• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Havsklippan - bjuder du henne på gevalia?? Kör med ngt äckligt kaffe istället, o gör det jättesvagt!! eller kanske allra best - inget kaffe alls, då fattar hon nog! {#emotions_dlg.djavulsk}

MCT - hur går det för dig?? Själv är jag grymt testsugen! har kommit in i det där "Inget blod på pappret snälla snälla!" när jag går på toa, redan, suck! Kommer bli några tuffa dagar det här!!

Sugarrush - har ingen koll, har mensen kommit ordentligt för dig, eller bara lite brunt? Har du testat dig??

Kram till alla!

• sugarrush

mimmi80: Nej mensen har inte kommit riktigt än. Det kommer brunt då och då, igår var det mörkare/mer blodliknande än idag dock. Men mensen ska å andra sidan inte dyka upp förrän framåt helgen..
    Testade senast imorse, och det blev tok-negativt. Jag har heller inga symptom alls. Så ja, jag har liksom gett upp för denna månaden och hoppas mensen kommer snart så jag kan ladda om för nästa omgång.

Har du några symptom själv? När har du BIM?

• Odetta
    färnik skrev 2010-07-21 12:55:02 följande:
    Jag har ju också rätt lätt för att bli gravid, men om jag fick välja, skulle det hellre få ta 3 år att bli gravid, om jag bara fick behålla den lilla...

Ni som har haft många missfall, hur tänker nbi när ni har plussat igen?

Vidtar ni några "försiktighetsåtgärder"? Inget sex? undviker tunga lyft (och vad är tungt? matkasse?10kg?20kg?) undviker att anstränga er? undviker skumpiga aktiviteter (sådana är det ju gott om nu sommartid...) Sängläge? (har ju iaf utomlands visat sig ge mmkt bra resultat vad jag har förstått...) etc. Hur tänker ni?

Sjukvården i sverige har ju inga särskilda rekomendationer om att ta det lugnt vad jag vet, men utomlands resonerar de annorlunda... Jag har ju gård och djur och odlingar, hästar... Mycket tunga och skumpiga arbeten sas...
    Jag har tagit det väldigt lugnt, vilat mycket och varit extra lyhörd på min kropp. Tunga lyft försöker jag undvika så gott det går, men inte så lätt med en 13kg 1½ åring. Sedan säger vissa att sex inte skadar medans andra med många mf (eller IVF) har fått rekomendationen att inte ha det i början....vi har sex ytterst sällan (svårt att låta bli helt). BM jag träffade idag rekomenderade mig även att inte träna något ännu och bara ta det lugnt.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Väntan på en liten
    Muffe80 skrev 2010-07-21 11:22:40 följande:
    Tänk ändå vilken tur man har som har lätt att bli gravid, tänk om man försöker 6-12 gånger utan resultat och så får man missfall då, ännu mer olycka!
    Som jag.
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten

hej på er förresten, tänkte hoppa in här igen om det är ok.

Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • FruW

Väntan på en liten - välkommen hit! Beklagar att du söker upp en mf-tråd =( Men den här tråden är underbar!

Sugarrush - usch, tråkigt med negativt test! När har du BIM? Jag har iofs blött brunt alla mina graviditeter (men då har alla lett till mf) MEN det finns ju många som har blött mkt och där allt gått bra med! Nej, jag tror inte jag har så mkt symptom, har haft ont i nederdelen av ryggen sen äl, men det är nästan borta nu, tycker jag har liiite spänningar i magen, men kan lika gärna vara mensvärk på g, enda "tydliga" är nog lite yrsel (dock inte känt idag) men anfåddhet - blir anfådd då jag går upp för trappan hemma, o det brukar jag inte bli annars, vet att jag var det när jag var gravid förra gången... Så det får upp hoppet lite, men annars försöker jag göra mitt bästa för att inte hoppas för mkt, utan försöker fokusera på annat. Har städat huset i 3 dagar, varit en hel dag på ikea mm för att få annat att tänka på... Men jag skulle bli otroligt glad om det ville sig för oss den här gången!!

ODD - så skönt att ni plussare kikar in här emellanåt, tack!! Hjärta Ni inger nog mer hopp än ni kan ana här i tråden, hopp om att vi som är kvar i denna tråd snart ska kunna hänga i er plusstråd i stället!!

