• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80
    sugarrush skrev 2010-07-18 12:30:55 följande:
    Vad kul med så många som har BIM i veckan!!! Man kan visst vara gravid utan att känna av brösten, det har jag läst.

Imorse gjorde jag ett test. Tyckte mig faktiskt ana något streckliknande!! (svagt som tusan förstås, är ju bara en vecka efter ÄL hehe) Förmodligen kom det efter lite mer än 10 minuter (hade ingen klocka i närheten) men ojojoj vad jag fick upp hoppet!

Ska ta ett nytt test och lägga upp här imorrn så får ni bedöma det!

Kram på er allihop!
    Men oj vad spännande. Vi hade ju äl ungefär samma dag...
    Sist testade jag med CB digital och dessa kanske måste komma upp i en viss mängd innan de visar gravid medan man på andra test borde kunna se svaga streck tidigare ju.

Men är det möjligt med ett streck en vecka efter äl? Det kanske det är?
    Jag får hålla mig till torsdag då sambon är hemma igen och vi kan testa tillsammans :)

Men jag känner mig lite gravid som sagt... men hoppas inget.... haha, jo klart jag gör!
  • Happiness
    LillaMy3: GRATTIS till Äl. Alltid skönt att få det bekräftat att kroppen funkar Inboxar.

sugarush: Shit vad spännande! Ja lägg in en bild så vi får se...är det CB du testat med? Vilken rysare Ber t o m våran ödla hålla klorna för dig.

färnevik: Håller tummarna för dig nu....du är först ut. Även om inte tuttarna spränger. VAd är det dom säger nu igen? Ingen graviditet är den andra lik

Muffe80: Detta låter ju riktigt lovande.. Du känner dig gravid. Spännande! När hade du MF/MA? Var det ditt första? 30 år är INTE gammalt i detta sammanhanget. Haha! För då innebäår det att jag är värsta tanten och det vägrar jag bara . Dom säger att 35 är någon magisk gräns där fertiliteten börjar gå ner. Så du har ju massor av år kvar. Ser inte dig på BIM-listan.

Havsklippan och mimmi80: Ni ligger ju också nära i tid häller massor av hCG-kiss och baskilusker på er.

Vilken hög det är som har BIM nu...jag känner på mig att det kommer ett FETT pluss. Snart!
    *******************************************KRAM****************************************************************
  • Happiness

BEV: Skickar massor av sommar och semester hälsningar till dig. Hoppas du har det bra och vilar upp dig ordentligt nu! PUSS FRÅN HAPPYHjärta

• Happiness
    MCT79 skrev 2010-07-17 23:19:42 följande:
    Alltså.. allt det där vet jag.. jag har jobbat som sjuksköterska i 10 år så jag vet mycket väl hur doseringen är med trombyl och så.
    Min poäng var bara...  ;  1 tablett Trombyl är om jag inte minns helt galet på 75 mg. OM man skulle ta 75 mg säg albyl minor varje dag så kommer den ju fortfarande inte ha någon trombolytisk effekt. Det måste ju vara något mer som skiljer dem åt?

Antar att huvudsaken är att det fungerar!! :))
    Hej vännen! Jo då 1/3 dels Albyl Minor har en trombolytisk effekt . Jag tar det varje dag nu och har gjort det sen ÄL. Kommer nog hålla på med det under större delen av graviditeten.

Jag har som har lätt att få magkatarr måste ta det lite försiktigt men man brukar ju känna när ett magsår är i antågande och hitills har det gått bra. Skulle jag ha känningar får jag väl ta 1/4 del i stället.

Istället för Albyl kan man ju ta TREO tex. Det är ju ASA:n man vill åt KRAM!
  • Muffe80
    Muffe80: Detta låter ju riktigt lovande.. Du känner dig gravid. Spännande! När hade du MF/MA? Var det ditt första? 30 år är INTE gammalt i detta sammanhanget. Haha! För då innebäår det att jag är värsta tanten och det vägrar jag bara . Dom säger att 35 är någon magisk gräns där fertiliteten börjar gå ner. Så du har ju massor av år kvar. Ser inte dig på BIM-listan.
    Hade mitt missfall midsommardagen, men började blöda redan den 18 juni, fram till 6 dagar efter missfallet... äl kom exakt 14 dagar efter missfallet :)

Det är första gången jag var gravid så vi tog detta ganska hårt men nu är det nya tag som gäller och om jag skulle vara gravid är jag jätterädd att det blir misfall igen, tror inte jag skulle kunna glädjas och tro på det riktigt innan ul eller vul... och inte ens då vet man ju
  • Muffe80

anledningen till att jag inte är med på listan är för att jag inte fattar hur man kopierar in denna, det fungerar inte.

Har bim den 25 juli, ungefär.

• Happiness
    {#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}

19 juli-färnevik (2:a försöket efter MA i april,samt MF jan-10, MF maj-09...) 
    22 juli - LittleJunia(fjärde försöket efter MF)
    23 juli - Havsklippan (1:a försöket efter MF i juni-10)
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    25 juli- Muffe80 (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)
    1 augusti- Lillamy3 (andra försköket efter mf maj-10)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta

Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Atti (Ma juni -10)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

Gravid GRAVIDA Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
  • Happiness

Muffe80: Markera hela texten, högerklicka välj copy. Klicka i skrivfältet högerklicka och välj paste eller klistra. Sen redigerar du i den befintliga texten som du vill. Lätt som en pannkaka!

• Muffe80

Ja jag vet att det är så man gör men det funkar inte.... skit samma

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3