• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Nu har min mens kommit ordentligt. Nästan lite skönt faktiskt, nu kan man börja se framåt och planera för nästa månad.
    Häftigt ändå att se att kroppen funkar så bra efter missfallet. Mensen här kom ju prick 28 dagar efter, det känns tröstande. Kanske behövde kroppen en mens för att återställa sig ordentligt.
    Nu laddar jag förrådet med nya ÄL-stickor och ser fram emot att njuta av min älskade sambo vääääldigt mycket de kommande veckorna! Och av semesteröl! Nästa anhalt, precis som Muffe säger, är ett MAJ-barn!

• färnik
    Odetta skrev 2010-07-24 10:14:35 följande:
    . Jag är så glad för alla VUL jag fått hittils (3 stycken) och ska få (ska till SpecMVC på tisdag) annars hade jag nog blivit galen på riktigt...

*kram*
    Vad gäller det här så behöver jag råd och tips. Hur får jag igenom fler VUL? (har blivit lovad ett den 4/8 om liten är kvar då, men vill ju inte vänta till rutinUL sedan) Hur "tjatar jag mig till" SpecMVC? Behöver hjälp med argumenten. Flört
  • Väntan på en liten

Testade igen både sticka från Testlagret och CB negativt men ingen mens än, men vet av erfarenhet att negativa test så här pass sent i cykeln betyder att mensen är på gång vilken sekund som helst. Dag 28 idag 12 dagar efter ÄL och tempen börjar gå ner också.

Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • färnik

Kom att tänka på den sak när jag satt här.  De säger ju att om man väl har sett ett pickande hjärta så sjunker risken för missfall väldigt mycket. (från 30 till 5-10% eller ngt sådant har jag för mig?) Hur har det varit vid era missfall/MA´s? Jag har aldrig sett ngt hjärta picka, vid mina missfall...

• Väntan på en liten

Hann aldrig göra VUL när jag fick MA, skulle göra det den 28 maj och fick MA den 22 maj.

Hört att risken sjunker till 3% om man sett hjärtat slå i v.8

Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • MCT79
    Väntan på en liten skrev 2010-07-24 18:29:02 följande:
    Testade igen både sticka från Testlagret och CB negativt men ingen mens än, men vet av erfarenhet att negativa test så här pass sent i cykeln betyder att mensen är på gång vilken sekund som helst. Dag 28 idag 12 dagar efter ÄL och tempen börjar gå ner också.
    Fasen vad trist.. :((
  • färnik

Nej jag har ju heller aldrig hunnit det vid mina 4 mf/ma (v7, 8 och 11) 3%, det lät ju lågt och bra. Flört 10½ dygn till VUL för min del, måtte det visa på ett litet Hjärta där inne då!

• LillaMy3
    Muffe80 skrev 2010-07-24 15:39:00 följande:
    Jag tror min mens ska komma imorgon eller måndag, men det känns som den kommer när som helst. Springer på toa hela tiden och kollar, vill bara att den ska komma nu så det är över snart , den däe jävla skiten :) Ursäkta mig.

Enda bra är att det är mysigt med en maj-bebis tycker jag :) Men hade ju hellre haft en i april, och ännu hellre pyret som skulle kommit i januari.... Kan inte sluta tänka på att jag nu skulle varit i v 13 ungefär
    Skulle också varit ca v. 13 nu. Tänker inte på det varje dag, men det dyker upp i tankarna lite titt som tätt.

Har en vecka kvar till BIM. Vet faktiskt inte alls vad jag skall vänta mig. Hoppas såklart. Känner efter och tycker mig ha både det ena och andra symptomet, men samtidigt så hade jag det förra månaden också och då var det inget. Så¨försöker ställa in mig på att det inte är något nu... Men usch så svårt det är.

Hoppas din värk inte är mensvärk!!!

*kramom*!
  • Dag och natt

Hej sötisar! 

Hoppas att ni har haft en bra dag i det underbart förlösande regnet. Jag har varit helt ofantligt trött, jag fattar inte! Sov till halv tio och gick och lade mig igen strax efter elva för att sova till efter ett! Har dessutom problem med magknip, magen gillade verkligen inte kladdkakan lika mycket som jag... Tycker att det borde ha gått över men jag har tyvärr fortfarande ont.

Muffe80: Håller tummarna så länge mensen inte kommit på besök hos dig! Tråkigt om du och sugerrush drar ner på fl men jag förstår varför! Jag vet också att fl kan få en att tänka lite extra mycket på symptom. Flört 

Nej nu har jag så ont i magen så jag måste gå och göra nåt annat! Kram allesammans! 

• färnik

Jag skulle haft i mitten av augusti om jag inte fått missfallet i januari. Tänker mer på det ju mer det närmar sig faktiskt, hoppas det kan släppa lite när BF är passerat... Gråter Men det gör det nog inte, en av mina bästa vänner ska ju ha då också, och det lär ju påminna mig...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3