• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Väntan på en liten - välkommen hit! Beklagar att du söker upp en mf-tråd =( Men den här tråden är underbar!

Sugarrush - usch, tråkigt med negativt test! När har du BIM? Jag har iofs blött brunt alla mina graviditeter (men då har alla lett till mf) MEN det finns ju många som har blött mkt och där allt gått bra med! Nej, jag tror inte jag har så mkt symptom, har haft ont i nederdelen av ryggen sen äl, men det är nästan borta nu, tycker jag har liiite spänningar i magen, men kan lika gärna vara mensvärk på g, enda "tydliga" är nog lite yrsel (dock inte känt idag) men anfåddhet - blir anfådd då jag går upp för trappan hemma, o det brukar jag inte bli annars, vet att jag var det när jag var gravid förra gången... Så det får upp hoppet lite, men annars försöker jag göra mitt bästa för att inte hoppas för mkt, utan försöker fokusera på annat. Har städat huset i 3 dagar, varit en hel dag på ikea mm för att få annat att tänka på... Men jag skulle bli otroligt glad om det ville sig för oss den här gången!!

ODD - så skönt att ni plussare kikar in här emellanåt, tack!! Hjärta Ni inger nog mer hopp än ni kan ana här i tråden, hopp om att vi som är kvar i denna tråd snart ska kunna hänga i er plusstråd i stället!!

Måste bara säga att jag gillar den här tråden som attan - sparar alltid den till sist när jag kollar mina favoriter, liksom för att suga på karamellen lite Drömmer Bra stämning, underbar förståelse, kompetent hjälp o tips, & alla är så snälla o stöttande - kan inte bli bättre!! Tack tjejer!

• FruW

längtan - har du testat med gravtest? Har hört att äl-test kan ge utslag på graviditet och kommande mens.. håller tummarna för dig!

• FruW

HAPPINESS - men oj, jag förstår att ni blev alldeles skräckslagna!! Såå skönt att allt såg bra ut, du ska se att den kommer ha växt alldeles perfekt till den 28! Usch, tycker blodet ska hålla sig borta när du nu har plussat! Hade BM ingen bra förklaring till varför? Visst äter du trombyl (eller ngt) nu, kan det göra att du blir mer lättblödande?

Håller alla tummar o tår för dig, kram vännen

• FruW

Färnevik - angående lyften, är inte säker, men har hört att det inte är farligt att lyfta "det man är van vid", så om du är van vid tyngre lyft, foder, vatten mm till hästarna, din dotter osv, så är kroppen stark nog att klara det, men tackorna hade jag nog låtit bli.. vid närmare eftertanke skulle jag nog inte lyfta tungt om jag absolut inte behövde, kan du få hjälp med lyften är det kanske bra? eller hitta andra lösningar, t ex skottkärra eller liknande så det inte blir lika tungt... samtidigt måste ju livet o vardagen funka...

Rider du? Har lite tankar på hur jag ska göra vid kommande graviditet med ridningen..

• FruW

Väntan på liten - ursäkta om jag är glöms, men vad visade gravtestet då? När har du bim? blöder du?

Färnevik - jäklar, håller med happiness, superwoman!! Blir trött bara av tanken på allt du gör Så himla starkt!! Du har ingen chans att få hjälp med hästen? Prova longering någon dag emellanåt, så får de ju iaf sträcka på benen, o markarbete är ju alltid bra..

Jag rider, en kompis har 2 hästar o jag rider den ena (lyx!! Inget jobb med hästen, inga kostnader, bara rida o pyssla när jag är där.. Skäms) han är mestadels lugn, har aldrig flugit av, men varit nära ibland.. tror nog jag rider så länge det känns ok, sen får det va för ett tag...

Här har vi drabbats av värsta skyfallet, regnar hur mkt som helst, men varmt! Känns inte så "svenskt"! Måste nog gå ner o kolla i källaren.. !

• FruW

Väntar - håller tummarna för dig! Testade du med morgonurinet (eller koncentrerat då, med gravtestet?) Kanske får starkare pluss då..?

Här har det varit riktiga skyfall i några timmars tid, fick en plötslig impuls att gå ner o kika i källaren (gammalt hus) vår extratoalett fick golvet skurat - torkade upp ett par liter vatten.. =( Tur vi såg det nu innan det hinner bli någon skada! Får se efter i morgon vart vattnet kom från.. Lägenhet har sina fördelar..!

• FruW

Godmorgon!
    Flyttar fram BIM-listan.

BIM JULI/AUGUSTI 
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 augusti- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING

Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Atti (Ma juni -10)

VI SOM TAR EN PAUS 
    Maria204

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 27/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
     LittleJunia BF 30/3-2011

• FruW

MCT - måste bekänna att jag tjuvtestat idag, sorry!

Har gått & varit nervös över att få bruna flytningar i går o i dag, sprungit på toa massa gånger, o varit så nöjd när det inte kommit något.. Men nu är de här =( Gjorde ett gravtest som visade neg, så bara att inse att den där j´vla tanten är på g igen Gråter Jag som hade hoppats så...

• FruW

Happiness - jag börjar gräva, när kommer du? Så jag hinner sätta på lite the till dig, o kanske en rabarberpaj?? Lockar o pockar, behöver all hjälp jag kan få för att jaga häxan här ifrån!! Vi kanske kan samla alla som vill från tråden o bygga oss ett fort! Här sitter vi o häckar tills alla har fått bli mammor till fina små kids? {#emotions_dlg.djavulsk}

Har varit några deppiga timmar, har t o m lyckats dra med sambon ner i mitt svarta hål, inte så bra.. Kommer kännas bättre i morgon, när mensen väl kommit i gång, för då är det ju inte så många dagar kvar innan man kan börja testa för äl igen, men nu, när mensen precis har knackat på, fy f´n!

Ska åka på tältsemester till kusten i morgon - är inte sugen för fem öre!! Mensvärk, mens i tält på natten med allt vad det innebär, bad o mens.. förvisar här med mensen, den får komma tillbaka när jag fått mitt barn!

Sorry för det förbannade inlägget, lovar att va lite gladare nästa gång!

Muffe, har du testat dig?

Sugarrush, du är lite tidig med mensen den här månaden va? Jag gör dig sällskap i lingonskogen - ska vi ta en drink (bloody mary kanske Skål) tillsammans på en lingontuva, med extra mkt sprit i, bara för att vi kan?

MCT - har inte sett dig här på ett tag, hur går det för dig? Hoppas jag inte lockat dig i testträsket!

• FruW

Trevligt med så mkt fint sällskap i lingonskogen - men jag hoppas att jag behöver se er där, okej?! (Ryter lite, för att skrämma tanten på flykt!)

I morgon drar vi till kusten för att tälta över helgen, när jag kommer hem så hoppas jag se många fina pluss i tråden!

KRAM Solig

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3