• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Happiness
    sugarrush skrev 2010-07-22 18:59:40 följande:
    Och DÄR kom de stora bruna mensflytningarna igång. Dags att plocka fram tampongerna och säga adjöss till den här månadens hopp!
    Fast det var ju väldigt väntat...
    Good luck ni andra!
    Åh nej säg inte att tant röd bultar på din dörr också. Nästa månad ska jag rulla ut lite taggtråd runt era hus med speciella häx-fångareDemon Come on red witch.....Funderar på att gräva stora vallgravar utanför oss så inte MF-häxan kommer in här.
  • Muffe80

Varför kan man inte bara beställla ett barn och plantera in det i livmodern direkt? och att det kommer ut efter 4 månader, det vore lagom

• FruW

Happiness - jag börjar gräva, när kommer du? Så jag hinner sätta på lite the till dig, o kanske en rabarberpaj?? Lockar o pockar, behöver all hjälp jag kan få för att jaga häxan här ifrån!! Vi kanske kan samla alla som vill från tråden o bygga oss ett fort! Här sitter vi o häckar tills alla har fått bli mammor till fina små kids? {#emotions_dlg.djavulsk}

Har varit några deppiga timmar, har t o m lyckats dra med sambon ner i mitt svarta hål, inte så bra.. Kommer kännas bättre i morgon, när mensen väl kommit i gång, för då är det ju inte så många dagar kvar innan man kan börja testa för äl igen, men nu, när mensen precis har knackat på, fy f´n!

Ska åka på tältsemester till kusten i morgon - är inte sugen för fem öre!! Mensvärk, mens i tält på natten med allt vad det innebär, bad o mens.. förvisar här med mensen, den får komma tillbaka när jag fått mitt barn!

Sorry för det förbannade inlägget, lovar att va lite gladare nästa gång!

Muffe, har du testat dig?

Sugarrush, du är lite tidig med mensen den här månaden va? Jag gör dig sällskap i lingonskogen - ska vi ta en drink (bloody mary kanske Skål) tillsammans på en lingontuva, med extra mkt sprit i, bara för att vi kan?

MCT - har inte sett dig här på ett tag, hur går det för dig? Hoppas jag inte lockat dig i testträsket!

• Muffe80

Haha mimmi, vad rolig du är. Du får det att bli lite lättare för de som fått mens tror jag, får se om jag gör er sällskap med en drink i lingonskogen eller inte.

Har inte testat mig än, bim på söndag, ungefär... eller lördag, eller måndag :)
    Ska testa på lördag när sambon är hemma, med CB digitalt ...

Nu har jag fått mer flytningar, kanske mensen på intåg? Plus värk!

• sugarrush
    Happiness skrev 2010-07-22 19:54:12 följande:
    Åh nej säg inte att tant röd bultar på din dörr också. Nästa månad ska jag rulla ut lite taggtråd runt era hus med speciella häx-fångareDemon Come on red witch.....Funderar på att gräva stora vallgravar utanför oss så inte MF-häxan kommer in här.
    Happi: Jag beställer genast en grävskopa så du slipper anstränga dig i onödan.. Efter denna helg ska det inte vara något mer blod här! taggtråd säger du... låter bra! Elstängsel kanske invirat i taggtråden? Med lite krigsminor strösslat på marken utanför..?

Mimmi80: Abslolut, en stor bloody mary med MYCKET sprit! Gärna!! Har redan värmt upp med lite baginbox-vin ikväll, var så förbannad på mensjäkeln!
    Mensen var 1-2 dagar tidig, den var ju beräknad på lördag egentligen. Imorrn kommer det färska blodet att flöööööda, idag har det mest kommit en massa massa brunt... (fick t.o.m. upplysa sambon tillika hemmets tvättansvariga att det inte var så att jag bajsat i byxorna...hehe..)
    Det enda positiva är att jag faktiskt ännu inte fått den där djävuls-mensvärken som jag vanligtvis har. Kanske ändrade sig kroppen efter missfallet... i dont know. Men den är ruskigt skön att slippa.

