• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Tejj
    sofy skrev 2010-07-06 17:29:24 följande:
    sådär då, hemkommen från läkarbesöket. hon skrev massa remisser, för min sköldkörtel, på min blödarsjuka, på några proteiner, på fsh, lh, hmm.. o så kromosomproven då. och HCG?!?! jag fattar inte.. kan nån vettig härinne förklara? hon gjorde VUL och sa att ja hade tjock o fin slemhinna (har man de efter MF?) men ja iallafall, så sa hon "ja gravid e du inte" (ingen hinnsäck o va hon babbla om. ja skulle haft mens 30 juni men fick MF 25 istället) o sen vill hon ändå ta hcg när ja sa att ja testat neg redan? hon gav mig även gravförbud i 2 (!!!!!) månader.. BUUUUU ;( men hon ville även mäta hcg om några veckor..

jaja lite skum va hon. annars e ja ganska nöjd. prover ska ju tas iallafall, ja ska få prova progesteron nästa gång.. men hon sa också "på många hittar vi inga fel och då e frågan om man orkar gå igenom flera missfall igen om man kanske aldrig kan behålla en graviditet" då kändes de ju bara hopplöst!! nånting borde man ju kunna göra..

sorry för hur vimsig ja låter men mina ögon går i kors, streeess på jobbet o gick upp kl 5 imorse.
    Varför läkarbesök? Nåe som e fel? Har du kanske skrivit o berättat tidigare, men har inte orkat läsa ifatt än....
    Men skönt ändå o få komma o bli undersökt, själv ska jag ringa min läkare imorrn o kolla om jag kan få komma in snart o kolla mig då jag inte har fått en enda ÄL sen mitt MF i mitten av mars... äter provera som hjälper mig att få mens, men har fortfarande ingen ÄL för det =/
  • ElleMelle
    Happiness skrev 2010-07-06 15:13:20 följande:
    Grattis Puttekulan! {#emotions_dlg.flower}Äntligen mitt BF är den 14 mars så vi ligger nära varann. Vågar dock inte skriva in mig som gravid än. Nu håller jag tummarna stenhårt för oss. No more blood.....I say 

Härligt med så många pluss! Jag passar på att kasta lite hCG-kiss på er tjejer! (Haha hoppas ni inte har något emot det...vem vet det kanske är effektivt )
    Nej nu får blodet allt hålla sig undan i en sisådär nio månader. Jag kunde inte låta bli att skriva in mig redan nu, trots rädslan för mf. Hoppas du får en helt underbar graviditet i de nästkommande ca: 9 månaderna : )
  • sofy
    Tejj skrev 2010-07-06 18:32:59 följande:
    Varför läkarbesök? Nåe som e fel? Har du kanske skrivit o berättat tidigare, men har inte orkat läsa ifatt än....
    Men skönt ändå o få komma o bli undersökt, själv ska jag ringa min läkare imorrn o kolla om jag kan få komma in snart o kolla mig då jag inte har fått en enda ÄL sen mitt MF i mitten av mars... äter provera som hjälper mig att få mens, men har fortfarande ingen ÄL för det =/
    upprepade missfall, 5 st de senaste året, 3 av dom i år.. :/
  • Dag och natt
    Odetta skrev 2010-07-05 23:49:10 följande:
    Tempmetoden är jätte enkel, men den kräver att man är lite diciplinerad. Man tar sin temp varje morgon samma tid INNAN man går upp. Tiden får skilja +-30 minuter, men hellst samma tid. Sedan noterar man tempen antingen på en egen kurva på ett block eller på www.fertilityfriend.com . Tempen innan ÄL är altid lägre än efter. När tempen dippar för att sedan stiga i 3 dagar och hamna på en högre temp än innan dippen så har man haft ÄL (kör man på fertilityfriend så säger den till....dem har superbra redskap)

*kram*
    Åh vad skoj, det där måste jag börja med omedelbart bums imorgon bitti! Skrattande Tack för alla superbra tips, jag lär mig så mycket här (och mycket mer ska det bli!)  Solig *bamsekram* 
    sugarrush skrev 2010-07-06 08:41:29 följande:
    Havsklippan: jag har sällan riktiga ÄL-flytningar jag heller. Däremot får jag mycket MER flytningar (sorry för detaljerna) när det är dags för ÄL.
    Ja jag brukar också få mer flytningar i mitten av månaden, min sambo säger att jag har mer flytningar nu än för några dagar sen så jag tror att det går åt rätt håll (haha vad han skrattade när jag frågade om han märkt nån skillnad på konsistensen på flytningen jämfört med tidigare dagar mitt i sexakten...)! ÄL-stickan idag visade dessutom ett svaagt teststreck inom 5-minuters gränsen (bebislycka.ses stickor) så det kändes jättebra!! Haha ingen fara med detaljer, det är ju detaljer man vill veta på FL! Cool

Är det förresten någon som vet (jag vet att ni vet Flört) om ÄL-stickorna visar något speciellt om man redan är gravid? 

