• FruW

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 - ja jag tror jag förstår.. När du fick nästan fullt utslag på ÄL o även svagt på gravtest - var du gravid då eller var det efter mf? Jag får svagt utslag på Testlagrets gravtest (stickorna), tycker inte att det har blivit starkare de senaste 4 dagarna... Ngn som vet om styrkan på teststrecket har ngn betydelse?? Men - behöver nog inte fundera över detta mer snart.. Har börjat få bruntonade flytningar och deppkänsla (pms) så jag antar att mensen strax är här.. Var ändå väntat - vem har sån tur att man blir gravid direkt efter mf?? Då verkar ju iaf mensen vara igång som den ska... Någon som har koll på om man kan få positivt på gravtest ngra dagar innan BIM och att det ändå inte betyder att ngt litet har fäst? (Även om det senare kan leda till mf..) Jag har ju fått utslag på flera (massor!!) med tester, så har uteslutit så kallade spökstreck iaf, för det verkar man bara kunna få på enstaka test, eller? Gah, att detta med att få barn ska vara såå svårt! Blir less o trött... Ursäkta allt gnäll - är inte meningen att få er andra på dåligt humör!

• FruW

MCT - det är lungt! =) Men så typiskt när man väl börjar få upp det där "förbjudna" hoppet så knuffas man snabbt ner i deppet igen.. Ska ge det några dagar o se, antingen kommer väl mensen i gång.. annars ringer jag min gyn-läkare o kollar med dom, de sa att jag skulle höra av mig igen nästa gång jag plussade.. Inte för jag vet vad de ska göra, men men..

• FruW

Åh Tejj - så lessen för er skull! Jag hoppas att ni får bra hjälp av läkaren, att ni kan njuta av semestern - Kreta låter underbart, och att din kropp snart börjar fungera som den ska igen!

Känner mig dum nu som klagar över att jag inte vet om jag är gravid eller inte, förlåt! Förstår att du mycket hellre skulle vilja ha mens o äl än som det är nu, det är jättejobbigt att inte ens få chansen att försöka bli gravid! Jag lovar att jag ska sluta gnälla o vara glad istället över att jag iaf har mens o äl.. Skickar en kram till dig och hoppas att du förstår hur jag menar - lite svårt ibland när man bara har texten att använda sig av..

//Mimmi {#lang_emotions_embarassed}

• FruW

Tejj - tack för att du förstår vad jag menar =) Ha nu en superbra resa!! Skickar en lycka till kram

• FruW

Åh - jag blir knäpp! Är hemma o är sjuk, har inget bättre för mig än att springa på toa heeela tiden o kolla om mensen har kommit igång än.. Hade man varit på jobbet hade jag ju iaf haft annat att distrahera mig med..

Hur går det för er andra som har BIM i veckan?

Längtan - går de där tankarna att undvika? Om du vet hur man gör så tipsa mig gärna! Även om jag är sugen så kommer de där tankarna upp ändå, hjärnar räknar automatiskt efter om det finns ngn chans eller inte... Men jag kan ofta släppa det där, o slappna av, men ibland får man nog inse att det är helt ok att ha sex i rent produktionssyfte med - det behöver inte vara perfekt varje gång! Men vissa gånger, när det känns väldigt "produktionsinriktat" kan jag känna en lätt rädsla över att verkstaden ska paja romansen o passionen... Men jag hoppas innerligt att det inte gör det!

• FruW

Längtan - du har så rätt! Det är ju MED kärleken jag vill ha barn, inte UTAN den.. Tyckte det var värst efter ett par månader i verkstaden, de senaste månaderna har vi kunnat slappna av mer både jag o sambon.. Vi båda vill det här så mkt, och försöker hjälpas åt att jobba Men visst vore det toppen att inte behöva tänka så mkt, utan bara slappna av, njuta av livet o varandra, o vips så har man barnet i magen {#lang_emotions_wink} Men jag har hört talas om extreme baby-makeing, det ska tydligen ta tid för att bli bra.. {#lang_emotions_wink}

• FruW

Pancakes  - jag känner likadant! Ska tanten komma så kom då - nu! Men - så länge hon håller sig här ifrån desto bättre, det är ju ändå det vi vill, eller hur!

Längtan - haha, ja en citatsamling i bokform från trådarna här på fl skulle nog kunna sälja som smör.. Typ "gamla tanter lägger inte ägg.."

• FruW

Längtan - gör det, jag skulle garanterat köpa boken iaf! Sen finns det ju trådar här på FL som handlar om lustiga saker folk har varit med om under sin förlossning.. Brukar finnas mkt skoj där!

Har tänkt på att man blir så otroligt medveten om sin kropp och dess funktioner när man försöker bli gravid,,, stenkoll varje dag på hur man ligger till i cykeln, äl-tester, äl-känningar, flytningars färg, mängd, konsistens, tuttarnas ömmande eller inte, illamående, gaser mm.. har iaf aldrig tidigare haft dessa tankar, o inte delat med mig av dom till sambon eller er andra här på fl heller.. folk utanför sekten "graviditet önskas tack" skulle tro man var knäpp om de visste! O det kanske jag är.. {#lang_emotions_wink} kan nästan kännas så iaf!

• FruW

MCT79 - skönt att det inte kommit ngt mer blod idag, håller tummarna för dig! När var det du skulle ha BIM? Har du testat ännu? Jag har bara haft små små bruna flytningar idag, ibland, inget som kommit i trosan utan bara på pappret.. (ursäkta!) däremot känns det som om mensen kommer hela tiden...

Tejj - du kanske redan har åkt på semester? Men hur gick det hos läkarn idag? Jag hoppas ni fick bra besked! Ha en fantastisk resa!

• FruW

Gomorron tjejer!

Testade i morse igen, fortfarande lika svagt.. Kommer lite bruna flytningar emellanåt... Tror att mensen kommer igång under dagen tyvärr..  Lycka till ni andra, håller tummarna för er, fina pluss vill vi ha!

Stort lycka till idag Tejj!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3