Måste bara säga att jag gillar den här tråden som attan - sparar alltid den till sist när jag kollar mina favoriter, liksom för att suga på karamellen lite Drömmer Bra stämning, underbar förståelse, kompetent hjälp o tips, & alla är så snälla o stöttande - kan inte bli bättre!! Tack tjejer!

• Happiness

Usch vilken dramatik det har varit här idag . Imorse fick jag rött på pappret och blev skiträdd. Sen när jag skulle äta frukost högg det till när jag skulle resa mig från stolen. Satte mig ner sen hände det en gång till.

Ringde till BM och hörde om dom hade någon akutläkartid, men självklart inte. Fick tipset att åka till en VC i GBG. Fick tid och mannen körde mig in. Träffade världens gulligaste läkare. Hon såg att det kom färg från livmodern, eller från livmoderkanalen. Det var alltså inte från livmoder tappen. Låg där i stolen och började mentalt förbereda mig på det värsta.

Hon såg gulkroppen och embryot som hon uppmätte till 2,5 mm...och vet ni vad tjejer: HON SÅG (OCH JAG MED) HJÄRTAKTIVITET...det blippade därinne. Är i vecka 6 idag (5+3) något. Hon sa att det är OK att ha sån flytning och att allt stod jätte bra till.

Det lilla busfröt till embryo nu skrämde du allt slag på mamma och pappa. Fick med mig en bild hem på världens minsta frö . Behöll ändå läkartiden den 28 juli. Då har den växt ytterligare 7 mm och kommer då vara JÄTTE stor på bilden.HAha! Ja typ 1 cm.....Hoppas bara hjärtaktiviteten finns kvar.....Nu är vi lugnade för stunden iallafall. KRAM!

• Väntan på en liten
    FruW skrev 2010-07-21 19:44:25 följande:
    Väntan på en liten - välkommen hit! Beklagar att du söker upp en mf-tråd =( Men den här tråden är underbar!

Sugarrush - usch, tråkigt med negativt test! När har du BIM? Jag har iofs blött brunt alla mina graviditeter (men då har alla lett till mf) MEN det finns ju många som har blött mkt och där allt gått bra med! Nej, jag tror inte jag har så mkt symptom, har haft ont i nederdelen av ryggen sen äl, men det är nästan borta nu, tycker jag har liiite spänningar i magen, men kan lika gärna vara mensvärk på g, enda "tydliga" är nog lite yrsel (dock inte känt idag) men anfåddhet - blir anfådd då jag går upp för trappan hemma, o det brukar jag inte bli annars, vet att jag var det när jag var gravid förra gången... Så det får upp hoppet lite, men annars försöker jag göra mitt bästa för att inte hoppas för mkt, utan försöker fokusera på annat. Har städat huset i 3 dagar, varit en hel dag på ikea mm för att få annat att tänka på... Men jag skulle bli otroligt glad om det ville sig för oss den här gången!!

ODD - så skönt att ni plussare kikar in här emellanåt, tack!! Hjärta Ni inger nog mer hopp än ni kan ana här i tråden, hopp om att vi som är kvar i denna tråd snart ska kunna hänga i er plusstråd i stället!!

Måste bara säga att jag gillar den här tråden som attan - sparar alltid den till sist när jag kollar mina favoriter, liksom för att suga på karamellen lite Drömmer Bra stämning, underbar förståelse, kompetent hjälp o tips, & alla är så snälla o stöttande - kan inte bli bättre!! Tack tjejer!
    Tack, fick MA i maj efter nästan 1 års kämpande. Nu är jag på gång igen och jag sitter här 4 dagar innan BIM med ett positivt ÄL-test och fattar noll.
  • FruW

längtan - har du testat med gravtest? Har hört att äl-test kan ge utslag på graviditet och kommande mens.. håller tummarna för dig!

• FruW

HAPPINESS - men oj, jag förstår att ni blev alldeles skräckslagna!! Såå skönt att allt såg bra ut, du ska se att den kommer ha växt alldeles perfekt till den 28! Usch, tycker blodet ska hålla sig borta när du nu har plussat! Hade BM ingen bra förklaring till varför? Visst äter du trombyl (eller ngt) nu, kan det göra att du blir mer lättblödande?

Håller alla tummar o tår för dig, kram vännen

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3