• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LittleJunia

Usch, känner mig så nedstämd nu! HJälp mig att bli peppad!
    Tog mitt första test för månaden imorse. Negatitvt såklart! Är på ÄL +10 idag. På vilken dag har ni andra plussat? Och har det varit olika för olika graviditeter? Mina förra två som slutat i missfall har jag plussat väldigt svagt på Äl+10. Men min son som jag plussade på för precis 3 år sedan idag, var det på ÄL +14. Om jag minns rätt så testade jag även just på ÄL+10 eftersom vi skulle på bröllop just den dagen. Men det var neg och sen tror jag inte jag testade igen förrän fyra dar senare och då var det ju väldigt svagt då med.
    Men nu vill jag ha lite hopp. Börjar tappa allt nu

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • FruW

Smålandsjänta - jag håller tummarna hårt hårt för dig i morgon!! Jag hoppas verkligen att du får ett positivt besked på din födelsedag, det vore ju en perfekt present!

Lyckospark till dig!
    Kram Mimmi

• Dag och natt
    Sugarrush: Hoppas att det blir ett starkt plus senare i veckan!! Glad

mimmi80 och Happiness: Ja det närmar sig nu, om jag har haft ÄL när jag tror att jag hade den vill säga! Men den här helgen har jag varit sjukt trött!! Sov säkert 1,5 timme rakt av vid femtiden idag och har varit helt lamslagen hela kvällen. I fredags gick jag och lade mig 21.20 för jag kunde inte hålla ögonen öppna mer och sov till 8.20! Det har inte hänt sen jag var litet barn nästan. SkrattandeSkulle kunna tyda på att något händer i magen eller - inte! Jag vågar inte ta ut nåt i förskott... Blir ju faktiskt lite sugen på att göra ett tidigt test typ imorgon bitti, har tre stycken +-tester hemma så om jag tar en nu gör det ju inte så mycket. Annars har jag bara lite känningar, nåt som sticker till och så i tjejmagen, lite känningar i svanken också men det är knappt alltså. Kan ju lika gärna vara så att jag efter missfallet känner av PMS mer än tidigare. 
    TACK Happiness för att du blåser gravhormoner på mig!! Kyss

Men nu är jag alldeles för trött för att fortsätta vara vaken här så godnatt på er! Solig
  • sugarrush

Ja, något plus blev det då inte! Men efter 9,5 minut kom något som såg ut som en svag skugga, där den andra strecket borde vara. Det är så fjuttigt så det är inte klokt. Och fastnar inte på bild. Syns bara i vissa vinklar, och bara i dagsljus...
    Helt sjukt vad man griper efter halmstrån alltså!
    Testverkstaden går med andra ord vidare imorrn!  

Smålandsjänta: Grattis på födelsedagen! Håller tummarna för ett plus för dig idag!

Havsklippan: Jag är också otroligt trött. Har tagit tupplurar både lördag och söndag och somnade nästan i soffan igår vid åttatiden. Undrar om du testade idag????

• färnik

Värst vad ni är flitiga med testandet! =)

Jag har BIM idag, och har ännu inte testat, är tyvärr ganska säker på att mensen kommer dyka upp under dagen. =/ Om inte, så testar jag kanske i morgon. Har inga test hemma, för då kan jag inte låta bli, utan jag åker och köper tidigast när BIM är passerad...

• FruW

Sugarrush - åh vad spännande!! Håller tummarna för att det blir starkare i morgon!!

Färnevik - håller tummarna för dig med! =)

Smålandsjänta - stort GRATTIS på födelsedagen!! Jag håller tummarna stenhårt (kan knappt städa!) för att det går bra i dag o att vi snart får säga grattis till bebisen också!!

KRAM

• MCT79

Grattis på din dag Smålandsjänta! Hoppas den bli din på alla sätt och vis. Inga dåliga nyheter idag!

Färnevik,, jag lider också av en teststörning... önskar jag mer kunde ta det som det kommer, man lär ju inte bli gravid lättare för att man börjar testa 5 dagar före bim.. ;)
    Men den här gången ska jag låta bli.. sådeså. Försöka iaf... det är väl tanken som räknas? heh...

• FruW

MCT79 - jag utmanar dig i att inte testa före BIM Antar du vadet?? Jag har bim den 24, men vi åker till kusten för att tälta några dagar den 23, så funderar på om jag ska tillåta mig att testa på fredag morgon, om inte mensen har kommit då.. Alternativet är att testa måndag morgon, den 26, men blir nog svårt att hålla, o vill veta om jag kan dricka lite vin till helgen.. När har du BIM? Jag är en riktig testoman, så om du vill kämpar jag gärna med dig med att hålla sig till BIM för att testa.. Sugen?

• MCT79
    FruW skrev 2010-07-19 14:22:52 följande:
    MCT79 - jag utmanar dig i att inte testa före BIM Antar du vadet?? Jag har bim den 24, men vi åker till kusten för att tälta några dagar den 23, så funderar på om jag ska tillåta mig att testa på fredag morgon, om inte mensen har kommit då.. Alternativet är att testa måndag morgon, den 26, men blir nog svårt att hålla, o vill veta om jag kan dricka lite vin till helgen.. När har du BIM? Jag är en riktig testoman, så om du vill kämpar jag gärna med dig med att hålla sig till BIM för att testa.. Sugen?
    Taget! Hhahaa! Okej jag har bim 27:e... Härmed lovar jag på heder och samvete att inte testa före bim!
  • Smålands jänta i storstaden

En helt fantastisk födelsedagspresent fick jag idag. Ett mini frö med ett tickande hjärta växer i min mage! Fick en bild jag har med mig i väskan och kommer på mig själv med att sitta och le. Nu är det eran tur tjejer! Fler pluss i tråden nu till helgen tycker jag. Blåser över gravidbaciller och hoppas på att ni suger i er dom!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3