Nu jäklar! Nu kommer månaden då vi ska plussa!
  • Dag och natt

Men vad är det med kärringen den här månaden? Trist att vi är några nu som fått mensen eller verkar vara på väg att få. Jag har då inte bjudit henne på Gevalia nej! Skrikandes 

Men jag följer också gärna med till lingontuvan mimmi80 och skålar men då vill jag ha min favoritdrink "Gin & Yang" från Grill-restaurangen (Sthlm) medan jag fortfarande kan! Underbara drink! Skål 

Men nu känns det rätt ok ändå, för varje dag som går så är det en dag närmare ÄL igen! Skrattande
    Jag träffade några kompisar igår och ett par av dem hade jag inte sett sen jan-feb. Båda var gravida varav en var höggravid och den andra har några månader kvar. Jag har inga problem att umgås med gravida och prata om deras graviditeter - däremot tyckte jag att det kändes som ett tomhål när de stod och jämförde sina runda magar och det enda jag kunde tänka på var att jag undrade hur jag hade sett ut nu tolfte veckan. Rynkar på näsan

Längtan: Det måste ju onekligen vara svårare om din donator och du inte kan träffas så mycket som det kanske behövs för att det ska ta sig. Jag känner inte till hela din historia men jag hoppas att du får både barn och hund och inte ger upp! Och du är inte ensam, jag önskar ju att ingen av oss behövde den här tråden men nu är vi ju ett väldigt trevligt gäng här som fortsätter stötta varandra så länge det behövs! Kanske du ska ta en drink med oss i lingonskogen så länge? Skål *KRAM*

• FruW

Trevligt med så mkt fint sällskap i lingonskogen - men jag hoppas att jag behöver se er där, okej?! (Ryter lite, för att skrämma tanten på flykt!)

I morgon drar vi till kusten för att tälta över helgen, när jag kommer hem så hoppas jag se många fina pluss i tråden!

KRAM Solig

• Anna i Hult

Här är en till som verkar ha hamnat på lingontuvan denna månad också...Bloddy Mary för mig tack!

• Muffe80

Nej men får alla mens eller? Är det meningen att alla ska plussa i augusti kanske?
    Får väl räkna in mig också snart då.

Har skum värk i magen, ibland trycker det neråt som att jag ska föda ut ngt, trycker även ner mot rumpan ibland, helkonstigt. Ibland värker det till mer uppåt magen, och ibland kommer lite mensvärkar...

Detta samtidigt som jag har lite ömma bröst samt lite illamående, imorgon får vi veta för då ska vi ta ett test på morgonen, spännande.

Tror att jag skulle kunna få mens antingen idag, lördag, söndag eller måndag tom.. Har ingen riktig koll efter missfallet osv :) Dryga dagar!!!

• MCT79

Oj vad ni skriver. jag har haft en datorkrasch här så just nu jobbar jag för att rädda det som räddas kan!
    Fördelen - man tänker definitivt inte på bim....  nackdelen... det blev dyyrt.

mimma, vad trist med neg. test! När hade du bim?? Det var väl 24:e?

Hörrni jag hjälper till att gräva! Nån som har tillgång till traktor!? Jag menar... ju fortare grävningen blir klart, desto mer drinkar till oss!
    Jag har några dagar kvar till bim.. oonsdag eller torsdag nästa vecka... Äl kom ju lite senare än vad jag trodde.
    Har absolut NOLL och intet symtom så jag har inga förhoppningar alls. Förra månaden hade jag massor.
    Det enda som hände för 3 dar sen var att det ilade så in i vassen i livmodern/lite till höger om den när sambon och jag låg i soffan och såg film. Höll i sig ett par minuter och kom liksom i "intervaller". Ingen idé att analysera. Förmodligen tarmarna! =)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3