• Dag och natt
    ElleMelle skrev 2010-07-06 19:10:03 följande:
    Nej nu får blodet allt hålla sig undan i en sisådär nio månader. Jag kunde inte låta bli att skriva in mig redan nu, trots rädslan för mf. Hoppas du får en helt underbar graviditet i de nästkommande ca: 9 månaderna : )
    GRATTIS!!! Åh vad glad jag blir av att höra att det går så bra för så många efter tråkiga besked!! Känns som hoppet tänds för oss andra som tappert kämpar vidare! Det är klart att du ska stå på listan, där ska du bli kvar!! {#emotions_dlg.flower}
  • Tjejen80
    Tejj skrev 2010-07-06 18:32:59 följande:
    Hej!
    Jag verkar vara i ungefär samma sits som dig. Såg att du ätit provera för att få igång mensen, jag har själv fått primolut nor för att få igång min efter MA i april. Det har nu gått 9 dagar sen jag tog sista tabletten och min mens vill fortfarande inte komma... Hur lång tid tog det för dig? Har inte heller haft nån ÄL sen missfallet =/
  • Tejj
    Tjejen80 skrev 2010-07-06 21:56:05 följande:
    Hej!
    Jag verkar vara i ungefär samma sits som dig. Såg att du ätit provera för att få igång mensen, jag har själv fått primolut nor för att få igång min efter MA i april. Det har nu gått 9 dagar sen jag tog sista tabletten och min mens vill fortfarande inte komma... Hur lång tid tog det för dig? Har inte heller haft nån ÄL sen missfallet =/
    Heeej....
    Tråkigt att höra att du e i ungefär samma sits som mig, men skönt ändå för mig att inte känna mig ensam, för det här är tufft, j-vligt tufft måste jag få säga... att bara gå o vänta, inte ens kunna försöka att göra bebis... bara gå o vänta på ÄL, dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad.... =/
    Min läkare sa att det skulle ta 2-3dgr efter sista provera tabletten att få mensen, efter 5 dgr höll jag på o gå under då jag inte hade fått den... men dagen efter så kom den.... din kommer nog snart.... hur länge sa läkaren till dig att det skulle ta? Kör du oxå med ÄL stickor, därför du vet att du inte fått nån ÄL? Ingen möjlighet att du kan vara gravid redan? Vet inte vad jag ska göra, måste ha ÄL snart, annars GÅR JAG UNDER =( Ska försöka ringa min läkare nån gång denna vecka....
    Hur känner du för allt det här? Lika jobbigt som jag tycker det är???

*ger styrkekramar till oss båda*
  • Tjejen80

Tejj:
    Min läkare sa också att mensen ska komma ett par dygn efter sista tabletten.... Det är verkligen skitjobbigt när inte kroppen fungerar som den ska och man kan försöka igen =( Man går och väntar varje dag och ju längre tiden går desto mer nerstämd blir man...Jag har gått med mensvärk av och till nu i ca en månad, börjar bli såååå trött på det nu..
    Har tagit ÄL-test då och då och de ger aldrig utslag, tyvärr visar gravtesten också neg..
    Funderar på om jag ska ringa nån läkare denna veckan och höra vad man ska göra. Ska jag be om en omgång tabletter till och se om det hjälper??
    Jag får också panik om inte ÄL kommer igång snart, då vet man ju iaf att man kan bli gravid! 

Förjävligt att du också har det som mig men då vet vi att vi inte är ensamma om att ha det så här så vi får stötta varann o hoppas att kroppen hoppar igång under sommaren.

*styrkekram*

• sugarrush

God morgon underbara tjejer!
    Jobbigt att höra att många verkar ha problem att få igång sin cykel igen...
    *styrkekram till er*

Själv testade jag med både gravtest och ÄL-test igår och fick negativt på båda. Kanske kommer ÄL mot slutet av veckan (om jag har riktig bonna-tur...). Annars blir det väl efter nästa mens.
    Jag kör lite sekretmetoden också parallellt, kollar flera gånger om dagen. Igår tyckte jag ju att flytningarna ökat, men sedan tyckte jag att de minskat...hmmm.... jaja... Vi får väl se hur det utvecklar sig framåt veckan.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3