• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Brunt är väl gammalt blod, så jag vet inte vad det kan vara? Ja, kanske ngt efter missfallet?
    Hade ni sex eller ngt när det började?

Jag tror inte alls det behöver visa ngt på grav.test än, håll uuuuut :)

• sugarrush

Japp, vi hade sex när det började.
    Vet inte vad jag ska tro om det.
    (Det var dock så när mitt MF började, att vi hade sex och så började jag blöda.. så jag vet inte vad jag ska tro. Kan det ha varit ett tidigt MF p.g.a. sexet?)

• Muffe80

Nej jag tror inte man kan få så tidigt missfall, eller? Googla på det

Jag började blöda i vecka 4 när vi hade sex men sedan gick jag ju 6 veckor till innan mer blod kom, så missfall borde väl inte kommit då redan, eller? Hinnsväcken var ca 2,5-3 cm stor som kom ut.
    Vad jag läst är man himla skör i slemhinnorna i början så det kanske är ett gott tecken att du blödde, det betyder väl att ngt är där som blev skört? :)
    Svårt att säga i ditt fall, men jag hoppa mensen inte kommer :)

• Väntan på en liten
    färnik skrev 2010-07-22 09:41:55 följande:
    "Väntan på en liten": men du, det är ganska många dagar kvar tills du har BIM... Inte konstigt att det inte syns bra ännu. Tror det kommer!
    3 dar kvar och jag har fått plus förr innan BIM, förra gången 11 DPO. När jag fått negativ förr 4 dagar innan BIM eller färre så är det kört, så har det alltid vart så menshelvetet kommer senast på måndag helt övertygad så jag har gett upp att hoppas och mensvärken har nu infunnit sig annars noll symtom, ev grav symtom tar jag som tecken på att mensen närmar sig med stormsteg som att jag kände mig spyfärdig och yr i duschen och var tvungen att duscha kallt för att fixa att stå upprätt.
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    sugarrush skrev 2010-07-22 09:44:18 följande:

Kul att det är så många som väntar på BIM/Plus!
    Ska bli såååå spännande att se hur det går.

Väntan på en liten: jag vet, känns så otroligt bittert och man börjar tvivla på meningen med allt när man inte får bli gravid, när det är det enda man vill! Men försök hålla hoppet uppe.

Färnevik: Det låter tungt (jag blir så impad av dig) men ändå så himla FANTASTISKTatt bo så, åh vad jag avundas dig! Själv bor jag i stan men längtar ut till landet, speciellt såhär års! Vi letar efter ett sommartorp just nu där man skulle kunna fördriva de ljusa månaderna varje år, hade varit så härligt!

Här har de bruna flytningarna avtagit. Har knappt fått något alls igår eftermiddag eller idag. Skumt!
    Har haft mensvärk sedan i söndags, börjar bli lite trött på det.
    Dock inga symptom alls och testet fortfarande tok-negativt. (Borde vara på BIM-2 idag.)
    Suck..............!

Kram på er alla!

Ingen idé att hoppas längr, hade kroppen velat så hade det blivit ett barn vid detta laget så det är lika bra att inse kroppen vill inte och då är det ingen idé att tvinga kroppen till nåt den uppenbarligen inte vill.

Jag ska flytta snart och sedan funderar jag på att kanske köpa en valp istället som får bli mitt allt.
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Odetta
    Väntan på en liten skrev 2010-07-22 11:02:34 följande:
    Ingen idé att hoppas längr, hade kroppen velat så hade det blivit ett barn vid detta laget så det är lika bra att inse kroppen vill inte och då är det ingen idé att tvinga kroppen till nåt den uppenbarligen inte vill.

Jag ska flytta snart och sedan funderar jag på att kanske köpa en valp istället som får bli mitt allt.
    Men lilla gumman....KRAMAR OM HÅRT!

Vet du vilket MIRAKEL det är att ens BLI gravid? det har absolut INGET att göra huruvida kroppen vill eller inte *kram*

ALLT måste stämma, miljön så att spermierna klarar av att simma åt rätt håll, att ett ägg lossar (och det är inte altid det gör det även om ÄL test visar pos), att ägget och spermie möts i just rätt sekund....spermier överlever i max 5 dagar medans ägget bara i 12 timmar och där måste spermierna ha hunnit tillräkligt långt för att möta upp ägget och ägget måste ha hunnit tillräkligt långt för att möta upp spermierna. Hormonerna måste stämma också!

Hela den processen är så känslig att det egentligen är ett under att det ens blir några barn öht! Och möts ägg och spermie så måste delningen ske rätt, ägget måste hitta ett bra ställe att fastna....du ser....det har inte att göra med huruvida din kropp vill eller inte.

