• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Känns som mensen ska komma vilken sekund som helst, dock är det några dagar kvar...
    Ont i brösten har jag nu också... tänk om jag visste hur mina vanliga menssymtom är, då hade det varit enklare att tro om man var gravid eller inte.

• Odetta
    Muffe80 skrev 2010-07-21 08:53:22 följande:
    Oj, tänk om man får missfall bara för man blir gravid för tidigt, eller är det bara slumpen?
    Det är bara slumpen / något som är fel om man får det.

Jag har blivit gravid på första försöket efter vårat MA i januari...det blev mf. sedan blev jag gravid direkt som blev mf och så en gång till direkt som blev mf och ja, så blev jag gravid direkt igen och nu är jag i v12

För egen del så är jag altså gravid för femte gången bara i år varav 4 gånger på första försöket direkt efter MA/mf....men för mig är det att det är något som är fel. Nu har jag fått hjälp i form av Trombyl och pepparpeppar så verkar det ju denna gången gå bättre.

Så att få flera på raken har inget att göra med att man kör på med det samma utan snarare pga ren jävla otur eller att något är fel.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Pyret12

Det kanske inte är mensen som är på gång, kanske är växtvärk!! Jag har bara ont i brösten när jag är gravid ca tre dagar efter ägglossning kommer det smygande...Håller tummarna att det är det!

• Muffe80

Tänk ändå vilken tur man har som har lätt att bli gravid, tänk om man försöker 6-12 gånger utan resultat och så får man missfall då, ännu mer olycka!

• Dag och natt

mimmi80: Ja men precis, hon är väldigt oinbjuden! Jag har talat om det för henne så hon borde inte våga sig tillbaka. Glad Men hoppas att håller sig borta från dig! Jag har inte läst på hur tappen ska kännas vid olika tidpunkter så jag har ingen aning men hoppas att det är ett bra symptom att den ligger som den gör hos dig nu. Glad

muffe80: Det känns ju svårt att veta om de symtom man har beror på graviditet eller mens eftersom de är så lika! Häromkvällen pratade jag och sambon om att i framtiden har man kanske ett chip inopererat i armen eller så och där kan man avläsa direkt om befruktningen gick som den skulle! Haha Flört

• färnik

Jag har ju också rätt lätt för att bli gravid, men om jag fick välja, skulle det hellre få ta 3 år att bli gravid, om jag bara fick behålla den lilla...

Ni som har haft många missfall, hur tänker nbi när ni har plussat igen?

Vidtar ni några "försiktighetsåtgärder"? Inget sex? undviker tunga lyft (och vad är tungt? matkasse?10kg?20kg?) undviker att anstränga er? undviker skumpiga aktiviteter (sådana är det ju gott om nu sommartid...) Sängläge? (har ju iaf utomlands visat sig ge mmkt bra resultat vad jag har förstått...) etc. Hur tänker ni?

Sjukvården i sverige har ju inga särskilda rekomendationer om att ta det lugnt vad jag vet, men utomlands resonerar de annorlunda... Jag har ju gård och djur och odlingar, hästar... Mycket tunga och skumpiga arbeten sas...

• Muffe80

om jag blir gravid igen kommer jag bete mig som sist, undvika att springa och ta i alltför mycket men ta lite promenader och försöka må och äta bra!

Tror inte det påverkar om man inte gör ngt extremt farligt eller dumt, utan det är nog bara oturen, eller vad tror ni andra?

Jag önskar att det i framtiden finns ett chip som lyser grönt direkt efter brfrukningen haha, denna väntan är ju jobbig.

Nu är min kropp som att jag antingen är gravid eller ska få mens snart... mer flytningar (inte bra?), stickande bröst och lite värk. samt extremt trött!!!

• Pyret12

Muffe80, mer flytningar kan vara bra...har alltid mer flytningar när jag är gravid!!!

Jag är försiktig med sex och äter enligt de rekommendationer som finns, lyfter det gör jag. Har en liten tjej på två år!

Har dock jordens ångest för att jag tvättade dusch och badkar med rengöringsmedel innehållande klorin utan några skyddshandskar....klantigt!! Ska man gå och bekymra sig för att de kan leda till missfall!!!

• Muffe80

Jag tror inte klorin m .m. leder till missfall, ja om du inte dricker det förstås ;)

Min sambo har varit borta två nätter nu och jag har tömt och gjort rent kattlådan, även det är ju förbjudet ... men nu vet jag ju inte ens om jag är gravid så...

Ja, flytningar hade jag sist faktiskt men lite mer än nu tom. Vet ju inte hur kroppen är innan mens i vanliga fall men antar att man inte borde ha flytningar ca 3-4 dagar innan... hoppas inte ;)

• sugarrush

Havsklippan: åh vad tråkigt! Nya tag nästa månad! Kanske var inte kroppen redo, utan behövde rensa ur livmodern lite extra genom en mens. Eller så hade du bara lite otur. Men fy vad jobbigt det känns alltså, jag grinade halva kvällen igår för att jag fått mer och mer bruna flytningar.

Muffe: Inte allts omöjligt att du är gravid! Jag håller både tummar och tår för dig!!!!

Färnevik: Jag kommer INTE att ha sex de första 12 veckorna. No way! Det var då mitt missfall började, och även om alla säger att sex inte ger missfall kan jag inte vara säker på det, eftersom det var då jag började blöda. Vi har redan pratat om det och min kille känner likadant. Celibat till vecka 12!
    Förresten, nu en vecka efter ÄL hade vi sex igen, och gissa vad som hände! Joooo det var då jag började få blödningar åter igen. Och de har inte slutat ännu. Drygt som sjutton!

Just nu vill jag bara att mensen ska dra igång ordentligt så att vi kan börja ladda för nästa månad. Jag vill ha mensen INNAN helgen, för då blir det lättare att sexa på ÄL. (Killen är lite nojig över att sexa i sina föräldrars lyhörda hus, och vi ska dit på besök om 2,5 vecka..)

Förresten, en lite rolig sak (som kanske är lite humbug, vem vet...?). En spåtant sade till mig häromdagen att det inte alls skulle dröja förrän jag blev gravid. Hon trodde heller inte att jag skulle få missfall nästa gång jag blev gravid. Dessutom sade hon att jag skulle få 2-3 barn.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3