• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej flickor!

Skulle behöva lite tips och råd... Hur har ni gjort med familj, vänner, jobb, bekanta med era mf och fortsatta bebis-verkstad? För mig vet närmsta familjen om våra mf, och att vi försöker, samt nära vänner, samt 1 arbetskamrat... "Vanliga" vänner och jobbet vet inget... Funderar på det här med utredning, medicinering, ytterligare försök - graviditeter och ev mf... känner ju att det tar på en känslomässigt och emellanåt fysiskt.. Hur öppna tycker ni att man ska vara till jobb och till sin umgängeskrets? Tidigare har jag känt att jag inte velat berätta om att vi försöker få barn för vännerna då jag inte vill ha alla spekulationer som brukar bli... Jobbet ville jag inte heller skulle veta att vi försöker, så man inte riskerar att gå miste om chanser och liknande där för att man redan blir "uträknad..." Men som situationen är nu så är jag inte alltid på topp, är ledsen och nere emellanåt både på jobbet och bland mina vänner... En sida av mig vill berätta så de förstår, en annan vill fortsätta hålla det hemligt... Hur har ni gjort? Hur "ska" man göra?? Fördelar och nackdelar med de olika alternativen??

Är jättetacksam för era synpunkter!!

Kram Mimmi

• FruW

MCT - ska gå till sängs nu, men jag hoppas så att ni fått ett bra besked idag!! Mina tankar är hos dig och sambon, tusen tusen kramar!!!

Ni andra som delat med er av era tankar kring mina frågor, tack så mycket!! Fortsätt gärna med det - verkar som om det är fler än jag som funderar över dessa frågor.. Anledningen till att jag funderar över att berätta för fler vänner är att jag är trött på frågorna om det inte är dags för oss att SKAFFA barn snart.. samt att det är jobbigt att prata graviditeter och barn hela tiden när man inte är upplagd för det, och det kanske kan vara skönt att vännerna vet varför man inte är på topp alltid.. Ska fundera vidare på detta... Fortfarande inte hört ngt från läkaren, vill att han ska höra av sig NU!!

• FruW

God morgon tjejer!!

MCT - åh vad jag har tänkt på dig.. Jag förstår om du inte rusar in på FL och skriver här det första du gör, men jag hoppas verkligen att ni fick ett bra besked i går!!!!!!! Jag kommer va borta på kurs hela dagen, så ingen dator för mig, men jag kommer tänka på dig vännnen! Jag hoppas att det gick bra i går!

Massa kramar till dig!

• FruW

MCT - har tänkt på dig hela dagen!! Är äntligen hemma, o så får jag se detta... Är så ledsen för er skull!!! Gråter MF suger verkligen!!!

Det du KAN försöka trösta dig med är precis som de andra tidigare har skrivit, nu när ditt mf är så tidigt så kommer kroppen säkert igång snabbare! Jag har ju gått som längst till v 6, men fått äl varje gång månden efter och mensen precis som vanligt.. Vilket är jätteskönt!!

Och som sagt - enligt statistiken är det endast 1 % av fertila par som får 3 mf eller fler - och jag är ju en av dem så vad är oddsen för dig Flört Ta vad du behöver mot smärtan, ta vad du behöver mot sorgen... När du är redo finns vi här för dig!!

Massa massa kramar Hjärta

Ps, låt bli tampongen, kör med binda istället! Har hört att man har ökad risk för infektioner vid mf, och tamponger innebär ju just detta.. Bättre att låta det blöda ut i en binda

PS - lite ego - äntligen fullt utslag på äl-testerna. Starkt streck på testlagrets sticka och glada gubben på cb digital Glad

• FruW

Muffe - vännen, vad är det som händer!!!?? Hur mycket blöder du? Är det rött? Åh håller alla tummar och tår för dig - du får ursäkta men du är faktiskt inte välkommen tillbaka till den här tråden! När ni väl har lämnat oss för plusstråden så är det där ni ska stanna! Gråter (Självklart är du alltid välkommen hit, det vet du! Men det är sååå ledsamt att både du och MCT på så kort tid har kommit hit igen!!)

Mina tankar är hos dig! Hoppas du har ett fint stöd i sambon din, och kanske vänner och familj..

• FruW

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 31 aug - 1 sept
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    23 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september
    MCT79 - X jan-10, MF aug-10

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011

• FruW

Flyttar fram BIM-listan lite.. Pixan och Maria204 har bim i dagarna - hur känner ni er? Kanske ngt litet plus på väg??

Ego -har ju äl i går/idag, men både sambon o jag är jätteförkylda... inte lätt att hitta lust och ork då! Så tror knappast att vi har ngn chans den här månaden... Väntar och väntar dessutom på att läkaren ska höra av sig, seg väntan!! Ska ringa på måndag om vi inte hört något i morgon..

• FruW

God morgon!!

LillaMy grattis till äl!! Hoppas det har bringar extra tur för er nu

En snabb fråga innan jag måste åka, ska till Liseberg i dag.. Ni som har testat med tempmetoden, hur gör ni då.. Alltså, vilken typ av termometer använder ni och var tar ni tempen ? Vi köpte en dyr termometer på apoteket, en digital för att ta i öronen, men jag tycker att det är så stor skillnad.. man ska tempa 3 ggr o ta snittet, men jag får så olika, speciellt skiljer det sig mellan öronen, så svårt att veta vad man ska gå på..

• FruW

Haha - det var därför det var så otroligt mycket folk på Liseberg i dag!! Snacka om att det kommer att va kö på sahlgrensk och östra om 9 månader!! Tyst

ODD - tack för tipsen om tempmetoden, är lite nyfiken faktiskt!! Har du tips på var man kan köpa såna där bra termometrar, apoteket??

Muffe -  bra att det inte kommit ngt färskt blod!! Jag tror på dig o lilla bönan din, kram!!

• FruW

Muffe - kan nog tyvärr inte hjälpa dig med ngt smart, tror du får göra som du skriver, invänta nästa veckas vul och hoppas på det bästa... mina mf har börjat med brunt men efter några dagar har det kommit rött blod, som en rejäl mens.. när jag var och gjorde vul sist så blödde jag precis så, som en rejäl mens med lite klumpar, och då var allt redan borta i livmodern.. samma dag fick jag ett starkt pluss på cb, men hade redan allt hcg i blodet på normala värden för icke gravid.. så mitt har gått snabbt! jag tror att bönan finns kvar och lever, du har ju haft bruna flytningar ngra dagar nu, så jag tror att det borde ha kommit i gång med med blödningar om det var mf.. Men det är ju vad jag tror, vännen.. Åh jag hoppas så att det går bra för dig nu!! Alla ni som har plussat efter mf är ju mitt hopp om att det ska gå bra även för mig ngn dag..

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3