Så ge inte upp. Ditt guldägg kommer att träffas av hans guldspermie och ni kommer få ert efterlängtade barn...ge inte upp bara, ok?

Men jag kan hålla med, skaffa en hund eller så om det får dig att må bättre i väntan på guldet. Gör allt du kan för att må så bra som du kan i denna väntan....för även om väntan är något man vill ska vara över så ska man inte glömma att väntan faktiskt är en del av ens liv....och livet ska levas!

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Väntan på en liten
    Odetta skrev 2010-07-22 11:21:29 följande:
    Men lilla gumman....KRAMAR OM HÅRT!

Vet du vilket MIRAKEL det är att ens BLI gravid? det har absolut INGET att göra huruvida kroppen vill eller inte *kram*

ALLT måste stämma, miljön så att spermierna klarar av att simma åt rätt håll, att ett ägg lossar (och det är inte altid det gör det även om ÄL test visar pos), att ägget och spermie möts i just rätt sekund....spermier överlever i max 5 dagar medans ägget bara i 12 timmar och där måste spermierna ha hunnit tillräkligt långt för att möta upp ägget och ägget måste ha hunnit tillräkligt långt för att möta upp spermierna. Hormonerna måste stämma också!

Hela den processen är så känslig att det egentligen är ett under att det ens blir några barn öht! Och möts ägg och spermie så måste delningen ske rätt, ägget måste hitta ett bra ställe att fastna....du ser....det har inte att göra med huruvida din kropp vill eller inte.

Så ge inte upp. Ditt guldägg kommer att träffas av hans guldspermie och ni kommer få ert efterlängtade barn...ge inte upp bara, ok?

Men jag kan hålla med, skaffa en hund eller så om det får dig att må bättre i väntan på guldet. Gör allt du kan för att må så bra som du kan i denna väntan....för även om väntan är något man vill ska vara över så ska man inte glömma att väntan faktiskt är en del av ens liv....och livet ska levas!

*bamsekram*
    Här på FL plussar folk på 1-2 försök, jag är för gammal tror det är det, eller jag är snarare säker på det.

Näää jag orkar inte längre hålla på med donatorn, hoppas som fan, spendera dyra pengar på tester, tempa varena jävla dag, hoppas som fan och misslyckas. Jag ska be om några jävla tabletter så jag slipper menshelvetet och så ger jag upp det här för nu säger det stopp, Jag orkar inte, jag gör inte det.

Jag sitter ju och gråter hela tiden och jag vill aldrig mer må såhär dåligt.

jag har rdan skickat mail till donatorn och sagt hur jag känner att jag inte vill fortsätta mer, att jag inte orkar, att jag har längtan men det tär så oerhört detta att jag är färdig för psyk varenda jävla månad test visar negativt och menshelvetet fan dyker upp.

Ursäkta alla fula ord, men jag är så totalt besviken och snackat man matas med i hela sitt liv...mmm visst alla världens män kan ju häla hinkvis sperma i mig året om blir ju fan inte gravid för det.
  • Väntan på en liten

En sak till; hormoner ja hur lyckats kroppen fixa det varenda jädra månad så att man får mens då? ja det är väl inte lika känsliga såklart de onda jädra mensbitschhormonerna. Bort ska dom, jag tänker inte ha mens om jag inte får nåt för det.

• LillaMy3

Nu är jag förvirrad... Funderar på varför jag mår lite småilla. Antagligen för att jag är trött (ettåringen tycker sova hela natten är överskattat) och jobbat mkt. För visst är det på tok för tidigt att känna något alls efter äl i söndags.

DUMMA KROPP att PMS och gravsymptom skall vara så lika som någon påpekade. Sååå svårt att inte få förhoppningar när den gör såhär. Hungrig och myror i benen och trög mage dessutom. Men så var det förra månaden också och då var jag ju inte ens lite gravid.

• Happiness
    LillaMy3 skrev 2010-07-22 12:21:01 följande:
    Nu är jag förvirrad... Funderar på varför jag mår lite småilla. Antagligen för att jag är trött (ettåringen tycker sova hela natten är överskattat) och jobbat mkt. För visst är det på tok för tidigt att känna något alls efter äl i söndags.

DUMMA KROPP att PMS och gravsymptom skall vara så lika som någon påpekade. Sååå svårt att inte få förhoppningar när den gör såhär. Hungrig och myror i benen och trög mage dessutom. Men så var det förra månaden också och då var jag ju inte ens lite gravid.
    Åh vad spännande...du är bergis gravid. När har du BIM nu igen! Detta är ju lovely Så länge inte mensen kommer kan man inte veta Flört
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3