• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • färnik

Jag har rint fertilitetsmottagningen nu direkt efter testet, men de hade inte fått svaren på mina senaste prover ännu. Nu ville jag ju verkligen veta om de hittat ngt fel!  Sköterskan skulle prata med läkaren, och återkomma... Fasen, och gubben som inte tagit sina senaste prover ännu, måste nog skicka iväg honom till vårdcentralen....

Shit, jag är livrädd nu, är alldeles skakig. För hur ska det kunna få bra den här gången, när det gått så dåligt innan!? Obestämd

• Muffe80
    färnik skrev 2010-07-20 10:47:20 följande:
    Jag har rint fertilitetsmottagningen nu direkt efter testet, men de hade inte fått svaren på mina senaste prover ännu. Nu ville jag ju verkligen veta om de hittat ngt fel!  Sköterskan skulle prata med läkaren, och återkomma... Fasen, och gubben som inte tagit sina senaste prover ännu, måste nog skicka iväg honom till vårdcentralen....

Shit, jag är livrädd nu, är alldeles skakig. För hur ska det kunna få bra den här gången, när det gått så dåligt innan!? Obestämd
    Jag har nog missat men vet att du haft många missfall i alla fall, men de har altså inte hittat ngn orsak till detta?
    Äter du ngn speciell medicin för missfallen? Har hört att det finns ngt man kan äta!

Klart det kommer gå bra denna gång, har du alltid fått väldigt tidiga missfall?
  • färnik

Inte än så länge nej, men de har väl inte hunnit gå igenom allt heller, utredningen är inte klar. Mina missfall har varit i v 7, 8 och 11. Så de hör ju till tidiga, om än inte väldigt tidiga...

Jag äter prednisolon, albyl och extra folsyra. Hoppas det kan tänkas göra någon nytta...

• Muffe80
    färnik skrev 2010-07-20 11:18:29 följande:
    Inte än så länge nej, men de har väl inte hunnit gå igenom allt heller, utredningen är inte klar. Mina missfall har varit i v 7, 8 och 11. Så de hör ju till tidiga, om än inte väldigt tidiga...

Jag äter prednisolon, albyl och extra folsyra. Hoppas det kan tänkas göra någon nytta...
    eller så skippar du att äta tillskott osv denna gång så kanske det går vägen?

sist jag fick missfall tänker jag om det kunde vara folsyran som orsakade det?
  • färnik

Nja, alltså, kliniken har sagt till mig att äta extra folsyra, så det tänker jag göra... Har aldrig hört att folsyra skulle kunna orsaka missfall?!? Bara tvärt om, att brist på folsyra orsakar missfall...

Prednisolon varken vill eller kan jag vara utan, det äter jag för min inflammatoriska sjukdom... Och albylen, ja vad jag har förstått så hjälper den alternativt är verkningslös, den är inte riskabel att ta... Det påstod iaf läkaren.

• Muffe80

ok ja det låter ju klokt faktiskt!

Läste också nu att folsyra minskar risken, så det ska jag fortsätta äta!

• Odetta

WOOOOOHOOOOOOO FÄRNEVIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grattis grattis grattis

WOOHOOOOOOO Småland jänta!!! Nu jävlar

STORA KRAMAR till alla andra, dem som behöver eller bara vill ha en.

Själv har vi varit borta hela helgen hos goda vänner och är hemma nu, helt slut. Skummade igenom och tråden är lika aktiv som alltid, underbart. Såg någonstans att det frågades om hur stort ägget är när det släpper....det är mellan 18-22mm i diameter när det släpper

Nu ska jag vara social med min lika trötta som jag familj...KRAM på er ALLA!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe80

Det var jag som frågade när ägget släpper.. men oj, så stort alltså. Trodde jag inte!

Jag vet inte om jag fattar detta riktigt... när jag fick missfall kom det ju ut en klump som var stor som ca 2 cm, var det ägget eller var det hinnsäcken?

• Happiness
    färnevik:

TJHOOOOOOOOO GRATTIS ! Vad var det jag  sa *blinkblink*....Snyggt jobbat!!!!!{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}Roligt att vi ligger så nära varann i tid. Jag hoppas det går vägen för oss nu...hela vägen. Hur mycket Albyl tar du  per dag? Vad är det för tester din man ska göra som det är så bråttom med? Skriv vad du fick för besked av ssk. OBS! Kolla nu TSH för det är ju egentligen det ända du inte täckt upp. Resten är ju fixat........KRAM tjejen å du, nu fixar vi detta....vi SKA stå kvar på grav-listan BASTA!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3