Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
Hej flickor!
Skulle behöva lite tips och råd... Hur har ni gjort med familj, vänner, jobb, bekanta med era mf och fortsatta bebis-verkstad? För mig vet närmsta familjen om våra mf, och att vi försöker, samt nära vänner, samt 1 arbetskamrat... "Vanliga" vänner och jobbet vet inget... Funderar på det här med utredning, medicinering, ytterligare försök - graviditeter och ev mf... känner ju att det tar på en känslomässigt och emellanåt fysiskt.. Hur öppna tycker ni att man ska vara till jobb och till sin umgängeskrets? Tidigare har jag känt att jag inte velat berätta om att vi försöker få barn för vännerna då jag inte vill ha alla spekulationer som brukar bli... Jobbet ville jag inte heller skulle veta att vi försöker, så man inte riskerar att gå miste om chanser och liknande där för att man redan blir "uträknad..." Men som situationen är nu så är jag inte alltid på topp, är ledsen och nere emellanåt både på jobbet och bland mina vänner... En sida av mig vill berätta så de förstår, en annan vill fortsätta hålla det hemligt... Hur har ni gjort? Hur "ska" man göra?? Fördelar och nackdelar med de olika alternativen??
Är jättetacksam för era synpunkter!!
Kram Mimmi