• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Nu har jag missat ngt, vad har hänt med tjejerna?

• färnik

Åh, det var väl inga jättebrådskande prover så, kromosomer. Men det hade varit skönt om de fått alla provsvar och därmed visste om ngt behövde göras, nu när jag liksom är gravid... Vore  inte så roligt om det blev missfall igen, och det visade sig att provsvaren och en lösning som kunde förhindrat det, legat inne på ett kontor på sjukhuset och bara inte uppmärksammats pga semestertider... Rynkar på näsan

Tack för alla grattis, nu vet jag uppenbarligen att det går att vara gravid utan ömma bröst också. Skäms Och som jag skrev tidigare, jag har haft andra känningar också; illamående, enstaka kräkningar, halsbränna och trötthet, men eftersom den annars obligatoriska ömheten i brösten uteblev, så trodde jag att det var min magkatarr som helt enkelt vaknat till liv igen.Kräks

• Odetta
    FruW skrev 2010-07-20 13:35:08 följande:
    ODD - usch, fruktansvärt med sådana nyheter om dina tjejer! Gråter Finns det fortfarande något ni kan göra så att situationen blir bättre? Skickar en stor kram till dig!!

MCT - jag kämpar emot! Hur går det för dig?

Någon i tråden som har bra erfarenhet av att känna på livmodertappen? Lite tips tas tacksamt emot!
    Nä, det var det som var nyheten, att vi nu nått den punkten då vi gjort allt vi kunnat och att det nu inte finns mer att göra. På det så meddelade vår advokat sedan 3½ år tillbaks att om vi inte betalar hela summan vi är skyldiga (han godkände tydligen inte den avbetalningsplanen jag satt upp tillsammans med hans kontor) innom 30 dagar så skulle han inte jobba för oss något mer så nu står vi här med ingen advokat heller. Hela situationen har sugit energi från oss som en jävla blodigel men hoppet om en förbättring har liksom burit en framåt....och nu finns inte hoppet kvar, vi har gjort allt vi kunnat.  

Men jag har genom dem här åren lärt mig att leva med kampen så jag lär väl lära mig leva med förlusten också. Och egentligen ändras ju inget av hur det har varit och är...bara att hoppet är borta.

*kram tillbaks*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-07-20 13:29:30 följande:
    OK, tack! :)

För det som kom ut i mitt missfall såg ju ut som en tom säck, men det var ju hinnsäcken förstås.
    Däri låg ngt litet som såg ut som en svart prick med en svans, kanske max 7 mm lång, tror ni det var lilla fostret?
    Det svarta, är det hjärnan mån tro?
    Konstigt att man kan skriva sånt här utan att börja böla nu, i början kunde jag inte ens tänka på det...

Fick missfall  i v 10, men den dog ju tidigare...
    Men då var det nog det du tror att du såg *kramar om*

angående frågor om tappen....jag kan bara ge dig ett råd: ge dig inte in i den djungeln. Jag har provat och tappen har fan värre humörsvängningar än vad jag har! Jag blev i alla fall inte klok på den

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • MCT79
    Odetta skrev 2010-07-20 14:08:51 följande:
    Men då var det nog det du tror att du såg *kramar om*

angående frågor om tappen....jag kan bara ge dig ett råd: ge dig inte in i den djungeln. Jag har provat och tappen har fan värre humörsvängningar än vad jag har! Jag blev i alla fall inte klok på den

*kram*
    hahah, du fick mig att skratta rakt ut... jag kan dock bara hålla med dig.. maken till lynnig sak!  *lol!*
  • MCT79
    FruW skrev 2010-07-20 13:35:08 följande:
    ODD - usch, fruktansvärt med sådana nyheter om dina tjejer! Gråter Finns det fortfarande något ni kan göra så att situationen blir bättre? Skickar en stor kram till dig!!

MCT - jag kämpar emot! Hur går det för dig?

Någon i tråden som har bra erfarenhet av att känna på livmodertappen? Lite tips tas tacksamt emot!
    Det går så bra mimmi.... inte testat något här! Själv då?
  • LittleJunia

Testade pluss imorse!!! Äntligen!!

Nu hoppas jag att det tredje gången gillt skall gå vägen!!!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Längtan efter liten

tittar in och säger hej och hoppas att ni alla har en bra sommar...
    hoppas även att så många som möjligt blivit gravida.. Kram

Längtan efter liten är stor
  • Muffe80

Grattis till plusset!!! Blev du gravid fort?

Jag mår iiiilla! :)

• rontgensyrran
    LittleJunia skrev 2010-07-20 15:48:09 följande:
    Testade pluss imorse!!! Äntligen!!

Nu hoppas jag att det tredje gången gillt skall gå vägen!!!
    ÅHHHH STORT GRATTIS!!! Denna gången ska bebisen stanna kvar :) Hälsa gärna på oss i andra tråden.

Passar samtidigt på att blåsa gravidbaciller över hela tråden!!!! :O
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3