• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:22:55 följande:
    jag vågar faktiskt inte tacka...
    så tokigt det blev nu...
    trodde jag skulle dansa kyckling dansen och vara suuuper glad...
    istället sitter jag och gråter och darrar...
    GRATTIS, jag är likadan samma dag som jag trodde att jag hade lyckas igen, men det var aldrig nåt
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-23 17:26:04 följande:
    Jag känner igen ditt nick.
    du kanske även känner igen mig som inheaven? jag känner igen dig mycket väl...
    Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:18:53 följande:
    sitter och gråter och gråter... hur ska jag klara av det här?
    sambon och dottern är borta och jag fick bara för mig att testa äl test (fråga mig inte varför då jag vet att jag ska ha mens när som) men jag gjorde det iaf... och när jag satt där så tänkte jag... äh va fan kan ju lika gärna testa ett grav med på en gång, har ju ändå så många!
    sen gck jag ifrån en stund och började pilla med annat... och när jag kom tillbaka fick jag mitt livs chock :/
    Hur kan detta vara möjligt...?

Har fått utskrivet fragmin sprutor som jag ska ta vid nästa graviditet..
    och även de är jag LIVRÄDD för..
    och shälvklart har min gyn semsester i 2 veckor till, så jag kan inte gå på undersökningar heller som jag ska vid en grav...

Om detta nu är sant att jag verkligen är gravid, hur ska jag klara av att ta mig igenom alla dessa dagar?

jag vet, detta låter helt jävla sjukt, och tro mig jag är glad. Men totaaaalt skräckslagen.. har aldrig varit så här rädd förut...
    Lugn nu.. det här är ju jättebra... du är säkert räddare/mer ledsen pga alla hormoner också! Låt det sjunka in lite! Detta är toppen!
    Vad är det för undersökningar du ska gå på såhär direkt i början? jag minns nog inte allt... Men om du fått fragmin utskrivet och det är bestämt att du ska ta det vid nästa graviditet så sätt igång!
    Sprutan i sig är inte farlig. Nålen är väldigt kort, enda jobbiga med den är att den kan uppfattas som inte så vass. Nyp tag i ett "fettväck" i magen och kläm åt hårt, då känns sprutan ingenting och den är jättelätt att få in!
    Kan inte din sambo hjälpa dig?

Måste kolla bara, uppfattade inte att du hade sambo förra gången? Men jag kan ha missat det.. det var ju när jag mådde som sämst också.
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:27:24 följande:
    du kanske även känner igen mig som inheaven? jag känner igen dig mycket väl...
    Jag käönner igen dig som Längtan..

Nu är det en Väntan och en Längtan.... *håller tungan rätt i munnen*
  • Happiness
    Längtan: Om du känner dö-panik inför nålsticket nu i början ( om du är ensam och så). Kan du köpa Emla-plåster. Dom funkar hur bra som helst. Känns inte ett smack då.
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-07-23 17:30:52 följande:
    Lugn nu.. det här är ju jättebra... du är säkert räddare/mer ledsen pga alla hormoner också! Låt det sjunka in lite! Detta är toppen!
    Vad är det för undersökningar du ska gå på såhär direkt i början? jag minns nog inte allt... Men om du fått fragmin utskrivet och det är bestämt att du ska ta det vid nästa graviditet så sätt igång!
    Sprutan i sig är inte farlig. Nålen är väldigt kort, enda jobbiga med den är att den kan uppfattas som inte så vass. Nyp tag i ett "fettväck" i magen och kläm åt hårt, då känns sprutan ingenting och den är jättelätt att få in!
    Kan inte din sambo hjälpa dig?

Måste kolla bara, uppfattade inte att du hade sambo förra gången? Men jag kan ha missat det.. det var ju när jag mådde som sämst också.
    tack, känns lite bättre nu. jag ringde sambon och sa till han att köpa digitalt...litar inte på annat.
    får försöka att lugnaner mig lite. detta är verkligen ett mirakel om det vill sig..
    ska ta sprutan på en gång, och ja sambon har sagt att han ska hjälpa mig med det..

jo jag har sambo. det är samma man jag har som med dottern.. vi har varit ett par i 5 år ung.

nu kom de hem... ska jag testa nu eller imorgon tro?
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:40:37 följande:
    tack, känns lite bättre nu. jag ringde sambon och sa till han att köpa digitalt...litar inte på annat.
    får försöka att lugnaner mig lite. detta är verkligen ett mirakel om det vill sig..
    ska ta sprutan på en gång, och ja sambon har sagt att han ska hjälpa mig med det..

jo jag har sambo. det är samma man jag har som med dottern.. vi har varit ett par i 5 år ung.

nu kom de hem... ska jag testa nu eller imorgon tro?
    Just.. nu klarnar det.. det är inte du som kämpar med donatorn...det är Väntan... jisses...
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:22:55 följande:
    jag vågar faktiskt inte tacka...
    så tokigt det blev nu...
    trodde jag skulle dansa kyckling dansen och vara suuuper glad...
    istället sitter jag och gråter och darrar...
    WOOOOOOHOOOOOOOHOOOOOOOO!!!!!!!

Nu JÄVLAR SKA det gå bra vännen!!!!! Jag håller mina tummar och tår STENHÅRT!!!

***Bamsemegakram***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-07-23 18:40:00 följande:
    WOOOOOOHOOOOOOOHOOOOOOOO!!!!!!!

Nu JÄVLAR SKA det gå bra vännen!!!!! Jag håller mina tummar och tår STENHÅRT!!!

***Bamsemegakram***
    usch nu säger jag det fast jag inte ska - TACK alla...
    Kommer testa med digitala imorgon... vågar inte ikväll då jag dricker mycket cola ;)
    Kommer ta första spruan ikväll efter vi lagt dottern.
    Den här gången kommer jag inte berätta detta för någon förrens efter vi kommit hem från Grekland. det vill säga 18 september. Kommer jag klara det tro? ha haha neeeej! Men OM jag ska berätta det för någon så är det 2 av de närmsta vännerna... INGEN på jobbet, ingen i familjen, ingen annan alls...

fick faktiskt ett pluss nyss också och då hade jag precis slängt i mig pizza och 2-3 glas cola.. dock var det ju inte väldans starkt, men vad hade jag förväntat mig lixom?

NU JÄVLAR SKA DET GÅ!!!
    Tack där uppe...
    och tack alla här nere ;)Kyss
  • Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-07-23 18:03:37 följande:
    Just.. nu klarnar det.. det är inte du som kämpar med donatorn...det är Väntan... jisses...
    haha ja precis :) det är inte lätt med våra namn... De är ju snarlika kan man säga...
    men om allt går som det ska och jag kommer över 12 veckor, kommer jag byta tillbaka till  mitt vanliga nick igen..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3