färnik skrev 2010-07-15 13:12:52 följande:
Varför är det så? Samma verksamma substans, samma mängd av ämnet... Varför är trombylen effektivare?
Jag tror att det har men hjälpämnen att göra, att medicinerna helt enkelt är olika uppbyggda, även om huvudingridiensen är den samma. Annars kan jag inte förstå att en tablett som är mer än 3 ggr så stark är receptfri för barn medans den andra än totalt receptbelagd.
Och angående att utredningen visar att du inte behöver det...det spelar ingen roll, Trombyl kan hjälpa dig ändå! Dem testar inte på den nivån och för dem grejjerna om man inte specifikt ber om det och ens då ställer dem flesta sig på tvären. Trombyl HAR i studierna som gjorts visat dig hjälpa kvinnor som fått upprepade missfall och där utredningar inte visat på några fel....titta på mig som exempel! Det finns INGET som är fel på mig enligt dessa utredningar...ja, bara att jag får mf på mf på mf. Det absolut enda som skiljer den här graviditeten från dem andra är Trombylen!!! Och det finns många många fler som upplevt samma. Men läkarna är så insnöade i sitt "det är inte bevisat nog" att dem säger att det inte hjälper för att få tyst på en...för att dem inte vill ge det ett försök. Men det ÄR bevisat att det INTE skadar...så vart ligger då skadan i att åtminståne försöka???
Men om du vill tro blint på dina läkare så är det ditt val. Jag har gjort mitt och det är att JAG tog reda på all fakta själv. Jag såg till att JAG kände till dem olika studierna och vilka mediciner som testats och jag såg till att ta reda på alla möjliga tänkbara orsaker till att det blev som det blev och så försökte jag rätta till det jag kunde rätta till själv och det andra la jag fram till läkaren. Jag VÄGRAR att vara ett offer för något som kan rättas till och innebär det att jag får söka mig till olika privata läkare för att få igenom det jag vill so be it. Det är min kropp och klart som fan att jag är mer angarerad i vad som händer i min kropp än en läkare som träffar mig kanske 2 ggr i hela sitt liv. Dem kan säga hur mycket dem vill efter sin fjuttiga utredning att det inte är nått fel på mig...får man mf på mf på mf så visst tusan är det NÅGOT som inte stämmer!
Ta reda på fakta och lägg fram det till läkarna och så står du på dig. Lyssna inte bara blint på dem, det här är DIN kropp och DITT liv!
*kram*