• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:27:24 följande:
    du kanske även känner igen mig som inheaven? jag känner igen dig mycket väl...

Mycket väl? Hur då menar du?

Måste bara fråga, är det nåt fel att skaffa barn med en donator, det känns som vissa här tycker det.

Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Längtan efter liten
    Väntan på en liten skrev 2010-07-23 19:24:22 följande:

Måste bara fråga, är det nåt fel att skaffa barn med en donator, det känns som vissa här tycker det.

Ja jag och du har varit med i samma tråd/trådar innan :) därför känner jag igen dig mycket väl ;)

Varför skulle det vara fel med en donator? hade jag inte haft stadigt hade jag kunna tänka mig den utvägen för att få ett barn... det finns säkert många som har mycket att invända om att man tar donationer, men vad spelar det egentligen för roll vad andra tycker? det är du och dina beslut som räknas. Det är ditt liv och dina känslor och din kropp.. så stå på dig tycker jag - Kram
    Längtan efter liten är stor
  • färnik
    Längtan efter en liten: Jag vet PRECIS hur du känner det. Har också precis plussat efter 3 missfall på raken, och känner mest panik.

Hur ska man våga glädja sig? Jag kan inte det i alla fall, när det gått så illa tidigare. Samtidigt går det inte att låta bli att tänka på graviditeten, dels för att "symptomen", eller vad man nu ska kalla dem, är såpass kraftiga, och dels förstås för att det här är vad jag mest av allt önskar...  Varannan tanke som poppar upp i huvudet är ju "Jag är gravid!" (och tankarna däremellan är "det kommer gå åt helvete"...)
  • Väntan på en liten
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 19:31:15 följande:
    Ja jag och du har varit med i samma tråd/trådar innan :) därför känner jag igen dig mycket väl ;)

Varför skulle det vara fel med en donator? hade jag inte haft stadigt hade jag kunna tänka mig den utvägen för att få ett barn... det finns säkert många som har mycket att invända om att man tar donationer, men vad spelar det egentligen för roll vad andra tycker? det är du och dina beslut som räknas. Det är ditt liv och dina känslor och din kropp.. så stå på dig tycker jag - Kram
    Känner bara hån asg smileys eller den andra varianten du med donator...jag tar bara illa vid mig nu och alla frågor i anddra trådar får man alltid så konstiga frågor varför, är det inte skumt att ligga med någon annan och gud vet allt. vad har folk för en massa konstiga fördomar om en egentligen? Att man inte har hjärnceller kvar eller bara för att man inte skaffar barn som alla andra? 
    Längtar...11 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten

Skaffar barn på samma sätt som alla andra .

• Dag och natt
    Väntan: Ja men visst, jag förväxlade era nick!! Det var självklart till dig jag menade. Det kan ju vara så att du och just den här donatorn inte passar ihop hur mycket ni än försöker? Jag känner ett par som har försökt i åtta år tror jag att det är utan att det blivit något barn, och det är inget fel på varken henne eller honom. Kanske ska du försöka med någon annan donator?

Längtan: Oj men GRATTIS! Jag har inte jättekoll men så man kan se graviditet genom att ta ÄL-test innan BIM? Det är ju bra att veta! Det där teststrecket var ju iaf väldigt tydligt! {#emotions_dlg.flower}

Här är iaf mensen alldeles snart helt slut, har nästan alltid bara tre dagar så det är skönt. Dricker lite gott rött vin ikväll, min semester har äntligen nästan börjat! Ska bara jobba halva måndan också men det är inte så farligt!
    Tänkte åka på bilsemester i södra Sverige så jag hoppas det blir lite fint väder även framöver. ;)

• Väntan på en liten
    Dag och natt skrev 2010-07-23 19:59:30 följande:
    Väntan: Ja men visst, jag förväxlade era nick!! Det var självklart till dig jag menade. Det kan ju vara så att du och just den här donatorn inte passar ihop hur mycket ni än försöker? Jag känner ett par som har försökt i åtta år tror jag att det är utan att det blivit något barn, och det är inget fel på varken henne eller honom. Kanske ska du försöka med någon annan donator?

Längtan: Oj men GRATTIS! Jag har inte jättekoll men så man kan se graviditet genom att ta ÄL-test innan BIM? Det är ju bra att veta! Det där teststrecket var ju iaf väldigt tydligt! {#emotions_dlg.flower}

Här är iaf mensen alldeles snart helt slut, har nästan alltid bara tre dagar så det är skönt. Dricker lite gott rött vin ikväll, min semester har äntligen nästan börjat! Ska bara jobba halva måndan också men det är inte så farligt!
    Tänkte åka på bilsemester i södra Sverige så jag hoppas det blir lite fint väder även framöver. ;)

Det har jag också testat, men hinner mycket på 14 månader och jag tror inte båda är sterila.
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 19:21:54 följande:
    usch nu säger jag det fast jag inte ska - TACK alla...
    Kommer testa med digitala imorgon... vågar inte ikväll då jag dricker mycket cola ;)
    Kommer ta första spruan ikväll efter vi lagt dottern.
    Den här gången kommer jag inte berätta detta för någon förrens efter vi kommit hem från Grekland. det vill säga 18 september. Kommer jag klara det tro? ha haha neeeej! Men OM jag ska berätta det för någon så är det 2 av de närmsta vännerna... INGEN på jobbet, ingen i familjen, ingen annan alls...

fick faktiskt ett pluss nyss också och då hade jag precis slängt i mig pizza och 2-3 glas cola.. dock var det ju inte väldans starkt, men vad hade jag förväntat mig lixom?

NU JÄVLAR SKA DET GÅ!!!
    Tack där uppe...
    och tack alla här nere ;)Kyss
    Kom att tänka på en sak.....du vet att cola innehåller typ lika mycket coffein som kaffe? Det är bra att undvika koffein helt, särskillt om man haft flera mf....bara en tanke

(och meningen är absolut inte att skrämma upp dig, bara lite info att kanske inte dricka så mycket / inget alls om du själv inte hade tänkt på det )

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Väntan på en liten skrev 2010-07-23 19:24:22 följande:

snälla väntan, det finns ingen här som tycker att ditt val att skaffa barn med donator är fel...du behöver inte ha taggarna uttåt härinne

Och säger man "ja det är du med donatorn" så tror jag att det enbart är för att kartlägga och komma ihåg vem just du är...så tänker jag, "väntan" är hon med donator, Happiness är hon jag pratat med som också haft sent MA, röntgensyrran är hon som har det lyxiga jobbet och så vidare. Det ligger absolut inget illa menat bakom, bara ett sätt att komma ihåg /  minnas vem vem här är

STOR kram till dig! Jag tycker att det är jättetuft av dig att du går din egna väg och kämpar på för att själv se till att få det barn du önskar dig. skulle fler göra som du skulle det nog finnas en hel del färre tanter därute som är bittra över att livet inte blev som dem ville. Vill man ha barn men inte vill / har en man att få dem tillsammans med så är ju donator ett ypperligt bra alternativ! *kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • LillaMy3
    Odd: Du som är så bra på g-test Tror du att det är någon poäng med att testa redan på söndag (äl+7)? Är så otålig Plusade på äl +9 ca sist.
    Det är ju bara ca 50% chans för plus på äl +10 så antagligen är det en dum ide. Borde vänta en vecka till och bara testa om mensen inte kommer. Det är ju så man "ska" göra

Jobbat hela veckan. Trött. Skönt med helg nu!! 
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3