• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Happiness

mimmi80: Jag gick tillbaka i dina inlägg för att kolla dina värden. Du skriver att du har 9 på fritt T4. Jag det är faktsikt lågt. Men det TSH är ju normalt. Kan du inte kasta ut dina fråga i sködkörteltråden? Fråga om någon kan tolka dessa svar om det finns anledning att testa igen eller ev. beh. Jag själv hade ju fritt T4 11 och TSH 5.45. Så ditt TSH verkar bra. Det är det andra jag tänker på. Kan du inte fråga vad som gäller om man har lågt fritt T4 med lågt TSH. Nu vet jag inte rikigt om du känner några symtom. Har du läst på symtom/hypo?

Typiskt är:
    Trötthet
    Nedstämdhet/deperession
    Torrt hår hud
    Vikt uppgång
    Infertilitet

Hur är din cykel? regelbunden? Har du haft utslag på dina ÄL stickor? Pergo ger man bara om man inte har egen ÄL. Läkarna är inte särskilt förtjusta att skriva ut det. För att kolla om man haft ÄL tar man ett Progesteronprov dag 23 i cykeln. Om man själv har ÄL ska man INTE ta Pergo.

• FruW

Happiness - tack för att du kollar!! Du är såå snäll =) Jag ska absolut kolla i sköldkörteltråden! Ang symptomen - jag har inte torrt hår eller hud, men det övriga kan jag nog känna igen, mer eller mindre iaf.. Jag får utslag på mina äl-stickor, alla månader utom en sedan i höstas.. så då är väl inte pergo ngt för mig.. men har hört talas om ngt typ gulkroppshormon som ska hjälpa till vid en ev befruktning, ngn som vet?

• Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-07-09 09:31:38 följande:
    mimmi80 och pancakes:
    Vår relation har också blivit jättejobbig efter missfallet. 
    Jag och sambon bara bråkar hela tiden.

Min sambo fyllde år igår och jag hade köpt en massa presenter och och sjöng och så.
    Men han vaknade och sade bara att han var sur över en jobbgrej och ville knappt öppna paketen. Kändes rätt... otacksamt... men jag höll masken och försökte muntra upp.

På kvällen var jag inbjuden till en drinkkväll med tjejkompisarna men skippade det för att jag ville gå ut och äta med killen på hans födelsedag. Då satt han bara på restaurangen och sade att jag lika gärna kunde gå tillbaks till tjejerna för att han ändå var sur. jag kämpade med att muntra upp honom i en timme, sedan fick jag nog! Jag blev jättesur och sårad själv, jag tyckte han var otroligt otacksam. Vår planerade mysweekend som vi tänkt åka bort på nu idag trodde han tydligen inte vi skulle åka på längre (eller så ville han inte) för vi hade inte pratat om det nu i veckan alls - det sårade mig såklart det också. 

I vanliga fall hade jag nog inte blivit så sur utan skitit i det och låtit honom sura klart, men nu orkade jag inte sitta och se på en jäkla tjurskalle! Jag vill ju att han ska vara lite glad när jag fixat så mycket för honom! Den främsta orsaken till att jag känner mig så sjukt ledsen just nu är att jag har liksom fullt upp att orka med att bära mig själv nu efter missfallet, och att kämpa med att muntra upp honom för någon (i mina ögon banal) jobbgrej nu kändes helt oöverstigligt.

Så nu har vi bråkat hela morgonen och jag vetifan när det kommer ta slut. Känner mig så trött och kraftlös.
    Jag är så känslig och ledsen, och han säger att jag ska vara ledsen och inte låtsas vara glad, men jag VILL ju FÖRSÖKA vara glad och uppåt. Det blir ju bara skit om man inte ens försöker vara lite glad emellanåt. Men som sagt, mottagandet är ju ganska svalt så jag kanske ska gömma mig under täcket några dagar och bara gråta istället. Känns ju meningslöst alltihop nu.

Sorry för mitt deppiga inlägg...
    Usch vad jobbigt att han beter sig så. Kan låta uttjatat men har ni pratat med varandra efter missfallet om era tankar och känslor, funderingar och orosmoln? Han kanske inte har sagt något till dig men han kanske klandrar sig själv? Sur över jobbet kan man ju vara men det finns ju ingen anledning att låta det gå ut över dig. Fråga varför!

Odd: Grattis på mammadagen!! Hoppas att du fått prata med 10-åringen nu!

