• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Maria - GRATTIS!! Åh vad härligt med bröllop, o så en liten kille på det - vilken sommar! Välkommen tillbaka till tråden!

Mallanis & Pancakes - hur har det gått för er?

Ni som är nya i tråden, har ni lagt till er på BIM-listan? Gör gärna det, så hjälps vi andra åt att hålla tummarna för er när BIM närmar sig Flört

Nu har jag fått utslag på ÄL-stickorna, så verkstaden går dubbla skift, hehe! Så om några dagar börjar den dryga väntan på BIM... Hur gör ni kring ÄL - myser varje dag, flera gånger per dag, eller varannan var tredje dag? Ngn som vet vad som är "bäst"? Vår gyn sa "samlivet ska vara lagom, inte för ofta inte för sällan, var annan var tredje dag är bra...!" Men samtidigt, vill man så vill man ju, eller? Tungan ute

Hoppas ni har en fin lördag!

• FruW

Längtan - nej vad säger du! Usch, håller tummarna stenhårt för dig vännen! Är det mkt? Vilken vecka är du i nu, 7? Stor kram till dig!

Havsklippan - usch för blåskatarr! När det gäller testerna så har jag testat med både billiga (testlagret) o med CB digital, o det digitala verkar vara mkt "svårare" att få utslag på! På de billiga brukar jag få positiva utslag 2-3 dagar, men med CB endast en dag.. På stickan på CB blir det ju också två streck har jag för mig, precis som på de billiga.. Du har säkert haft äl men att du kissar så ofta att CB inte har hunnit reagera. Hoppas det är så! Kan du inte ha sex alls på g av blåskatarren? Jag har aldrig det, så vet inte hur det känns.. Hoppas du snart mår bättre iaf!!

MCT79 - åh vad skönt att ni hade ett så bra samtal, man växer som par vid sådana! Vid våra mf har min sambo inte direkt visat att HAN har blivit ledsen, så jag har funderat på det ibland, varför det var så.. För ett tag sen när vi pratade så sa han att han hade så fullt upp med att trösta mig, att han inte kunde släppa fram sin egen sorg o besvikelse.. Att prata är viktigt, speciellt i sådana här situationer tror jag!

Snart SKA vi sitta här med våra fina gravidmagar, så är det  bara!!

• FruW

Pancakes - kul att se dig här igen! Skönt med semester?! Måste bara tacka dig för dina bra råd för ett tag sen, det känns så himla mkt bättre nu! Tack vännen! {#emotions_dlg.flower}

Längtan hur går det för dig? Har det stillat sig med blodet, eller kommit mer? Tänker på dig!!

• FruW

Tejj - skickar en stor stor kram till dig! Jag hoppas att du snart får ordning på kroppen! Måste ju vara superjobbigt att inte få äl så man kan försöka igen..!

Kram vännen!

• FruW

Sugarrush - jag har försökt "synka" lite mellan de billiga äl-testerna (testlagret) o CB dig. Har testat 2 månader bara, brukar testa flera dagar i rad med de billiga, o när jag får fullt utslag på de testar jag med ett CB. En av gångerna tyckte jag att det var fullt utslag på de billiga, men fick ingen gubbe på CB, dan därpå var de billiga ytterligare lite starkare, o då kom gubben, så jag tror att CB kanske är lite känsligare.. Men jag testar mest för att få en indikation på att ÄL kommer, vi försöker mysa flera gånger den veckan, så är inte sååå beroende av att veta exakt. Tycker det funkar bra med de billiga, det blir ju svindyrt om man bara ska köra CB!!

Håller med - nu är det verkligen dags för pluss, flera flera stycken, här i tråden! Så kom igen, girls! Flört

• FruW

Färnevik - det är ju jättebra!! Har inte sån koll, så då är det bra att det finns billigare alternativ =)

Sugarrush, lita på gubben du, det tror jag du gör rätt i!

9 dagar till BIM - har redan börjat leta symptom.. att man aldrig ska lära sig! Jag önskar jag kunde bara pausa de där känslorna o tankarna, o först se om mensen har tänkt att komma eller inte - DÅ kunde man ju börja fundera.. så som det var innan man startade verkstaden, reflekterade inte så mkt alls över cykeln då, utan såg mest till att ha tamponger o bindor med mig när det närmade sig.. O mensen som betydde - yes allt är som det ska va, är inte gravid!! Oj oj, så det kan ändra sig!!

• FruW

Färnevik - hehe, men det är ju åt rätt håll iaf!! =) Skönt att man inte är ensam om galenskapen!

Sofy - skumt, men antar att mf o hormoner kan ställa saker på ända.. Spännande med provsvaren, måste va så skönt att veta att ni får hjälp snart!! Ska ta tag i mig själv o ringa  min läkare tänkte jag, efter BIM, så får de starta en utredning på oss.. Hm, inte så sugen på det.. Men är nog bra att kolla vad som kan va knas..

• FruW

Ja jag går privat, så brukar kunna gå att få tider ganska snabbt.. Hmm, proverna ska tas under mensen då om jag förstår dig rätt? När börjar man räkna, vet du det? Har alltid lite brunaktiga flytningar ngn dag innan mensen kommer i gång, kan ta 1-3 dagar, hur ska jag räkna då?

Bra att du är positiv!! Kram vännen!

• FruW

Längtan - hur har det gått för dig? Skickar en stor kram till dig! Gjort ngt som kan ha orsakat det rosa - sex? Håller tummarna för att det inte ska va ngn fara.

MCT - jag får oftast fullt utslag på testerna 2 dagar i rad, brukar inte fundera så mkt mer på det, ngn dag hit eller dit..

Muffe - nej det är ett tag sen ngn plussade i tråden - när har du BIM?

• FruW

Go kväll!

Sofy vad spännande! Som du säger, time will tell.. När ska du testa, eller ska du vänta in mensen? Av vilken anledning fick ni gravförbud?

Havsklippan - det närmar sig BIM för dig =) Några känningar?

Åh, jag tycker att jag har varit ganska lung den här månaden, men nu när BIM närmar sig så börjar tankarna mala igen.. Tur  man har börjat jobba igen efter semestern, så man får något annat att tänka på på dagarna.. Hur gör ni andra innan BIM för att "hålla er på mattan"? Har redan börjat fundera på tester, men är ju BIM - 5 så alldeles för tidigt för det, o än så länge kan man ju drömma om att det skulle kanske kunna bli ett pluss.. dessutom så gäller det ju att det stannar den här gången.. I morgon ska jag ringa min läkare o be dom sätta upp oss på kö för utredningen.. Känns lite nervöst! Ngn som vet vad som är första steget i en MF-utredning?

Kram till er alla!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3