• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Äh, åk in. det är ingen som tackar dig för att du stannar hemma! Sjukvården är till för dig när du behöver den, anser jag! Mår man dåligt så åk in.

När jag fick missfall åkt vi in till akuten för jag hade ont men de kunde inget göra, dock såg vi på vul att allt var ute och även om det var tråkigt så visste vi hur det låg till den helgen...

får jag slänga in en fråga här:

jag hade utslag på äl test i lördags och söndags. Då kan man undra när äl var?

Vi hade sex i onsdags förra veckan, lördag morgon, lördag kväll, söndag morgon, måndag kväll och tisdag morgon... sen orkade vi inte mer...

tror ni att vi prickade in rätt eller skulle vi kunnat haft mer sex tisdag eller onsdag denna vecka eller spelar det ingen roll?

• Odetta
    Muffe80 skrev 2010-07-15 11:51:10 följande:
    Äh, åk in. det är ingen som tackar dig för att du stannar hemma! Sjukvården är till för dig när du behöver den, anser jag! Mår man dåligt så åk in.

När jag fick missfall åkt vi in till akuten för jag hade ont men de kunde inget göra, dock såg vi på vul att allt var ute och även om det var tråkigt så visste vi hur det låg till den helgen...

Vi hade sex i onsdags förra veckan, lördag morgon, lördag kväll, söndag morgon, måndag kväll och tisdag morgon... sen orkade vi inte mer...

tror ni att vi prickade in rätt eller skulle vi kunnat haft mer sex tisdag eller onsdag denna vecka eller spelar det ingen roll?
    ÄL kommer upp till 48 timmar efter att äl-testet visar positivt Så fick du första testet i lördags hade du ÄL mellan söndag-måndag typ. Låter som ni ändå lyckats pricka rätt bra....jag håller tummarna
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-07-15 11:51:10 följande:

Jag hade också positivt lördag och söndag. Lördag e.m. på clearblue, söndag f.m. på billiga stickor. Som du alltså Men jag kände faktiskt även en lätt ÄL-smärta på söndag kväll, så jag tror det var då ÄL inträffade, för mig alltså.

Låter som om ni träffade rätt bra. Själv körde vi fredag, lördag förmiddag, lördag kväll, söndag lunch, måndag kväll. Efteråt var vi rätt slitna
  • sugarrush

Idag är en tung dag. Min kollega sms:ade förut från BB och hade fött inatt. Härligt för henne, men det känns ändå tungt. Vill ju glädjas...

När jag var sjukskriven efter missfallet sade jag till kollegorna att jag hade haft magvirus. Så nyss frågade en kollega: "Är det där som du hade i magen borta nu??" Jag frågade vad hon menade. Hon sade "det där du var hemma och var sjuk för."
    Jag ville bara skrika "JA, mitt foster är borta, det som låg i min mage!"

*snyft*

• färnik
    mallanis skrev 2010-07-15 08:39:19 följande:
    Färnevik- Jag pratade med min läkare sist om trombyl men att det "först" skulle bli aktuellt efter mf nr 3 och att de då först skulle göra en utredning om jag kunde få trombyl.
    Dock visar ju min utredning på att jag inte behöver trombyl... Vi får väl se, jag får försöka igen. Men det är inte helt lätt, de anser ju sig veta så mycket mer än mig. Vilket de väl också gör, men...
  • färnik
    Odetta skrev 2010-07-15 11:45:40 följande:
    1/3 Albyl Minor motsvarar ungefär en Trombyl. Men Albylen är inte versam på samma nivå, så kan du få Trombyl så är det ju mycket bättre.
    Varför är det så? Samma verksamma substans, samma mängd av ämnet... Varför är trombylen effektivare?
  • sugarrush

Hihi.. igår frågade sambon om jag testat mig ännu, alltså gravtest..! Jag upplyste honom att det inte kan visa positivt fyra dagar efter ägglossning, har får hålla sig till tåls till nästa vecka...
    Han är så himla söt när han är bebis-sugen! <3

• Muffe80
    sugarrush skrev 2010-07-15 15:46:05 följande:
    Hihi.. igår frågade sambon om jag testat mig ännu, alltså gravtest..! Jag upplyste honom att det inte kan visa positivt fyra dagar efter ägglossning, har får hålla sig till tåls till nästa vecka...
    Han är så himla söt när han är bebis-sugen! <3
    Haha,, min frågar också samma men första frågan kom nog dagen efter
    Han förstår inte riktigt att det inte kan visa direkt och då upplyste jag honom om att jag inte kommer testa utan bara invänta mensen och då skrattade han och sa att det tror han inte på...
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-07-15 15:47:27 följande:
    Haha,, min frågar också samma men första frågan kom nog dagen efter
    Han förstår inte riktigt att det inte kan visa direkt och då upplyste jag honom om att jag inte kommer testa utan bara invänta mensen och då skrattade han och sa att det tror han inte på...

Jag är alltid så grymt impade av dem som klarar av att vänta med att testa!
    Om jag känner mig själv rätt blir det första testningen på måndag, då borde det vara BIM-5. Plussade på BIM-5 förra gången.
    Och oj, vad jag imbillar mig symptom nu alltså!  
  • Odetta
    färnik skrev 2010-07-15 13:12:52 följande:
    Varför är det så? Samma verksamma substans, samma mängd av ämnet... Varför är trombylen effektivare?
    Jag tror att det har men hjälpämnen att göra, att medicinerna helt enkelt är olika uppbyggda, även om huvudingridiensen är den samma. Annars kan jag inte förstå att en tablett som är mer än 3 ggr så stark är receptfri för barn medans den andra än totalt receptbelagd.

Och angående att utredningen visar att du inte behöver det...det spelar ingen roll, Trombyl kan hjälpa dig ändå! Dem testar inte på den nivån och för dem grejjerna om man inte specifikt ber om det och ens då ställer dem flesta sig på tvären. Trombyl HAR i studierna som gjorts visat dig hjälpa kvinnor som fått upprepade missfall och där utredningar inte visat på några fel....titta på mig som exempel! Det finns INGET som är fel på mig enligt dessa utredningar...ja, bara att jag får mf på mf på mf. Det absolut enda som skiljer den här graviditeten från dem andra är Trombylen!!! Och det finns många många fler som upplevt samma. Men läkarna är så insnöade i sitt "det är inte bevisat nog" att dem säger att det inte hjälper för att få tyst på en...för att dem inte vill ge det ett försök. Men det ÄR bevisat att det INTE skadar...så vart ligger då skadan i att åtminståne försöka???

Men om du vill tro blint på dina läkare så är det ditt val. Jag har gjort mitt och det är att JAG tog reda på all fakta själv. Jag såg till att JAG kände till dem olika studierna och vilka mediciner som testats och jag såg till att ta reda på alla möjliga tänkbara orsaker till att det blev som det blev och så försökte jag rätta till det jag kunde rätta till själv och det andra la jag fram till läkaren. Jag VÄGRAR att vara ett offer för något som kan rättas till och innebär det att jag får söka mig till olika privata läkare för att få igenom det jag vill so be it. Det är min kropp och klart som fan att jag är mer angarerad i vad som händer i min kropp än en läkare som träffar mig kanske 2 ggr i hela sitt liv. Dem kan säga hur mycket dem vill efter sin fjuttiga utredning att det inte är nått fel på mig...får man mf på mf på mf så visst tusan är det NÅGOT som inte stämmer!

Ta reda på fakta och lägg fram det till läkarna och så står du på dig. Lyssna inte bara blint på dem, det här är DIN kropp och DITT liv!

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3