• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Odetta
    färnik skrev 2010-07-24 09:52:18 följande:
    26:e mars enligt kliniken, 27 enligt mig själv. Flört

Jag har under alla mina graviditeter (det här är den 6:e...) haft symptom väldigt tidigt, oftast börjat må lite illa, gå upp och kissa på natten osv redan 1 vecka-10 dagar efter ÄL.. Ofta resonerar ju folk så att mår man illa etc så är allt bra där inne, men det behöver uppenbarligen inte vara så. Förra grav så spydde jag som en tok i v8 och skulle läggas in med dropp, då kollade de med VUL, och insåg att tvillingarna där inne inte levde... Rynkar på näsan Så för egen del, hade jag gärna varit symptomfri, så jag i alla fall kunde försöka låtsas som ingenting...
    Ja, jag har inte heller kunnat förlita mig på mina symptom...med MA:et mådde jag illa från v7-11 och då hade den dött i v8 redan. Ömma bröst hade jag aldrig och magen var uppblåst så det fanns ju inget direkt som skvallrade om att det hade gått så fel (förutom att jag i v13 fortfarande inte kunde känna min livmoder...vilket jag kunnat göra klart och tydligt dem andra graviditeterna....och att jag fick en liten blödning i v14+6)

Så nej...det där med symptom...tycker att ska det gå åt fanders så ska man få slippa eländet. Jag är så glad för alla VUL jag fått hittils (3 stycken) och ska få (ska till SpecMVC på tisdag) annars hade jag nog blivit galen på riktigt...

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Jaha, då testade jag fetminus imorse plus ej gravid, gjorde 2 st och tänkte att plusset borde bli lite svagt om det är ngt på gång , BIM -1 eller 2 idag.... Borde väl visat ngt?

Har extrem mensvärk eller vad det är, känns ungefär som vid missfallet...
    Så mensen kommer väl snart.

Nu ska jag knapra ipren och lägga mig i soffan och vara deprimerad! Dum man är som tror att det tar sig på en gång direkt....

Man ska ju inte ta ut ngt i förskott, jag hann ju planera och kolla BF och allt möjligt skit!

• sugarrush

Muffe, det gjorde jag också! Kollade BF och sånt... Dum man är alltså! Nästa månad ska jag försöka hålla mig borta från sånt, och ska även försöka minska min närvaro här på FL också.

Ligger själv här med mensvärk och kvider, mensen är prick på dagen (även om jag hade bruna flytningar 6 dagar innan.)
    Är trött och ledsen på allt det här nu.

• Muffe80

Jag ska också försöka hålla mig från fl faktiskt, vet inte om jag ska testa med äl-stickor men det tror jag?
    men ska försöka att inte surfa så mycket så kanske symtommen minskar...

Men jag funderar starkt på att ringa någon läkare och fråga... om jag nu inte är gravid så vill jag inte må så här innan varje mens.

Så här ser mitt liv ut ut:
    ont vid äl i 6-7 dagar
    Ont tre dagar efter äl fram till mens med mensvärk, ömma bröst m.m.
    Ont-fri från mensens slut till ca 4 dagar innan äl...

Ja har ju fan ont hela tiden, ska det verkligen vara så??? eller är jag missbildad nu efter missfallet eller?

usch, jag är så ledsen MEN, jag lever lite på en gnutta hopp om att mensen inte kommer...

• sugarrush

Själv känner jag igen min kära helvetes-mensvärk. Den har jag haft varje månad senaste året, och känns exakt likadant som när jag fick MF. Har skitstarka tabletter att ta vid nödläge men nu hittar jag dem fan inte!!!!!

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-07-24 11:02:23 följande:
    Jag ska också försöka hålla mig från fl faktiskt, vet inte om jag ska testa med äl-stickor men det tror jag?
    men ska försöka att inte surfa så mycket så kanske symtommen minskar...

Men jag funderar starkt på att ringa någon läkare och fråga... om jag nu inte är gravid så vill jag inte må så här innan varje mens.

Så här ser mitt liv ut ut:
    ont vid äl i 6-7 dagar
    Ont tre dagar efter äl fram till mens med mensvärk, ömma bröst m.m.
    Ont-fri från mensens slut till ca 4 dagar innan äl...

Ja har ju fan ont hela tiden, ska det verkligen vara så??? eller är jag missbildad nu efter missfallet eller?

usch, jag är så ledsen MEN, jag lever lite på en gnutta hopp om att mensen inte kommer...
    än så länge är det inte kört..
    för mig hjälpte det faktiskt att skita i FL helt och lägga undan tankarna (så gott det går)
    på bebisverkstaden. Då överbelastade jag inte mig själv psykiskt eller fysiskt och symptomen försvann och jag fick pluss istället :)
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Mmm just den månaden jag fick plus hade jag också hållt mig borta från FL faktiskt. Sammanträffande? Kanske. Men det är ju så KUL att hänga här och träffa likasinnade.... Kommer verkligen sakna alla...

• MCT79

Vad tråkigt Muffe.. men än är inte mensen hos dig vettu.. It ain´t over until  it´s over....

Jag tjyvtestade i morse... fett negativt. Otippat. ;) Jag behöver hjälp att räkna. Enligt min cykel skulle jag ha äl 13 juli.... å har en lutealfas på¨14 dagar så bim borde vara 27:e.... tisdag alltså.

Men jag fick inte pos ältest förrän onsdag den 14:e på kvällen... då infaller ju äl 24-48 timmar senare eller? Sååå... om jag räknar äl den 15:e så borde jag ju alltså inte ha bim förrän den 29:e eller tänker jag vansinnigt fel då?
    Isf är det ju "bara" bim -5 idag.. och därmed en massa väntan kvar.
    Men jag blir inte förvånad om mensen kommer redan på tisdag.. har molvärk nu och lite ömma bröst.

• Muffe80

Jag tror min mens ska komma imorgon eller måndag, men det känns som den kommer när som helst. Springer på toa hela tiden och kollar, vill bara att den ska komma nu så det är över snart , den däe jävla skiten :) Ursäkta mig.

Enda bra är att det är mysigt med en maj-bebis tycker jag :) Men hade ju hellre haft en i april, och ännu hellre pyret som skulle kommit i januari.... Kan inte sluta tänka på att jag nu skulle varit i v 13 ungefär

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-07-24 15:39:00 följande:
    Jag tror min mens ska komma imorgon eller måndag, men det känns som den kommer när som helst. Springer på toa hela tiden och kollar, vill bara att den ska komma nu så det är över snart , den däe jävla skiten :) Ursäkta mig.

Enda bra är att det är mysigt med en maj-bebis tycker jag :) Men hade ju hellre haft en i april, och ännu hellre pyret som skulle kommit i januari.... Kan inte sluta tänka på att jag nu skulle varit i v 13 ungefär
    Mjo.. jag tänke också den tanken en dag... jag hade varit v. 30+4 om allt gått vägen.... kan inte ens föreställa mig det.. men det hade närmat sig med stormsteg!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3