• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Dag och natt

färnevik och LittleJunia - vilka UNDERBARA nyheter ni har kommit med idag, massa GRATTIS till er och hoppas nu att allt går bra för er!! Solig

mimmi80: Ja jag vet, det närmar sig med stormsteg! Tror förresten att BIM ska vara den 24:e men det spelar ingen roll eftersom jag inte är hundra när jag hade ägglossning! Nångång i helgen HOPPAS jag att jag har BIM. Glad Och jag får nog säga att jag tycker att jag har massa känningar. Känner nästan hela tiden värk, stick och nyp i magen, känt lite drag i svanken, höfterna kändes på nåt sätt idag som de inte brukar göra. Jag fick en brun flytning idag som jag inte vet vad det var, kanske är mensen på gång ändå. De symptom som jag har haft kan ju så lika bra vara just förestående mensvärk! Jag dricker mycket vatten och går på toa ofta, men så har det ju varit varmt så det är inte heller något klockrent symptom just nu.

Det som däremot ÄR konstigt är att jag är så HIMLA trött... Vi gick och lade oss 21 igår kväll! Haha Skrattande Och ändå så har jag bara suttit och gäspat på jobbet... Nog för att jag försöker varva ner inför semestern men ändå! 

Åh om det ändå vore helg nu!! Solig

• Muffe80

Hoppas du plussar Havsklippan...

jag är så trött så jag inte vet var jag ska ta vägen + mitt illamående som inte ens går över när jag äter.

Ska försöka se Allsång på Skansen och sen  blir det sängen för mig :)

Funderar på att smygtesta kanske på fredag morgon, vad tror ni om det? Sist plussade jag med CB digital först på Bim +3, så det kanske inte visar ngt denna gång men däremot har jag de som visar plus också, men de andra är roligare ;)

• Dag och natt

sugarrush: Såg att du också hade bruna flytningar! Men det behöver väl inte innebära att det är kört den här gången? Jag har aldrig, såvitt jag vet och minns, bruna flytningar innan mens. Jag brukar vara torr och inte ha flytningar alls typ. Nu är jag fuktig och fick brun flytning idag så jag vet inte vad det innebär, om det är positivt eller negativt. Känns som att det bara är att vänta. 
    Och inför min förra graviditet hade jag inte några symptom alls innan BIM! I efterhand förstod jag dock att jag gradvis hade börjat kissa lite oftare än annars. 
    Så jag fortsätter hålla mina tummar stenhårt för dig!! Jag tror inte alls att det är kört för dig.  Solig

• Dag och natt

Muffe80: Tack det hoppas jag med! Vad jobbigt att du är illamående men det känns ju som ett väldigt bra tecken Skrattande Och det skadar ju aldrig att testa så det tycker jag att du ska göra, tänk vad roligt om du får ett positivt test lagom till helgen!! Skrattande

• Muffe80

Först ska jag vänta på att sambon kommer hem imorgon fm, och sen komme vi kanske testa tillsammans torsdag morgon eller lördag morgon...
    Får se hur länge vi kan hålla oss hihi eller om mensen hinner komma förstås!
    Har inte riktigt hunnit få koll på kroppen, dels eftersom detta är första ägglossning efter missfallet + att jag bara haft typ en mens efter jag slutade med piller å sen blev jag gravid direkt.

OM det skulle tagit sig denna gång tror jag sambon blir lite stolt, sist kallade vi hans spermier för superspermier och det gilllade han

• färnik
    Friida11 skrev 2010-07-20 18:13:11 följande:
    Hur lång tid tog det för er som blivit gravida igen efter erat MF? Finns det något hopp om att det kan ta sig denna månad ändå?
    Vi har alltid väntat minst en mens innan vi försökt igen. Det har då tagit sig på 4:e, 1:a och 2:a försöket...

Pratade med mottagningens läkare, tydligen ser alla provsvar de fått utmärkta ut, ingen anledning till att det inte ska gå bra den här gången sa läkaren... Ska göra VUL efter 6-7 fulla veckor. 2-3 veckors väntan nu då.
  • LittleJunia

TACK allihop! Känns fantastiskt!! GRATTIS till dig också Färnevik!!!

Maggan- Jag blev gravid på tredje försöket med min son. Sen försöken till syskon har varit följande: Gravid på andra försöket -missfall i v.6. Gravid igen två försök senare- missfall i v.10. Nu gravid på fjärde försöket efter senaste missfallet. Nu ska det sjutton gå vägen!!!

HjärtaBIM JULI Hjärta
    23 juli - Havsklippan (1:a försöket efter MF i juni-10)
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 augusti- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)

{#emotions_dlg.flower}VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    {#emotions_dlg.flower}
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Atti (Ma juni -10)

HjärtaVI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

{#emotions_dlg.flower}HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 
    {#emotions_dlg.flower}
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

Gravid GRAVIDA Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 27/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
     LittleJunia BF 30/3-2011
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Dag och natt
    Muffe80 skrev 2010-07-20 19:40:29 följande:
    Först ska jag vänta på att sambon kommer hem imorgon fm, och sen komme vi kanske testa tillsammans torsdag morgon eller lördag morgon...
    Får se hur länge vi kan hålla oss hihi eller om mensen hinner komma förstås!
    Har inte riktigt hunnit få koll på kroppen, dels eftersom detta är första ägglossning efter missfallet + att jag bara haft typ en mens efter jag slutade med piller å sen blev jag gravid direkt.

OM det skulle tagit sig denna gång tror jag sambon blir lite stolt, sist kallade vi hans spermier för superspermier och det gilllade han
    Haha jag kallar också min sambos spermier för superspermier eftersom det tog sig på första försöket förra gången! Jag har inte heller fått koll på min kropp efter missfallet, vi ville inte vänta till efter mensen med att försöka igen. Men innan dess har min mens varit mycket regelbunden, gick inte på piller. 
    Ikväll har jag börjat få mycket ondare i svanken. Det hade jag vid förra graviditeten också när jag väl började känna symptom, men jag brukar alltid få ont i svanken ca 0,5 dygn innan mensen kommer. Så har jag otur kommer den kanske redan imorgon. Men då vet man ju iaf och kan börja om på nytt!

Sov gott allesammans! Kyss 
  • sugarrush

Havsklippan: vad söt du är! Kanske är du gravid nu när du har ont.. Hoppas hoppas!!!!!
    Här har det tyvärr kommit mer och mer brunt nu men nästa månad får det bli nya tag.

Muffe: du måste testa snart, jag dör av nyfikenhet!

Det enda som är lite ovanligt här är att jag har mycket mer PMS än vanligt, har grinat dagligen nu sedan i lördags... Idag var det rena rama syndafloden med tårar, iofs hade jag en riktigt pissig dag.. men ÄNDÅ!!
    Mensontet håller också på och molar i bakgrunden...
    Nu kommer ni säga att det där visst kan vara gravsymptom, men det tror jag absolut icke!

Ni är verkligen världens gulligaste som alltid vill muntra upp en ledsen... Ert stöd betyder verkligen mycket!
    Puss på er alla gull-tjejer i tråden!

• Dag och natt

Nu får jag börja om på en ny kula för idag dök hon upp, den där tanten som gillar att komma på oväntat besök...

HjärtaBIM JULI/AUGUSTI Hjärta
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 augusti- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)

{#emotions_dlg.flower}VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    {#emotions_dlg.flower}
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Atti (Ma juni -10)

HjärtaVI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

{#emotions_dlg.flower}HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 
    {#emotions_dlg.flower}
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

Gravid GRAVIDA Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 27/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
     LittleJunia BF 30/3-2011

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3