• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • färnik
    Väntan på en liten skrev 2010-07-21 21:00:20 följande:
    Nu ska jag se Livet på BB
    Klarar du sånt?! Jag kan inte titta på förlossningsklinikerna, BB-liv eller ngt sådant, kommer det upp när maken sappar får han vara jäkligt snabb att byta, annars bryter jag ihop. typ... Gråter
  • Happiness
    färnik skrev 2010-07-21 21:05:20 följande:
    Superkvinna, ja jag brukar få höra det, särskilt med tanke på min sjukdom, men jo, jag vill ju verkligen... Älskar det här livet, fast det är mkt jobb och nästan inga pengar. Kanske är det ngt med området, syftar på din mamma och mormor.Flört

Jo men jag ska ta det lugnt. Mockning åt hästar och höns är inte allstungt, jag får bara låta det ta lite tid. Men jag har svårt att låta bli att motionera hästen, men jag får försöka ha gubben till att lyfta selar och vagnar och så... Men jag kan inte bara lägga mig ner heller, för då kommer jag ju inte göra annat än älta min oro... utan lite igång behöver jag vara för att må bra. Och rensa lite ogräs, pyssla i växthuset och sådär, är ju egentligen inte så jobbigt.

Men vi får väl se, med dottern fick jag Hyperemesis gravidarum och svår foglossning mkt tidigt, blir det lika den här gången, är det bara några veckor kvar tills jag blir sängliggande. Skrikandes
    Oj hade du Hyper! Shit vad jobbigt! Fick du dropp då eller? Var du inlagd? Hur kunde sjukvården hjälpa dig? Postafen hjälpte nada eller?
    När i förra graviditeten brakade det lös? Hur länge höll det på? nte hela va? Min granne hade det och hon fick ett litet helvete (ursäkta). Fram och tebax till sjukhuset. Hon trodde på allvar att hon blivit knäpp. Hon tyckte det var så jäkla jobbigt så hon övervägde abort. Herregud vad man måste må illa då. Hoppas verkligen du inte kommer då det så.
  • Väntan på en liten
    färnik skrev 2010-07-21 21:06:31 följande:
    Klarar du sånt?! Jag kan inte titta på förlossningsklinikerna, BB-liv eller ngt sådant, kommer det upp när maken sappar får han vara jäkligt snabb att byta, annars bryter jag ihop. typ... Gråter
    Ja jag klarar av att titta varför skulle jag inte? Jag har ju jobbat med det så...
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • färnik
    Hapiness: spydde från v 5-6  riktigt illa från v 8 ca, slutade först 6 timmar efter dotterns födelse. (gick 15 dagar över tiden dessutom) Blev inlagd med dropp första gången v 12, sedan var det fram och tillbaka trots medecinering med primperan...

Väntan på en liten: innan alla mina missfal tittade jag också, men numera blir jag så ledsen över att jag kanske aldrig får uppleva det där igen, när jag ser... och känner bara att livet är så orättvist. Och hamnar ganska djupt i min bebis-brist-sorg.  Alltså samma grej som att jag har svårt att ugås med gravida, och bebisar...
  • FruW

Väntan på liten - ursäkta om jag är glöms, men vad visade gravtestet då? När har du bim? blöder du?

Färnevik - jäklar, håller med happiness, superwoman!! Blir trött bara av tanken på allt du gör Så himla starkt!! Du har ingen chans att få hjälp med hästen? Prova longering någon dag emellanåt, så får de ju iaf sträcka på benen, o markarbete är ju alltid bra..

Jag rider, en kompis har 2 hästar o jag rider den ena (lyx!! Inget jobb med hästen, inga kostnader, bara rida o pyssla när jag är där.. Skäms) han är mestadels lugn, har aldrig flugit av, men varit nära ibland.. tror nog jag rider så länge det känns ok, sen får det va för ett tag...

Här har vi drabbats av värsta skyfallet, regnar hur mkt som helst, men varmt! Känns inte så "svenskt"! Måste nog gå ner o kolla i källaren.. !

• Väntan på en liten
    färnik skrev 2010-07-21 21:25:38 följande:
    Hapiness: spydde från v 5-6  riktigt illa från v 8 ca, slutade först 6 timmar efter dotterns födelse. (gick 15 dagar över tiden dessutom) Blev inlagd med dropp första gången v 12, sedan var det fram och tillbaka trots medecinering med primperan...

Väntan på en liten: innan alla mina missfal tittade jag också, men numera blir jag så ledsen över att jag kanske aldrig får uppleva det där igen, när jag ser... och känner bara att livet är så orättvist. Och hamnar ganska djupt i min bebis-brist-sorg.  Alltså samma grej som att jag har svårt att ugås med gravida, och bebisar...
    Förstår men jag blir ju varken mer eller mindre gravid av att titta.
    Längtar...10 månaders kamp, lätt som en fjäder att bära, tung som bly att mista. MA 7+1 22/5-10
  • Väntan på en liten
    FruW skrev 2010-07-21 21:49:23 följande:
    Väntan på liten - ursäkta om jag är glöms, men vad visade gravtestet då? När har du bim? blöder du?

Färnevik - jäklar, håller med happiness, superwoman!! Blir trött bara av tanken på allt du gör Så himla starkt!! Du har ingen chans att få hjälp med hästen? Prova longering någon dag emellanåt, så får de ju iaf sträcka på benen, o markarbete är ju alltid bra..

Jag rider, en kompis har 2 hästar o jag rider den ena (lyx!! Inget jobb med hästen, inga kostnader, bara rida o pyssla när jag är där.. Skäms) han är mestadels lugn, har aldrig flugit av, men varit nära ibland.. tror nog jag rider så länge det känns ok, sen får det va för ett tag...

Här har vi drabbats av värsta skyfallet, regnar hur mkt som helst, men varmt! Känns inte så "svenskt"! Måste nog gå ner o kolla i källaren.. !
    Svagt positivt knappt så man ser, BIM på söndag, blöder inte men haft MA förr och mådde precis som nu.
  • FruW

Väntar - håller tummarna för dig! Testade du med morgonurinet (eller koncentrerat då, med gravtestet?) Kanske får starkare pluss då..?

Här har det varit riktiga skyfall i några timmars tid, fick en plötslig impuls att gå ner o kika i källaren (gammalt hus) vår extratoalett fick golvet skurat - torkade upp ett par liter vatten.. =( Tur vi såg det nu innan det hinner bli någon skada! Får se efter i morgon vart vattnet kom från.. Lägenhet har sina fördelar..!

• Anna i Hult

färnevik- Låter jobbigt men oändligt härligt! Vi har vanlig villa, men på landet och har bara höns och katter ( och sköldpaddor och fiskar) Hade gärna haft får, men det har vi inte plats eller mark för.

Jag hade SM 23/6 och ÄL någonstans 7-9/7 BIM nu 23 juli.. Vågar inte testa än, gör det på jobbet och vill inte avslöja något. Borde vänta också för min egen skull minst två veckor. Om nu det fungerar att vänta... illamående idag, hjälper med mat, men det vore ett väldigt tidigt tecken, annars har illamåendet kommit runt v 8 och varat till v 16. Nå , ska ha semester om tio dagar och det är nog bättre att testa efter 23/8, då vet jag iallafall att mensen skulle ha kommit.

• FruW

Godmorgon!
    Flyttar fram BIM-listan.

BIM JULI/AUGUSTI 
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 augusti- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING

Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Atti (Ma juni -10)

VI SOM TAR EN PAUS 
    Maria204

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 27/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
     LittleJunia BF 30/3-2011

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3