helt fantastiskt! Vilken chock för er!! Håller alla mina tummar o tår, o lånar sambons med, för att liten stannar hos er! Det verkar ju va en liten med kämparglöd iaf!! Tänk vilken berg- och dalbana det här med barn kan va..

Jag håller med Pancakes - i bland är skaffa barn sexet inte så... sexigt! Är ju så där ibland att mysa för att man "måste", när lust o ork kanske inte är på topp.. (Blir verktyg att ge kommande barn dåligt samvete med - "om du visste vad pappa o jag fick kämpa för att få dig" {#lang_emotions_wink}) För mig o sambon har det där med skaffa barn sex gått lite i vågor, i början var det bara spännande, att veta att vi hade äl o att det kunde bli ett barn. När tiden gått o man insåg att det där med barn var nog inget man bara skaffade, blev det ganska pressat i sovrummet emellanåt.. Var rädd för att det var så här sexlivet skulle bli, att verkstaden skulle förstöra eller försämra relationen.. Men jag tycker oftast att vi har kommit över det där nu, kanske inte är så sugna när vi börjar, men det tar sig på vägen..

Jag uppdaterade listan också, hade blivit ngt knas med mig där.. Jag vet inte riktigt när BIM är för mig, men tror att den 2 juni borde mensen ha kommit iaf med hänsyn till äl, men det är ju just det den inte ska...

Ha en skön fredagkväll allesammans! Här har det åskat som tusan, och regnet har vräkt ner, så är liiite svalare nu iaf, inte så klibbigt som tidigare - sköönt!

KRAM

• FruW

God förmiddag!

Hoppas att alla har en härlig lördag! I dag firar jag o kärleken 6 år tillsammans - sååå glad, han är glädjen i mitt liv, och ett underbart stöd i den här karusellen! Idag är vår dag =) Middag på finaste krogen i stan väntar - o kommer njuta av vinet i kväll =) Jag hoppas att lyckan vi känner ska påverka kroppen att bli extra bebissugen Äl borde vara över för vår del nu, så nu är det bara hoppas hoppas som gäller!

Ha en skön helg!

KRAM

• FruW

God kväll alla fina!

Röntgensyrran - lycka till i morgon, åh vad spännande! Hoppas hoppas att ni hittar ngt fint där inne =)

Happiness - vad härligt det låter! Du ska se att det är ett superembryo som använder alla sina krafter till att växa o frodas inne i dig! Skönt ändå att veta att "det inte är ngn idé" att testa innan den 6, så behöver man inte fundera så mkt på just det iaf.. Nationaldagen - måste ju vara ett tecken

Är inne i hoppas-hoppasperioden, veckan innan BIM,, vaknade i morse o ville testa, logiken hade inte riktigt vaknat än tror jag, fick sätta mig med kalendern o övertyga mig själv om att det INTE är ngn idé att slösa gravtest ännu.. Räknar med BIM runt den 2 juni, så tänkte att DÅ får jag testa... men samtidigt känner jag lite att det spelar ingen roll, har ju haft fina plus tidigare och det ändå har slutat i mf.. (Menar absolut inte att ni inte ska testa, det hoppas jag att ni förstår!!)

Polarbjörnen - välkommen hit! Är själv ny i tråden - men kan verkligen hålla med tidigare inlägg om att detta är en underbar tråd!! {#lang_emotions_heart} Beklagar din förlust, jag vet hur det känns.. Jag har ätit rosenrot de senaste månaderna, och en vecka efter jag hade slutat blöda efter mf fick jag äl igen, kändes så skönt att det kom igång snabbt så man kan börja försöka igen, så fortsätt med rosenroten du!

Stor pepp-kram till alla, snart kommer listan med plus att vara jättelång!! {#lang_emotions_baby}

• FruW
    Glömde skriva in mitt namn..

2 juni Mimmi80 (osäkert!) 1 försöket efter MF i april, även MF augusti-09
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)

Tejj
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj

Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Mallanis BF 19/1- 2011
  • FruW

Röntgensyrran - grattis till ett lyckat VUL, såå glad för er skull! Kunde inte låta bli att spana in bilden i ditt galleri - vilket litet knyte {#lang_emotions_smile} Antar att det var en fantastisk känsla att få se den lille, o ett fint hjärta som slår!! Grattis igen!!

Testtankarna har vuxit sig starkare, men jag VET ju att det inte är ngn idé att testa än.. ska åka iväg till sthlm i morgon, kommer hem igen söndag kväll, blir nog bra att få lite annat att tänka på.. Försöker deala med mig själv o säga att jag kan ju testa när jag kommit hem igen isåfall, hehe.. bra på att lura mig själv!

Någon som vet vilka symptom som brukar vara först? Under mina två graviditeter har jag ju aldrig misstänkt att jag varit gravid, i och med att "mensen" kom som den skulle.. Tycker mig känna av lite stickningar o spänningar där nere emellanåt, men visst måste det vara ALLDELES för tidigt för det ännu??

Kram till alla oss som kämpar på tycker jag! I dag har det "bara" varit barnvagnar o gravidmagar ute på stan - lite kämpigt, känslorna har åkt berg- o dalbana! Men jag antar att jag ser vad jag letar efter... Hoppas såå att vi snart få gå där med våra fina magar oxå!!

• FruW

Hej hej!

Hoppas att allt är bra med er! Har varit i storstan över långweekend, och bara skummat igenom tråden som snabbats - men grattis ODD, vad spännande, hoppas att det löser sig med rättegången med! O happiness - du ska se att det kommer ett fint starkt plus på testdagen!

Jag kunde inte hålla mig till på måndag, så jag har testat ett par gånger, började i tisdags.. Har fått svaga svaga streck, vissa knappt synliga, o vissa synliga men svaga... Har ju ingen direkt koll på BIM efter mf´et, men täntkte att det borde va i morgon..

Har ni någon koll på billigare tester, har från testlagret, kan de reagera på annat än graviditet? Läste ngnstans att äl-tester kan ge utslag även på att mensen är på g...

Vågar inte lita på detta alls som det är nu, men försöker övertyga mig själv om att 2 streck på stickan borde vara något bra iaf?!!? Vad tror ni???

Varje dag mensen inte kommit, varje dag det inte är blod i flytningarna, desto gladare är jag... ber en bön till högre makter inför varje toabesök

Ha en skön kväll allesammans!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3