• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Dag och natt

Väntan: Nej man undrar ju vad kroppen har för sig egentligen. Jag och mitt ex försökte aldrig direkt få barn men vi hade ändå stunder i direkt anslutning till ÄL utan skydd några gånger förstod jag i efterhand och inte blev det något för det. Även fast vi inte planerade barn då så kunde jag ändå tänka att det är konstigt att det aldrig blev något. Jag trodde att jag var steril av någon anledning. Därför blev jag väldigt förvånad när det ändå tog sig med min sambo nu i maj. Alla dessa förutsättningar som ska vara vid handen, vilken otrolig process det handlar om för att det alls ska bli något. Det känns som att det aldrig kommer att funka igen, att vi hade tur den gången. Men hoppet lever ändå kvar....{#emotions_dlg.flower}

Men nåja, tänker jag inte på barn så tänker jag på att äta gott hehe. Slängde nyss in en kladdkaka i ugnen som borde vara klar snart, det börjar iaf dofta ljuvligt från köket! Hoppas ni har det bra i stugorna denna fredag allesammans!

• Väntan på en liten

Tycker det är så jädra skumt att ha nada symtom brukar alltid ha massa och nu inte enda skit, förutom finnar som attan i nyllet.

Tycker det är asskumt, men det är bara att inse testet var ju negativt så eller ett helvt svaaaaaaaaaaagt plus men det andra var helt negativt och¨så positivt ÄL test 3 dagar innan BIM och det har jag då aaaaaldrig nånsin fått förr.

Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • MCT79

Väntan jag vill bara klargöra vad JAG menade.. jag försökte reda ut begreppen för mig själv bara. Jag har absolut ingen åsikt alls om vem/hur/när du eller någon annan skaffar barn!
    Det som förvirrade mig var när Längtan nämnde sambo.. och min spontana reflektion var "varför skaffar man barn med donator om man har sambo?"

Verkligen ledsen om du tog illa upp, men som Odd skrev, tagga ner lite. Jag tror inte någon här dömer dig på något sätt. Här peppar vi varann!

• Happiness

Ok nu ska ni få läsa vad jag satt  i mig ikväll "bara" för att försöka döva hungern och illa måendet. Frosseriet började väl vid 5-tiden.

Ost-kex
    Oliver
    torkad lök
    räk-sallad
    cachew nötter
    feta ost
    och massor av GODIS+ cola light(2 burkar)! Detta kommer gå jätte bra Demon. Med andra ord det är omöjligt att äta bort illamåendet. Varken söt,fett,surt, beskt,starkt, salt, protein eller kolhydrater hjälper.

Tidigare under dagen provade jag också:
    Fiskbullar
    Potatis
    Smörgås med ost.

Förra grav. vägde jag över 100 kg när jag åkte in. Start vikten var 62...Men fortsätter jag i detta tempo kommer jag spränga 100 kg gränsen om en månad.

• Väntan på en liten
    Dag och natt skrev 2010-07-23 20:37:34 följande:
    Väntan: Nej man undrar ju vad kroppen har för sig egentligen. Jag och mitt ex försökte aldrig direkt få barn men vi hade ändå stunder i direkt anslutning till ÄL utan skydd några gånger förstod jag i efterhand och inte blev det något för det. Även fast vi inte planerade barn då så kunde jag ändå tänka att det är konstigt att det aldrig blev något. Jag trodde att jag var steril av någon anledning. Därför blev jag väldigt förvånad när det ändå tog sig med min sambo nu i maj. Alla dessa förutsättningar som ska vara vid handen, vilken otrolig process det handlar om för att det alls ska bli något. Det känns som att det aldrig kommer att funka igen, att vi hade tur den gången. Men hoppet lever ändå kvar....{#emotions_dlg.flower}

Men nåja, tänker jag inte på barn så tänker jag på att äta gott hehe. Slängde nyss in en kladdkaka i ugnen som borde vara klar snart, det börjar iaf dofta ljuvligt från köket! Hoppas ni har det bra i stugorna denna fredag allesammans!

När jag var 16 så hade jag en kille och vi hade ta mig tusan dum som var sex varje dag utan skydd i 8 månader blev aldrig gravid. Tur det kanske, men ändå liksom.

Sedan när jag var 21 så var jag ihop med min största kärlek och efter en enda gång så var jag gravid. lev abort då för han skulle lämna mig annars för jag skulle förstöra hans liv om jag behöll barnet.
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    MCT79 skrev 2010-07-23 20:41:13 följande:
    Väntan jag vill bara klargöra vad JAG menade.. jag försökte reda ut begreppen för mig själv bara. Jag har absolut ingen åsikt alls om vem/hur/när du eller någon annan skaffar barn!
    Det som förvirrade mig var när Längtan nämnde sambo.. och min spontana reflektion var "varför skaffar man barn med donator om man har sambo?"

Verkligen ledsen om du tog illa upp, men som Odd skrev, tagga ner lite. Jag tror inte någon här dömer dig på något sätt. Här peppar vi varann!
    Jag blev skitledsen att ni utbrister och tänker så, det tar hårt nu när man är så känslig och frustrerad kanske inte skulle känna så om man var på försök 2 men efter snart 1,5 år så är man mer skör.
  • Väntan på en liten

Jag har gått ner 7 kg på 2 veckor, recep  35 + ute 45 + inomhus med fläkt på och ingen ork att varken laga mat eller äta, drack vatten och saft i 2 veckors tid och åt lite frukt och glass då och då.

• MCT79
    Väntan på en liten skrev 2010-07-23 20:52:24 följande:
    Jag blev skitledsen att ni utbrister och tänker så, det tar hårt nu när man är så känslig och frustrerad kanske inte skulle känna så om man var på försök 2 men efter snart 1,5 år så är man mer skör.
    Men vadå? Tänker hur? Att jag blandade ihop er två? VAD är det jag har tänkt?? Nu blir jag ledsen på dig!
  • MCT79

Ohh nu har jag gravsymtom!! Jag mår illa!  :D   Ni tror väl inte att det kan bero på att jag satte i mig 120 gram choklad nyss va?  Cool

• Dag och natt

Det är så otroligt lätt att det blir missförstånd på internet när man sitter och skriver och vips så har någon blivit sårad trots att detta inte alls har varit meningen på nåt sätt! Jag har inte alls uppfattat det som att någon har något emot att du har donator Väntan men det är väldigt lätt att man blandar ihop folk här. 
    Jag förstår att du känner dig skör men här tror jag helt enkelt att det rör sig om ett missförstånd och det enda folk vill här är att stötta varandra! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3