Nu har jag en fråga till testexperterna här, jag blev nämligen lite ledsen när jag tog mitt ÄL-test ikväll och det inte visade något teststreck. De senaste två dagarna har det funnits svaga teststreck, inte spökstreck men streck som varit svagare än kontrollstrecket, båda var ungefär lika svaga/starka i styrka. Men när jag testade ikväll så kom bara kontrollstrecket upp!! Rynkar på näsan Jag fattar ingenting, i anvisningen står att teststrecket ska vara lika starkt som kontrollstrecket för att räknas som positivt men att det gradvis kan bli starkare dagarna innan ÄL. Men nu hade jag aldrig nåt streck som var lika starkt - så vad hände med min ÄL som jag trodde var på väg?! Rynkar på näsan
  • FruW

Happiness - glömde ju detta Min cykel är regelbunden, 28 dagar +- ngn dag..

Det var nog progesteron jag tänkte på i mitt förra inlägg.. knas! är detta receptbelagt? har läst om krämer med detta i som en del tar, men vad är det bra för?

• Odetta

Tack söta ni för era gratulationer!!!!!

Jag fick prata med henne till slut, 30 minuter efter den senare av dem utsatta tiderna. Jag hade inte skickat hennes present till henne för jag tänkte att vi skulle öppna det tillsammans med webcameran och det gjorde vi

Tack igen för ert stöd....det betyder så otroligt mycket så ni anar inte!

***bamsemegakramar till er alla underbara***

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-07-09 22:58:39 följande:
    Tack söta ni för era gratulationer!!!!!

Jag fick prata med henne till slut, 30 minuter efter den senare av dem utsatta tiderna. Jag hade inte skickat hennes present till henne för jag tänkte att vi skulle öppna det tillsammans med webcameran och det gjorde vi

Tack igen för ert stöd....det betyder så otroligt mycket så ni anar inte!

***bamsemegakramar till er alla underbara***
    Vad glad jag blir. Loggade in för att kolla hur allt gått för dig. Vad härligt du och din dotter verkar ha haft det. Hoppas hon blev glad för presenten. God natt alla världens bästa mammor gamla, nya och blivande.

********************************************HAPPY********************************************************
  • Happiness

mimmi80: Funderar lite.....har du funderat på någon utredning? Har du gjort någon tilloch med? Du har ju haft 3 mf har någon prtat med dig om mf-utredning?

Jag tycker du ska gå till botten med detta. Speciellt nu när du känner att både familj och du själv börjar få rikigt svårt att hantera situationen.

Referensintervaller på T4 verkar som att dom skiljer sig litegrann från landsting till landsting. Jag tycker du ska ringa upp och fråga efter referensintervallet och ta dina provsvar. JÄTTE härligt att du har en fin regelbunden menscykel med ÄL.

****************************************KRAM FRÅN MIG*************************************************

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-07-09 20:17:45 följande:
    VUL menade jag ju förstås. Ibland springer fingrarna iväg på tangenterna utan att jag hinner tänka... ;)
    kajsa-lisa: Vart gick du i GBG för att göra det tidigt? Har tidigare gått till Barnmorskegruppen...men jag vill inte betala 600 kr nu. 

Hur är det nu igen, vanliga BM gör inte VUL va?  Ska till BM den 13 juli. Ska säga att jag är väldigt orolig efter missfallen jag haft och om dom kan kolla. Undra bara om dom ser något..Kramis
  • FruW

Happiness - när jag var hos gyn senast hade jag "bara" fått 2 mf, det sista kom månaden där efter, därför var det inte aktuellt med ngn utredning då.. När jag ringde gyn för att kolla mina tsh-värden, sa jag att jag hade fått ett mf till, men sen har vi inte haft ngn kontakt.. avvaktar sommaren tänkte jag.. Vid besöket sa läkaren att allt ser bra ut, ni kommer få erat barn på ett eller annat sätt, o att det finns IVF, men att det kanske inte hjälper om det är just mf man har problem med.. men han lät positiv, så jag försöker hålla fast vid det, även om det är svårt.. Kanske har lite för höga förväntningar på min kropp, fick ju mf i augusti, sen hände inget alls, sen mf i april och maj, cyklerna efter varandra, där efter en vanlig mens.. antar att "grejerna" behöver återhämta sig lite... Men så drygt, hade gärna haft mina efterlängtade barn här nu!!

Men om inget har hänt tills hösten bokar jag ny tid, då blir det nog aktuellt med lite fler undersökningar. Problemet är att jag behöver gå ner en del i vikt också, för att bättra på förutsättningarna.. men det är så svårt, går jättebra ett par veckor, sen kommer den där tanten o så rasar motivtionen ett tag,,,

Gnäll gnäll, nu ska jag packa o bege mig för en dag på sjön Cool

Ha en härlig dag tjejer, ni är fantastiska!!
    KRAM

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3