sugarrush skrev 2010-07-12 08:36:12 följande:
Havsklippan: Jag kände också av äggstockarna typ varje dag efter missfallet och tyckte mig ana äggglossning varenda dag. Men test visade inget förrän nu i helgen! Jag fick inte någon supersuperstark stegring på de billiga testerna, teststrecket blev bara NÄSTAN lika starkt som kontrollstrecket, men clearblue visade ändå glad gubbe. Så jag antog att det var ÄL. Kände av endel värk i äggstockarna (ungefär som ÄL) igår, men är ändå inte heeeelt säker, för den ÄL när vi blev gravida hade jag ännu ondare, nästan så jag inte kunde gå. Nu är det bara att hoppas på att det ändå betydde att det var äggsläpp på gång denna helgen.
Hur går det för dig själv? har du fått mer stegring sedan sist?
Vad skönt att höra att du och jag har känt likadant efter mf, då verkar inte det vara så konstigt! När jag testade i ons och tors såg jag teststrecket men som sagt, inte lika starka som kontrollstrecket, på fre och lörd var det i stort sett inget teststreck alls längre. Hade tyvärr bara billiga tester och inget CB som jag förstått är bra, jag får köpa det också om jag behöver det så man kan dubbelkolla. Men vilket fall som helst, jag började ju med Tempmetoden i förra veckan, ons-fre hade jag exakt samma temp (36.6) men på lörd steg det till 36.7 och på sön-mån 36.6. Så visst borde jag ha haft ÄL fre på fm/lunch?? För på fre em var teststrecket knappt synbart. Typiskt nog hade vi sex på ons, fre och lörd men inte på tors. Men jag hoppas att det var tillräckligt. Har iaf känt mig tröttare idag än på länge och lite mer kissnödig, skulle kunna vara symtom, men lika väl inte.

Och såå tidigt borde man väl inte känna av det tycker jag....

ElleMelle skrev 2010-07-12 13:22:42 följande:
Tack för omtanken kära ni! Kanske kanske förhoppningsvis drog jag förhastade slutsatser. Kanske hjälpte det att ni alla höll tumamrna för mig, kram på er!
I min värld har ju blod i samband med graviditet inneburit missfall, men det har inte kommit mer blod än så möjligtvis är det bara ett falskalarm. Jag har pratat med BM och hon sa i alla fall att det verkade som att det var en vanlig enkel blödning som man kan ha under graviditeten, ja vi får se vad som händer. Vågar dock inte vara allt för optimistisk ännu.
Jag förstår dig, om jag blir gravid igen och börjar blöda skulle jag bli jättenervös också och det r ju helt naturligt att du förknippar det med mf direkt. Men det är ju vanligt med blödningar utan att det innebär något negativt för graviditeten. Jag hoppas du har en bra BM som förstår din oro och tar dig på allvar! Och så fortsätter jag hålla mina tummar så att de blir alldeles blå!!